.

Beantwoord

Te hoge factuur boven bundel, wat kan hier aan gedaan worden?


Over bundel heen, absurde factuur van €241,45.
Ik heb al simyo vanaf 2016, nooit problemen gehad.
Je kent het wel...voor t slapen gaan een YouTube filmpje bekijken, en je valt in slaap.
Volgende ochtend zie ik sms'jes van simyo, waarschuwingen met
'Hoi, vanwege hoge kosten in korte tijd hebben we je simkaart uit voorzorg geblokkeerd voor uitgaand verkeer.'

Oke simkaart dus geblokkeerd! Filmpje op YouTube waren dus verder aan het afspelen, simkaart geblokkeerd omdat mb's over me bundel gingen maar de teller tikte gewoon door!! Bundel van 6 gig was op wat gebeurd er dan je betaald 15 cent per mb! Ik zag bij me verbruik dat er 8 euro zoveel werd bijgeteld elk minuut! Dat was een dure nacht! Zondag ochtend chagrijnig naar me werk toe dus!

Nu moet ik 100 euro betalen om me kaart te laten deblokkeren. Ik hoop dat simyo mij tegemoet kan komen in deze situatie, je kan begrijpen dat ik dit niet nogmaals wil meemaken.
Ben al aan het nadenken om over te stappen op een andere provider!! Morgen toch eerst klantenservice bellen want dit kan zo niet.

icon

Beste antwoord door RicoK 26 July 2021, 08:54

Bekijk originele reactie

25 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kokk,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit graag anders had gezien. 

Het is namelijk zo dat als er na het ontvangen van de waarschuwing sms'jes geen actie wordt ondernomen het internet blijft doorlopen aangezien wij geen datalimiet hebben. Heb je onze waarschuwing sms'jes voorbij zien komen? Deze sturen wij bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. 

Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? 

Groetjes,
Amy

Ook hier een zeeeeeeeeer verbaasde klant over mijn rekening. Ik heb nog nooooooooooit boven mijn bundel gezeten en nu zomaar in juni en juli 120 euro!!!

Ik snap er werkelijk helemaal niets van?!

Ik doe helemaal niet veel met m'n tel. En als ik op internet zit dan is dat thuis op de WiFi. Of een enkele keer ergens even m'n mail checken. Dat lijkt me geen 125 euro extra internet. Nu zomaar twee maanden achter elkaar 120 euro. Ik kan wel janken!

Jullie als Simyo kunnen in m'n geschiedenis kijken dat ik werkelijk nog nooit boven m'n bundel heb gezeten. Van juni snap ik echt totaal niet wat er moet zijn gebeurd. 

Jullie blokkeren mijn bundel. Bij welk bedrag? 125 euro vinden jullie genoeg gecashed?

Ik vind het ronduit schandalig. 

Wellicht een idee om hier wat mee te doen. Ik zie dat het hierin klachten regent!!!!

 

Hi all, 

Alhoewel het gewaardeerd is dat @Kaylon geïnformeerd wordt over dit onderwerp is het vooral belangrijk dat wij, als community, respectvol blijven naar elkaar toe. Het is niet aan ons om te bepalen hoe iemand omgaat met zulke situaties. Daarnaast is het ook niet netjes om hier aannames over te maken. 

Groetjes,
Seren

Ik ben van mening dat deze jongens iets anders moeten gaan doen dan in de klantenservice werken. Bedankt Seren. Ik wil graag iemand van Simyo telefonisch spreken voor de gemaakte kosten, alvast Bedankt. 

 

Bedankt 

Hoi @Seren 

Ik heb de indruk dat deze reactie eerder weinig respect toont. We geven onze eerlijke ongezouten mening. Sommige van ons kennen een beetje het klappen van de zweep. Soms komt deze mening hard aan, soms doet er een TS zijn of haar voordeel mee. Dat is juist de kracht van het forum.

EN @Kaylon  en Seren. Die jongens, zoals er gezegd wordt, zijn op vrijwillige basis actief met tips en meedenken in het belang van een klant.

We kunnen zowel zeer kritisch zijn naar de klant alsook naar Simyo. 

Reputatie 7
Badge +5

Ik ben van mening dat deze jongens iets anders moeten gaan doen dan in de klantenservice werken. Bedankt Seren. Ik wil graag iemand van Simyo telefonisch spreken voor de gemaakte kosten, alvast Bedankt. 

 

Bedankt 

Hoi @Kaylon

Ik heb van mijn collega @Amy begrepen dat jullie al contact hebben via een privébericht. Zij zal je verder helpen.

Groetjes,
Seren

Ik ben van mening dat deze jongens iets anders moeten gaan doen dan in de klantenservice werken. Bedankt Seren. Ik wil graag iemand van Simyo telefonisch spreken voor de gemaakte kosten, alvast Bedankt. 

 

Bedankt 

Reputatie 7
Badge +5

Hi all, 

Alhoewel het gewaardeerd is dat @Kaylon geïnformeerd wordt over dit onderwerp is het vooral belangrijk dat wij, als community, respectvol blijven naar elkaar toe. Het is niet aan ons om te bepalen hoe iemand omgaat met zulke situaties. Daarnaast is het ook niet netjes om hier aannames over te maken. 

Groetjes,
Seren

@Kaylon als het geen prioriteit voor je heeft waarom ben je dan dit topic begonnen? Lijkt me dat dit topic wel gestart is vanwege prioriteit te geven aan de gemaakte kosten. Buiten dat heb je als gezin een zorgplicht voor je kinderen en is het niet meer dan logisch dat je de situatie met elkaar bespreekt en maatregelen neemt die dit soort situaties in de toekomst helpen te voorkomen. 

Reputatie 7

@Kaylon Het is geen prioriteit voor jou?!? Huh?!? Maar wel klagen als Simyo jou niet wijst op een aantrekkelijke prijs. Omgekeerde wereld. Niet?

€ 23 Dan kun je bijna aan onbeperkt gaan denken bij de concurrent.

en op de radio word je doodgegooid met allerlei aanbiedingen van diverse providers.

Als ik heel eerlijk ben Ron H, luister ik nooit meer naar de radio, ook kijk ik geen "normale" T.V. meer. Dus reclame moet ik hebben van de socials. Wel een tip voor bijvoorbeeld een Simyo? 

Ach, kom op zeg, bekijk jij ook niet periodiek je verzekeringen en je internet provider en je energie leverancier en je… etc etc.? 

Misschien zou je dat dan eens moeten gaan doen. Dat kan je veel geld besparen.

Nee dat is geen prioriteit voor mij, maar thnx voor de tip Rico iets te pedant voor dit werk K. Jij kan ren reden zijn dat ik als klant wegga bij Simyo. Simyo.. denk na over hoe deze reacties overkomen bij klanten. Niet heel klantvriendelijk als ik eerlijk ben. 

Hoi @Kaylon,

Bedankt voor je reactie. Goed dat je dit punt aanhaalt. 

Echter worden de acties wel al gedeeld op onze social kanalen. Jammer dat je de reclames nog niet voorbij hebt zien komen! Mocht je ons nog niet volgen of hebben geliked op bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Instagram dan raad ik het aan om dat zeker te doen, wellicht zie je dan vaker acties en nieuws voorbijkomen 😊. Ook kan je de nieuwsbrief van Simyo inschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Privacy.

Groetjes,
Amy

Ik heb je privé bericht Amy. Thnx :)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kaylon,

Bedankt voor je reactie. Goed dat je dit punt aanhaalt. 

Echter worden de acties wel al gedeeld op onze social kanalen. Jammer dat je de reclames nog niet voorbij hebt zien komen! Mocht je ons nog niet volgen of hebben geliked op bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Instagram dan raad ik het aan om dat zeker te doen, wellicht zie je dan vaker acties en nieuws voorbijkomen 😊. Ook kan je de nieuwsbrief van Simyo inschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Privacy.

Groetjes,
Amy

Fijn dat jullie vooral meedenken aan wat ik had kunnen voorkomen

 

Ik weet nu ook niet wie van jullie van Simyo zelf is, of is dit alleen maar een chat ruimte waar iedereen zijn zegje kan doen?

Eigen verantwoording snap ik, alleen heb ik ook nog een baan, studie, huishouden, partner, woning, hobby's, sociaal leven. Ik sta niet heel erg stil bij het feit dat mij dochter misschien een appje heeft gekregen van de provider omdat ze bijna over haar bundel is en niet weet wat dat inhoud en al helemaal niks deelt met mij. Maar oké, snap dat ik hier wat scherper in moet zijn. Het is ook voor het eerst dat ik ouder ben van een beginnende tiener. 

.. succes! En thnx voor jullie feitelijke adviezen. 

@Kaylon - Leila.

Een moderator is een medewerker van Simyo. Bij een moderator staat bij de gebruikersnaam Simyo. Je kunt in ieder geval dit alles goed bespreken met je dochter, dat voordeel heb je in the pocket. 

Reputatie 7

€ 23 Dan kun je bijna aan onbeperkt gaan denken bij de concurrent.

en op de radio word je doodgegooid met allerlei aanbiedingen van diverse providers.

Als ik heel eerlijk ben Ron H, luister ik nooit meer naar de radio, ook kijk ik geen "normale" T.V. meer. Dus reclame moet ik hebben van de socials. Wel een tip voor bijvoorbeeld een Simyo? 

Ach, kom op zeg, bekijk jij ook niet periodiek je verzekeringen en je internet provider en je energie leverancier en je… etc etc.? 

Misschien zou je dat dan eens moeten gaan doen. Dat kan je veel geld besparen.

Hoi @Kaylon,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! 

Zo te zien heb je al goede antwoorden gekregen van onze Forum Experts en helpers @JanD@RicoK en @Friesian, bedankt heren, dit wordt gewaardeerd! Het kan wel eens voorkomen dat je goedkoper uitkomt als je de bundels wijzigt of de aansluiting verlengt. Het is dan ook aan de klant om dit zelf in de gaten te houden en te wijzigen via Mijn Simyo. Fijn om te zien dat het is gelukt om de bundel aan te passen en je voordeliger uit bent 😊.

Om de tips van de heren nog even samen te vatten deel ik graag de volgende pagina zodat je het beste uit de bundel kan halen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

De reden dat de Forum experts en helpers geen oplossing kunnen bieden voor de gemaakte kosten is omdat zij niet officieel in dienst zijn bij Simyo. Wel kunnen zij meedenken over hoe de kosten te financieren zoals Jan aangeeft door middel van een betalingsregeling bijvoorbeeld. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee om te zien wat we voor je kunnen betekenen.

Groetjes,
Amy

Bedankt Amy, ik heb je gedmt :)

€ 23 Dan kun je bijna aan onbeperkt gaan denken bij de concurrent.

en op de radio word je doodgegooid met allerlei aanbiedingen van diverse providers.

Als ik heel eerlijk ben Ron H, luister ik nooit meer naar de radio, ook kijk ik geen "normale" T.V. meer. Dus reclame moet ik hebben van de socials. Wel een tip voor bijvoorbeeld een Simyo? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kaylon,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! 

Zo te zien heb je al goede antwoorden gekregen van onze Forum Experts en helpers @JanD, @RicoK en @Friesian, bedankt heren, dit wordt gewaardeerd! Het kan wel eens voorkomen dat je goedkoper uitkomt als je de bundels wijzigt of de aansluiting verlengt. Het is dan ook aan de klant om dit zelf in de gaten te houden en te wijzigen via Mijn Simyo. Fijn om te zien dat het is gelukt om de bundel aan te passen en je voordeliger uit bent 😊.

Om de tips van de heren nog even samen te vatten deel ik graag de volgende pagina zodat je het beste uit de bundel kan halen: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

De reden dat de Forum experts en helpers geen oplossing kunnen bieden voor de gemaakte kosten is omdat zij niet officieel in dienst zijn bij Simyo. Wel kunnen zij meedenken over hoe de kosten te financieren zoals Jan aangeeft door middel van een betalingsregeling bijvoorbeeld. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee om te zien wat we voor je kunnen betekenen.

Groetjes,
Amy

Fijn dat jullie vooral meedenken aan wat ik had kunnen voorkomen en niet meedenken in een oplossing voor de kosten die ik nu kwijt ben. Bij aankoop van Google play had mijn dochter ook overmatig spul gekocht zonder beter weten. Daar werd meegedacht over de kosten en hoe dit een vervelende WA incident kon zijn. Dit zijn dingen die je als ouder niet altijd even goed voorziet. Het feit dat hier bij Simyo geen meedenkende clausule is vind ik echt jammer. 

 

Ik weet nu ook niet wie van jullie van Simyo zelf is, of is dit alleen maar een chat ruimte waar iedereen zijn zegje kan doen?

Eigen verantwoording snap ik, alleen heb ik ook nog een baan, studie, huishouden, partner, woning, hobby's, sociaal leven. Ik sta niet heel erg stil bij het feit dat mij dochter misschien een appje heeft gekregen van de provider omdat ze bijna over haar bundel is en niet weet wat dat inhoud en al helemaal niks deelt met mij. Maar oké, snap dat ik hier wat scherper in moet zijn. Het is ook voor het eerst dat ik ouder ben van een beginnende tiener. 

Laat ik het zo zeggen.. mochten jullie nog geen oudere kids hebben. Hier alvast een levensles. Let op alles wat maar mis kan gaan op alle fronten in alle mogelijke hoeken.. succes! En thnx voor jullie feitelijke adviezen. 

Reputatie 7
Badge +6

€ 23 Dan kun je bijna aan onbeperkt gaan denken bij de concurrent.

en op de radio word je doodgegooid met allerlei aanbiedingen van diverse providers.

Goedendag,

Afgelopen maand was mijn dochter op kamp en had ze blijkbaar een heel hoop buiten haar bundel van 4 gb verbruikt. Ik betaal € 23 voor 4 gb en onbeperkt sms en bellen. Nu zag ik dat ik voor minder in de maand naar 20 gb kan??! Dit heb ik natuurlijk aangepast, want hoezo melden jullie deze opties niet?!

Hoi ​​​​@Kaylon - Leila

Je hebt een stukje eigen verantwoordelijkheid, een onderzoeksplicht. En een provider mag jouw bundel niet wijzigen. 

Het is niet zo gek dat een tiener binnen no time boven haar bundel verbruikt als ze geen wifi exces heeft. Beetje lullig dat jullie geen melding doen voor een beter abbonnement. Je zou het bijna ontzegging kunnen noemen. Niet heel klant vriendelijk als ik eerlijk ben. 

Om de boel niet al te negatief af te sluiten, is er een mogelijkheid om hier een coulance in te ontvangen? Aangezien zij geen idee heeft hoe het werkt met overmatig internet gebruik en het besef dat ik hier 130€ voor moet betalen? 

 

Graag hoor ik je nader. 

 

Mvg,

 

Leila Monsanto 

Simyo ontvangt de gegevens met vertraging. Dus ook bij de app en. Mijnsimyo. 

Tip is idd een limiet bij Android. 

Maar zorg altijd voor een extra app, een datamanager. 

Succes! 

Hallo @Kaylon Simyo stuurt bij 80% en bij 100% verbruik een SMS, dus je wordt keurig gewaarschuwd.

Om hoge kosten in de toekomst te voorkomen kun je zelf al een paar dingen doen:

Bij een Android toestel kun je een limiet instellen.

Stel je hebt een bundel van 20GB, stel dan een waarschuwing in bij 19GB en een blokkade bij 19,5GB, ga daarna verder via wifi of koop een extra bundel bij.

Zet verder 'databesparing’ aan in de mobiel.

Stel in dat updates alleen via wifi mogen gebeuren.

Stel in dat bij slechte  of mindere wifi de mobiel niet automatisch overgaat naar mobiele data.

Wacht de reactie van een moderator af of bel zelf met de helpdesk om een betalingsafspraak te regelen.

Succes.

 

Goedendag,

 

Afgelopen maand was mijn dochter op kamp en had ze blijkbaar een heel hoop buiten haar bundel van 4 gb verbruikt. Ik betaal € 23 voor 4 gb en onbeperkt sms en bellen. Nu zag ik dat ik voor minder in de maand naar 20 gb kan??! Dit heb ik natuurlijk aangepast, want hoezo melden jullie deze opties niet?! Het is niet zo gek dat een tiener binnen no time boven haar bundel verbruikt als ze geen wifi exces heeft. Beetje lullig dat jullie geen melding doen voor een beter abbonnement. Je zou het bijna ontzegging kunnen noemen. Niet heel klant vriendelijk als ik eerlijk ben. 

Om de boel niet al te negatief af te sluiten, is er een mogelijkheid om hier een coulance in te ontvangen? Aangezien zij geen idee heeft hoe het werkt met overmatig internet gebruik en het besef dat ik hier 130€ voor moet betalen? 

 

Graag hoor ik je nader. 

 

Mvg,

 

Leila Monsanto 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Reno, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Zo te zien heeft RicoK je al op weg geholpen met een uitleg, bedankt RicoK!

Én heb je vanochtend contact opgenomen met de klantenservice en zijn jullie samen tot een passende oplossing gekomen. Wel wil ik je dit blog meegeven en vragen om deze goed door te nemen om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen. In dit blog staan namelijk een heleboel handige tips om onnodig en ongewild MB verbruik te voorkomen.



Groetjes,
Tessanne

Reputatie 7

@Reno Ja, heel erg vervelend.

Simyo stuurt op 80% en op 100% van je bundel gebruik een waarschuwingssms. Het is dan wel zaak om hierop direct actie te ondernemen in de vorm van 4G uit te schakelen of een extra losse bundel bij te kopen. Dit om verder oplopende kosten te voorkomen.

De buiten de bundel kosten zijn EUR 0,15 per MB. Dit allemaal wordt ruim gecommuniceerd op de Service pagina.

Waarom Simyo zaken wel of niet doet, zal een Moderator (= Simyo medewerker) beantwoorden.

Dat de kosten zo hoog kunnen oplopen door mb verbruik buiten de bundel. Hoe kan het dat er  60000 kb verbruikt kan worden en er 8,79 in rekening word genomen?  Buiten de bundel, ongeacht of het door eigen toedoen is of niet! Niemand zou zo iets express doen.

Waarom word de simkaart pas geblokkeerd als de kosten al zo hoog opgelopen zijn? 

Reputatie 7

@Reno Vervelend, dat je dit overkomen is, maar hoezo want dit kan zo niet? Je weet wat er gebeurd is en dat dit door eigen toedoen en schuld is. En nu beroep je je op coulance? Op wat voor grond dan?

Reageer