.

Beantwoord

Status betaling: Achterstallig

  • 30 January 2014
  • 14 reacties
  • 1090 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

Paar weken geleden een factuur ontvangen, deze zou dan binnen 7 dagen worden afgeschreven.
Vandaag heb ik op de simyo app gecontrolleerd wat de status is van de betalingen maar zie tot mijn verbazing achterstallig (?) staan. 

Ik heb wel een tijdje terug (ivm overstappen naar andere bank) het rekeningnummer gewijzigd maar dit was voor dat de factuur verscheen.
Er staat ruim voldoende op de bank en er is een auto incasso afgegeven, dus vraag ik mij af waarom Simyo het door mij verschuldigde bedrag maar niet afboekt, dit duurt nu al weken.

Zou er iemand naar kunnen kijken wat er niet goed is?
icon

Beste antwoord door Kim 31 January 2014, 18:38

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge +6
Hoi Mooose,

Ik heb even je factuur van december opgezocht, maar ik zie dat de status van de factuur 'betaald' is? :)

Doorgaans incasseren we rond de vierde donderdag van de maand, oftewel dit had vorige week donderdag moeten gebeuren, maar ik zie nu dat dit pas afgelopen dinsdag is gebeurd. Daarna duurt het enkele dagen voordat de betaling in ons systeem is verwerkt, dus ik denk dat dit vandaag is gebeurd, sorry voor de verwarring! :(

Zie je de factuur nu zelf ook als 'betaald' staan op Mijn Simyo?

Ik hoor het graag van je! 🙂
Badge +1
Hoi Mooose,

Ik heb even je factuur van december opgezocht, maar ik zie dat de status van de factuur 'betaald' is? :)

Doorgaans incasseren we rond de vierde donderdag van de maand, oftewel dit had vorige week donderdag moeten gebeuren, maar ik zie nu dat dit pas afgelopen dinsdag is gebeurd. Daarna duurt het enkele dagen voordat de betaling in ons systeem is verwerkt, dus ik denk dat dit vandaag is gebeurd, sorry voor de verwarring! :(

Zie je de factuur nu zelf ook als 'betaald' staan op Mijn Simyo?

Ik hoor het graag van je! :)


Hai Kim,

Ik zie dat dit inderdaad op de status "Betaald" staat, ik heb even op internetbankieren zitten kijken maar kan er geen afschrijving van vinden, dit is van de nieuwe bank.
Factuur is van 9 januari en zou circa 7 dagen na factuurdatum worden afgeschreven van het nieuwe rekeningnummer wat op de factuur staat vermeld.
Kan ook zijn dat ivm de overstap naar een nieuwe bank dit elkaar heeft gekruist en is afgeschreven van de oude bank, daarvan heb ik geen inzage meer.
Badge +6
Hai Kim,

Ik zie dat dit inderdaad op de status "Betaald" staat, ik heb even op internetbankieren zitten kijken maar kan er geen afschrijving van vinden, dit is van de nieuwe bank.
Factuur is van 9 januari en zou circa 7 dagen na factuurdatum worden afgeschreven van het nieuwe rekeningnummer wat op de factuur staat vermeld.
Kan ook zijn dat ivm de overstap naar een nieuwe bank dit elkaar heeft gekruist en is afgeschreven van de oude bank, daarvan heb ik geen inzage meer.


Hoi Moose,

Ik heb het bekeken in het systeem en ik zie dat de factuur van de maand december is afgeschreven op 28-1-14 van een rekeningnummer dat eindigt op 103. De factuur van de maand januari zullen wij rond de 25ste van februari gaan overschrijven van je rekening.
Badge +1
Hai Natascha,

Ik zie geen afschrijving van Simyo op het rekeningnummer eindigend op 103.
Ik wil het verschuldigde bedrag alsnog betalen, status staat nog steeds op betaald, ik wil namelijk niet in de toekomst hiervan problemen krijgen.
Badge +6
Hai Natascha,

Ik zie geen afschrijving van Simyo op het rekeningnummer eindigend op 103.
Ik wil het verschuldigde bedrag alsnog betalen, status staat nog steeds op betaald, ik wil namelijk niet in de toekomst hiervan problemen krijgen.


Hoi Moose,

Simyo doet niet zelf de afschrijving dit laten wij doen door Buckaroo. Zie je ook geen afschrijving van Buckaroo?
Badge +1


Hoi Moose,

Simyo doet niet zelf de afschrijving dit laten wij doen door Buckaroo. Zie je ook geen afschrijving van Buckaroo?


Hai Natascha,

Het enige wat ik zie staan is van 07-01-2014
"KPN BV INZ SIMYO" "UW ACTIVATIECODE VOOR BETALINGEN AAN SIMYO.NL"
Met een code om dit nieuwe rekeningnummer te verifiëren, dit heb ik dan ook meteen gedaan op Mijn Simyo.
Buckaroo heeft nooit op rekeningnummer eindigend met 103 afgeschreven, alleen op het rekeningnummer eindigend met 747 is door Buckaroo gesprekskosten afgeschreven voor de maand november.
Badge +1
Het is vanmorgen pas afgeschreven.
Reputatie 5
Badge +11
Het is vanmorgen pas afgeschreven.

Hoi Mooose,

Het lijkt er dan op dat de bank het alvast gereserveerd had op jouw rekening, maar nog niet daadwerkelijk afgeschreven. Ze hebben het dat als het ware voorgeschoten naar ons toe en bij jou pas later verwerkt.

Het is in elk geval gewoon gelukt 🙂
Badge +1
Hoi Mooose,

Het lijkt er dan op dat de bank het alvast gereserveerd had op jouw rekening, maar nog niet daadwerkelijk afgeschreven. Ze hebben het dat als het ware voorgeschoten naar ons toe en bij jou pas later verwerkt.

Het is in elk geval gewoon gelukt :)

Inderdaad, dacht eerst dat het aan Buckaroo lag, lees wel berichten op Facebook van alle banken, dat automatische afschrijvingen soms fout lopen omdat banken nog niet klaar zijn met IBAN/SEPA

In eerste instatntie opende ik dit topic omdat ik achterstalig zag staan bij de status van betalingen, deze status heb ik nooit eerder gezien, maar goed het is opgelost. :o
Badge +6
Inderdaad, dacht eerst dat het aan Buckaroo lag, lees wel berichten op Facebook van alle banken, dat automatische afschrijvingen soms fout lopen omdat banken nog niet klaar zijn met IBAN/SEPA

In eerste instatntie opende ik dit topic omdat ik achterstalig zag staan bij de status van betalingen, deze status heb ik nooit eerder gezien, maar goed het is opgelost. :o


Hoi Mooose,

Ja, het proces van SEPA/IBAN lijkt toch wat meer voeten in de aarde te hebben, dan gedacht.. Maar fijn dat het is opgelost! 🙂
Ook hier hetzelfde geval van: factuur staat op achterstallig terwijl gekozen is voor automatische overschrijving en er geld op de rekening staat. Oplossing?
Reputatie 5
Badge +11
Ook hier hetzelfde geval van: factuur staat op achterstallig terwijl gekozen is voor automatische overschrijving en er geld op de rekening staat. Oplossing?

Hoi SvenT, welkom op het Simyo forum :)

Bij jou lijkt het anders te liggen dan bij Mooose. Bij hem was het afgeschreven, maar was dat niet meteen verwerkt bij zijn afschrijvingen. Bij ons was zijn factuur wel verwerkt als betaald.
In jouw geval is er een poging gedaan af te schrijven, maar werd dat door de bank niet toegelaten. Kan ook met IBAN/SEPA te maken hebben, maar dat kunnen we helaas niet zien :(

De oplossing is niet moeilijk, je hebt een mailtje gekregen met daarin een link om te betalen via iDeal. Als je dat doet, is het meteen verwerkt.
Badge
goeiendag , ik heb ook een vraag als ik et me goed herrinder stond erbij de vacature van december vorige x betaald en nu in een staat er achter stallig altans kreeg net een emailtje betalen voor 22 -2            bedoel jullie trekken toch de vacature van januari er in februari af ? waarom loop ik dan nu anderhalve maand achter ??? 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi joniethan,

Het enige dat ik na kan gaan is dat de bank de afschrijving ongedaan heeft gemaakt. Helaas is niet te zien of dat is geweest omdat er kennelijk geen geld op je rekening stond, of omdat de machtiging is ingetrokken, er een blokkade is op je rekening, et cetera.
Als het goed is, heb je inmiddels ook een mailtje gekregen met daarin een link naar iDeal om alsnog te betalen. Als je dat doet, is er niets aan de hand verder.

Reageer