.

Vraag

Tablet

  • 10 April 2012
  • 16 reacties
  • 1859 Bekeken

Badge +3
werkt :http://www.simyo.nl/webtogo/dongel ook op een tablet?

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joris,

Als je tablet een usb aansluiting heeft, kun je de dongel ook op een tablet aansluiten. Een losse simkaart werkt echter ook gewoon op een tablet.

Groetjes,

Alex
Badge +3
snap ik maar moet een dongel aan voor dat hij het doet
kan je ook een andere simkaart in de dongel stoppen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Joris Dijkstra,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Je kunt een simkaart van een andere provider in de dongel plaatsen mits deze simlockvrij is. Je kunt er ook voor kiezen om een web to go dongel bij Simyo te bestellen, deze wordt geleverd met een Simyo simkaart.

Groetjes,

Manisha
Ik overweeg een tablet aan te schaffen. Kan hier een simkaart in of is dat alleen mogelijk met een dongel?

Wat zijn de kosten?
Moet je altijd een dongel hebben, of kan alleen een simkaart volstaan?
Reputatie 5
Badge +10
Moet je altijd een dongel hebben, of kan alleen een simkaart volstaan?

Alleen een simkaart volstaat.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JOHANN,

Ik heb dit topic samengevoegd met het andere topic waar je de vraag gesteld hebt.

Groetjes,

Alex
Alleen een simkaart volstaat.

Groetjes,

Alex


Dat is niet zo, de simkaart past niet in mijn tablet, hij moet eerst in een dongel vervolgens op de usb-aansluiting!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JOHANN,

Wat voor tablet heb je?

Groetjes,

Alex
Hoi JOHANN,

Wat voor tablet heb je?

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

Ik heb al eerder aangegeven dat ik een:

Xiron Ultimate 10 Android 4.0 tablet heb (4GB, 2 camera's en WiFi)

Ik heb alle instellingen nog eens nagekeken. Op jouw advies heb ik op "standaard APN instellingen herstellen" geklikt en vervolgens de toegangspuntern bewerkt.

Naam
APN
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Server
MMSC
MMS-proxy
MMS-poort
MCC
Verificatietype
APN-type
APN-protocol
Drager

Wat moet er achter bovenstaande punten staan? Elders op dit topic staan een aantal standaard gegevens bij bovengenoemde punten.

Zou je het nog eens duidelijk kunnen uitleggen!

Alvast bedankt,
Groet Johan 
Hallo,

Heeft een laptop (met 3G dongel) een snellere internetvervinding dan een tablet?
Met een tablet op postcode 7981 LA is dit super traag zoals eerder vermeld.

Groet,
Johan
Reputatie 2
Badge +4
Beste Johan,

Hierbij ontvang je de gevraagde instellingen:
- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet

Als je dongel ook een Simyo simkaart heeft, zal de datasnelheid vermoedelijk niet hoger liggen bij een laptop. Graag vernemen we of het invoeren van de instellingen is gelukt.

Groetjes,

Manisha
Beste Johan,

Hierbij ontvang je de gevraagde instellingen:
- Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet

Als je dongel ook een Simyo simkaart heeft, zal de datasnelheid vermoedelijk niet hoger liggen bij een laptop. Graag vernemen we of het invoeren van de instellingen is gelukt.

Groetjes,

Manisha


Beste Manisha,

Bedankt voor de info. De tablet heb ik gelukkig terug kunnen brengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht.

Ik wil nu eerst zeker weten of een tablet of laptop op postcode 7981 LA werkt voor ik weer een apparaat met draadloos internet koop.
Thuis heb ik hem niet nodig het is uitsluitend voor gebruik op het park met eerder genoemde postcode. Hopelijk kunnen jullie adviseren
wat de mogelijkheden daar zijn.

Groet,
Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Johan,

De postcode geeft aan dat er sprake is van redelijk wat bebossing. Er is richting het dorp wel goede dekking, maar ga je meer richting de bossen, dan is het bereik matig. Het is daarom een beetje afhankelijk waar je de dongel precies gaat gebruiken.

Groetjes,

Alex
Hoi Johan,

De postcode geeft aan dat er sprake is van redelijk wat bebossing. Er is richting het dorp wel goede dekking, maar ga je meer richting de bossen, dan is het bereik matig. Het is daarom een beetje afhankelijk waar je de dongel precies gaat gebruiken.

Groetjes,

Alex


Idd Alex, het is in/bij het bos waar ik de dongel gebruik. Heeft een laptop met ingebouwde simkaart wel een goed bereik daar?

Groet,
Johan
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Johan,

Het maakt geen verschil of de simkaartingebouwd is of niet. De simkaart zal altijd verbinding proberen te maken met het UMTS of GSM netwerk. Dit is ook het geval bij de dongel. Zodra het bereik van UMTS of GSM niet goed is, zal geen enkele simkaart (KPN of provider gebruik makend van KPN netwerk) een betere verbinding kunnen krijgen.

Groetjes,

Alex

Reageer