.

Beantwoord

Te hoge factuur boven bundel, wat kan hier aan gedaan worden?

  • 25 July 2021
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Over bundel heen, absurde factuur van €241,45.
Ik heb al simyo vanaf 2016, nooit problemen gehad.
Je kent het wel...voor t slapen gaan een YouTube filmpje bekijken, en je valt in slaap.
Volgende ochtend zie ik sms'jes van simyo, waarschuwingen met
'Hoi, vanwege hoge kosten in korte tijd hebben we je simkaart uit voorzorg geblokkeerd voor uitgaand verkeer.'

Oke simkaart dus geblokkeerd! Filmpje op YouTube waren dus verder aan het afspelen, simkaart geblokkeerd omdat mb's over me bundel gingen maar de teller tikte gewoon door!! Bundel van 6 gig was op wat gebeurd er dan je betaald 15 cent per mb! Ik zag bij me verbruik dat er 8 euro zoveel werd bijgeteld elk minuut! Dat was een dure nacht! Zondag ochtend chagrijnig naar me werk toe dus!

Nu moet ik 100 euro betalen om me kaart te laten deblokkeren. Ik hoop dat simyo mij tegemoet kan komen in deze situatie, je kan begrijpen dat ik dit niet nogmaals wil meemaken.
Ben al aan het nadenken om over te stappen op een andere provider!! Morgen toch eerst klantenservice bellen want dit kan zo niet.

icon

Beste antwoord door Tessanne 27 July 2021, 13:38

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7

@Reno Vervelend, dat je dit overkomen is, maar hoezo want dit kan zo niet? Je weet wat er gebeurd is en dat dit door eigen toedoen en schuld is. En nu beroep je je op coulance? Op wat voor grond dan?

Dat de kosten zo hoog kunnen oplopen door mb verbruik buiten de bundel. Hoe kan het dat er  60000 kb verbruikt kan worden en er 8,79 in rekening word genomen?  Buiten de bundel, ongeacht of het door eigen toedoen is of niet! Niemand zou zo iets express doen.

Waarom word de simkaart pas geblokkeerd als de kosten al zo hoog opgelopen zijn? 

Reputatie 7

@Reno Ja, heel erg vervelend.

Simyo stuurt op 80% en op 100% van je bundel gebruik een waarschuwingssms. Het is dan wel zaak om hierop direct actie te ondernemen in de vorm van 4G uit te schakelen of een extra losse bundel bij te kopen. Dit om verder oplopende kosten te voorkomen.

De buiten de bundel kosten zijn EUR 0,15 per MB. Dit allemaal wordt ruim gecommuniceerd op de Service pagina.

Waarom Simyo zaken wel of niet doet, zal een Moderator (= Simyo medewerker) beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Reno, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Zo te zien heeft RicoK je al op weg geholpen met een uitleg, bedankt RicoK!

Én heb je vanochtend contact opgenomen met de klantenservice en zijn jullie samen tot een passende oplossing gekomen. Wel wil ik je dit blog meegeven en vragen om deze goed door te nemen om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen. In dit blog staan namelijk een heleboel handige tips om onnodig en ongewild MB verbruik te voorkomen.



Groetjes,
Tessanne

Reageer