.

Beantwoord

Te hoge kosten buiten bundel

  • 2 November 2012
  • 7 reacties
  • 564 Bekeken

Badge
Hallo,

Toevallig keek ik zondag op mijn simyo naar mijn verbruik, en schrok me rot. Er stond een bedrag van 220 euro, en ik had geen idee hoe dat kon. Ik heb een abbonement van 250 min/sms en 1000 mb internet, en nu opeens was ik 220 euro over mijn internet bundel? Iets wat ik erg vreemd vind, aangezien ik al sinds enkele maanden klant ben en meestal een internet verbruik heb van ongeveer 300 mb.
Dus ik heb gebeld, maar tot je dan ooit eens iemand aan de lijn krijgt bij de klantenservice ben je onderhand ookal weer een half uur minstens verder. Eenmaal iemand aan de lijn kon men mij alleen vertellen dat ik een hoog internet verbruik had en ze niet meer konden doen. Ik kan alleen nog steeds niet geloven dat dat zo is, want ik let altijd op mijn vebruik en de enige app die ik gebruik is Whatsapp.
Maandagochtend heb ik dan ook gelijk mijn simkaart uit de telefoon gehaald, en deze is er dan ook niet meer in gegaan. Echter waren de kosten op maandagochtend al opgelopen tot de 320 euro...
Ik heb nog eens 4 keer gebeld tot ik weer iemand aan de lijn kreeg, die mij kon uitleggen hoe dat kan? Ik heb nooit zelf zoveel mb verbruikt! Echter kunnen ze je alleen de telefoon niks uitleggen en elke keer word er gezegd dat ze het uitzoeken en terug bellen, maar dit was nooit het geval. Vandaag dan nog maar eens gebeld, en na weer erg lang wachten kreeg ik eens iemand aan de telefoon. Want, mijn simkaart was nu ook nog eens geblokkeerd. Ik heb eerst maar eens gevraagd hoe hoog het bedrag onderhand wel niet is. En er werd mij verteld dat dit onderhand 348(!) euro was. Dan vraag ik me af hoe dat kan, aangezien sinds maandag mijn simkaart uit de telefoon is gehaald.
Ook werd er mij gezegd dat er op 31 oktober een sms is verstuurd vanwege mijn hoge verbruik, dus ik vandaag mijn simkaart even in de telefoon gedaan, maar nee hoor nooit een smsje gehad.

Dus ik heb nu een rekening van 348 euro en mijn simkaart is geblokkeerd. En niemand kan mij vertellen hoe dat kan. Ik vind jullie klantenservice dan ook erg slecht, tot je ooit eens iemand aan de lijn krijgt.
Mijn simkaart blijft nu ook uit mijn telefoon, en dit zal tevens ook mijn laatste maand als klant bij simyo.

Ik hoop dat ik nu eens een antwoord krijg.
icon

Beste antwoord door Alex 7 November 2012, 12:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +1
Ik hoop het ook! Er zijn wel veel mensen die een abnormaal hoog verbruik op de iPhone hebben, ik weet niet wat voor telefoon jij hebt? En met je simkaart eruit is het wel heel bizar. Ik hoop nog te lezen hoe het verder gaat bij jou! Ik heb zelf de mobiele data voor de zekerheid uitgezet, ik hoop maar dat dat voldoende is...
Badge
Ik heb dan wel geen Iphone, maar een Nokia Lumia, maar toch vind ik het enorm veel.
Ben dan ook benieuwd wat de reactie hierop zal zijn van simyo
Reputatie 7
Badge +9
Dat het nog even oploop na het eruit halen van de simkaart is nogal makkelijk te verklaren. De gegevens die simyo toont zijn niet live. Er zit is veel (eigenlijk te grote) vertraging in de verwerking van gegevens.
Als je nu belt, dan zie je dan pas een paar uur tot een dag later terug. Het extra oplopen na dat je de simkaart verwijderd heb is gewoon omdat het systeem nog gegevens in de wacht had staan.

Dit probleem zie je overigens OVERAL terug. Overzichten lopen achter, verbruiksnotificaties worden laat verstuurd, blokkades worden laat geactiveerd (zodat je negatief saldo en boven de max buiten de bundel kan komen). Allemaal dat soort dingen zijn het resultaat van simyo's vertraagde gegevens verwerking.

De blokkade dit simyo deed was overigens beiden kanten op. Zowel inkomend als uitgaand verkeer wordt door zo'n blokkade geblokkeerd. Die SMS is hoogverschijnlijk door de blokkade tegengehouden, omdat deze voor de activering van de blokkade niet door je ontvangen kon worden (simkaart zat niet in het toestel.)
Badge
Echter verklaart dit nog niet de te hoge kosten? Wat heeft simyo hierop te zeggen? Waar komt dat hoge verbruik vandaan?
Er waren deze maand namelijk ook technische storingen.
Een ding weet ik wel, ik ga die rekening niet betalen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jacqueline,

Helaas kan niemand van Simyo aangeven welke website of app het verbruik heeft veroorzaakt. Feit is wel dat het verbruik heeft plaats gevonden. Ik raad je aan om de informatie uit dit topic door te nemen. Wellicht dat je dan zelf een idee kunt krijgen waar het verbruik door komt.

Indien je, na de verwerking van je verbruiksgegevens, meer dan €75,- per dag of €250,- per week aan kosten hebt gemaakt, wordt je aansluiting geblokkeerd. In jouw situaties zie ik dat vanaf 22/10/12 het buiten de bundel tarief wordt gehanteerd. Je verbruikskosten zijn verspreid over een week. Je aansluiting is afgesloten op het moment dat ons systeem registreerde dat je verbruikskosten hoger lagen dan € 250.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Ik heb mijn mobiel net als altijd gebruikt, net als alle maanden ervoor. En vanaf de 22e heb ik er ook niet veel meer mee gedaan dan normaal.
Daarom snap ik niet hoe ik binnen 8 dagen op een rekening van 350 euro kom, en aangezien jullie dit mij ook niet kunnen vertellen.
Ik ben niet van plan iets te betalen, waar ik geen gebruik van gemaakt heb.
Groetjes Jacqueline
Badge +2
Beste Jacqueline_,

Ons netwerk registreert enkel waarvoor vanaf jouw simkaart opdracht toe is gegeven. Deze verbinding heeft echt plaatsgevonden. Wij kunnen helaas niet achterhalen op welke manier het verbruik heeft plaatsgevonden omdat wij deze gegevens niet mogelijk bijhouden in verband met de wet van privacy. Dit neemt niet weg dat de factuur betaald dient te worden. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Arie

Reageer