.

Te hoge internet verbruik wie heeft hier ook last van ?

  • 15 August 2012
  • 4 reacties
  • 784 Bekeken

Badge
het probleem is dat ik zogenaamd zwaar over me bundel zitten terwijl ik er geen waarschuwing voor heb gekregen en normaal gesproken alle andere maanden betaalde ik 35 euro en heb niks anders gedaan dan die andere maanden zelfs minder vaak op het internet gezeten omdat ik 10 dagen op vakantie was en het aantal keer van die maand is 3875 terwijl van de maand waar ik een rekening van 35 euro voor heb bijna 7000 keer op het internet ben geweest en ik heb geen applicaties waar ik zoveel mb in kan gebruiken alleen whatsapp en 9292 ov.nl, downloaden doe ik thuis via mijn wifi netwerk en de totale gebruik van mijn internet op mijn telefoon staat op 4gb van alle maanden bij elkaar en ook nog is van het downloaden thuis nu kunnnen zij mij niet verklaren wat ik op het internet heb gedaan vanwege privacy rechten ook al geef ik daar toestemming op kunnen ze het nog niet doen ik vind het nu belangrijker om te weten wat ik hier aan kan doen ik heb het niet verbuikt maar moet het wel betalen dus met andere woorden word je in de maling genomen door simyo ? nou vind ik het verschil van 35 euro en 262 euro wel heel erg veel ik vind dat ze mij moeten kunnen verklaren hoe dit komt welke websites ik ben opgeweest en is hier nog wat aan te doen als je 100% zeker van je zaak bent dat je niet zoveel internet heb verbuikt ? voor zover ik weet zijn de meeste telefoon providers oplichters in actie het is precies hetzelfde wat een oplichter doet je hebt wat gebruikt je mag niet weten wat en je moet ervoor betalen dus voor lucht betaal je met andere woorden ?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je geen toetsje met een punt (.) erop op je mobiel? 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ashkanm,

Ik zie dat je deze vraag/opmerking ook in dit topic hebt geplaatst. In dat topic heb ik inmiddels gereageerd. Omdat je als klant natuurlijk de aandacht verdient zal ik dit topic open laten.

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je niet weet waar je verbruik vandaan komt. We mogen de verbruiksgegevens van klanten echter niet inzien of opslaan. Dat heeft te maken met de wet van privacy. Je moet dus uitgaan van de betrouwbaarheid van je provider.

Je ontvangt als Simyo Tringg klant geen waarschuwing op het moment dat je een x aantal bel/sms of data minuten hebt bereikt. Heb je al in dit topic gekeken? Hier staat bijvoorbeeld uitgelegd dat een telefoon kan switchen van de wifi verbinding naar de data verbinding van je mobiele provider. Het downloaden zou dus mogelijk via ons netwerk zijn gedaan. Wellicht dat dit dit een verklaring is voor je hoge data verbruik.

Groetjes,

Alex
9292 verbruikt veel MB wanneer je onderweg bent en geen wifi hebt. 50-60Mb wanneer je 5min je reis aan het plannen bent is niet ongebruikelijk. Heeft iemand ook ervaring met hoog Mb-verbruik met 9292 ? of is 60 Mb voor 5 min normaal ?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Aniekje,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is wel erg veel zeg! Ik heb gelijk even mijn eigen verbruik voor deze app geraadpleegd. Vanaf 3 november heb ik 9 MB gebruikt voor het gebruik van 9292. Onderweg heb ik inderdaad ook geen wifi en de app wordt elke dag gebruikt ;)

Dat jij zoveel MB aan deze app kwijt bent is dus wel apart! Heb je dit zien staan in de instellingen van je telefoon of baseer je dit op het aantal MB's die je via de Simyo App ziet staan? Het is natuurlijk mogelijk dat er ondertussen andere apps op jouw telefoon bezig zijn met synchroniseren of updaten op de achtergrond. Laat je het even weten.

Groetjes,
Angela

Reageer