.

Beantwoord

Te hoge telefoonrekening door internet verbruik. Hoe komt dit?

  • 27 April 2020
  • 7 reacties
  • 793 Bekeken

Beste, 

Ik heb vandaag in nog geen minuut tijd aan €293,- euro aan internet verbruikt en dat terwijl mijn WiFi aanstond en ik niks bijzonders op mijn toestel aan het doen was. Hoe is dit mogelijk ? 
 

ik krijg om 13.12 uur sms dat ik 80% van mijn data heb verbruikt. En nog geen minuut later zie in de in de app 33 x 8.79 dit kan gewoon niet. 
 

en meteen erna zie ik een sms en mail dat mijn abonnement is geblokkeerd. 
 

nog nooit problemen gehad met Simyo. Ik heb een abonnement van 13,- onbeperkt bellen en 4000 mb. Dat red ik elke maand prima. Nu met de Corona crisis zit in thuis met de hele dag WiFi. En ineens een te hoge rekening dit is onmogelijk. Waar komt dit vandaan? 
Ik lees dat meerdere hier last van hebben. 
 

verneem graag een reactie. 

icon

Beste antwoord door S.S. San 28 April 2020, 10:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi @S.S. San 

Alleen al de corona is echt vervelend  maar dit op zijn zachtst  gezegd  is niet  leuk.

Wat voor merk en type  telefoon  heb je?

 

Hoi Friesian,  niet leuk is idd zacht uitgedrukt. Het klopt gewoon niet. In 1 minuut zo hoog. Is onmogelijk 

Ik heb een iPhone 

Reputatie 7
Badge +9

Als eerste zou ik kijken naar waar het verbruik door is opgetreden. Aan de hand van de tips in dit blog kun je dat veelal terug zien. Ik raad aan dat je probeert te achterhalen welke app/apps zoveel data kunnen verbruiken.

In dit blog staan tips om te voorkomen dat je buiten je databundel komt. Ik raad aan om ook die op te volgen om te proberen te voorkomen dat dit probleem in de toekomst nogmaals optreed.

Wij als forum experts (=behulpzame klanten) kunnen verder niets meer voor je betekenen. Morgen zal een moderator (= Simyo medewerkers) verder kijken.

Reputatie 1
Badge +1

Je kunt dit het beste hier nog even afhandelen en daarna overstappen naar een provider met een kosten plafond. Na bijvoorbeeld 10,- buiten de bundel kosten stopt dan het verbruik dan en krijg je niet zo’n ongewenst belachelijk hoge rekening. 

Je kunt dit het beste hier nog even afhandelen en daarna overstappen naar een provider met een kosten plafond. Na bijvoorbeeld 10,- buiten de bundel kosten stopt dan het verbruik dan en krijg je niet zo’n ongewenst belachelijk hoge rekening. 

Ook met een plafond is het belangrijk te onderzoeken wat er is gebeurd. Dat blog Groentjuh attendeert daarop, kan daarbij helpen. Als de klant met een stukje verantwoordelijk meekijkt op zijn telefoon wat er gebeurt is scheelt ook om de benodigde maatregelen te kunnen nemen. Alles helpt.

Inmiddels al contact gehad met simyo en zijn we tot een oplossing gekomen. 
 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi S.S. San,

 

Welkom op ons forum!

 

Fijn om te horen dat je er al uit bent gekomen met onze klantenservice! 

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

 

Bedankt Friesian en Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reageer