Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Status betaling: Achterstallig

  • 30 januari 2014
  • 14 reacties
  • 1086 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

Paar weken geleden een factuur ontvangen, deze zou dan binnen 7 dagen worden afgeschreven.
Vandaag heb ik op de simyo app gecontrolleerd wat de status is van de betalingen maar zie tot mijn verbazing achterstallig (?) staan. 

Ik heb wel een tijdje terug (ivm overstappen naar andere bank) het rekeningnummer gewijzigd maar dit was voor dat de factuur verscheen.
Er staat ruim voldoende op de bank en er is een auto incasso afgegeven, dus vraag ik mij af waarom Simyo het door mij verschuldigde bedrag maar niet afboekt, dit duurt nu al weken.

Zou er iemand naar kunnen kijken wat er niet goed is?
icon

Beste antwoord door Kim 31 januari 2014, 18:38

Hoi Mooose,



Ik heb even je factuur van december opgezocht, maar ik zie dat de status van de factuur 'betaald' is? :)



Doorgaans incasseren we rond de vierde donderdag van de maand, oftewel dit had vorige week donderdag moeten gebeuren, maar ik zie nu dat dit pas afgelopen dinsdag is gebeurd. Daarna duurt het enkele dagen voordat de betaling in ons systeem is verwerkt, dus ik denk dat dit vandaag is gebeurd, sorry voor de verwarring! :(



Zie je de factuur nu zelf ook als 'betaald' staan op Mijn Simyo?



Ik hoor het graag van je! 🙂
Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge +6
Hoi Mooose,

Ik heb even je factuur van december opgezocht, maar ik zie dat de status van de factuur 'betaald' is? :)

Doorgaans incasseren we rond de vierde donderdag van de maand, oftewel dit had vorige week donderdag moeten gebeuren, maar ik zie nu dat dit pas afgelopen dinsdag is gebeurd. Daarna duurt het enkele dagen voordat de betaling in ons systeem is verwerkt, dus ik denk dat dit vandaag is gebeurd, sorry voor de verwarring! :(

Zie je de factuur nu zelf ook als 'betaald' staan op Mijn Simyo?

Ik hoor het graag van je! 🙂
Badge +1
Hoi Mooose,

Ik heb even je factuur van december opgezocht, maar ik zie dat de status van de factuur 'betaald' is? :)

Doorgaans incasseren we rond de vierde donderdag van de maand, oftewel dit had vorige week donderdag moeten gebeuren, maar ik zie nu dat dit pas afgelopen dinsdag is gebeurd. Daarna duurt het enkele dagen voordat de betaling in ons systeem is verwerkt, dus ik denk dat dit vandaag is gebeurd, sorry voor de verwarring! :(

Zie je de factuur nu zelf ook als 'betaald' staan op Mijn Simyo?

Ik hoor het graag van je! :)


Hai Kim,

Ik zie dat dit inderdaad op de status "Betaald" staat, ik heb even op internetbankieren zitten kijken maar kan er geen afschrijving van vinden, dit is van de nieuwe bank.
Factuur is van 9 januari en zou circa 7 dagen na factuurdatum worden afgeschreven van het nieuwe rekeningnummer wat op de factuur staat vermeld.
Kan ook zijn dat ivm de overstap naar een nieuwe bank dit elkaar heeft gekruist en is afgeschreven van de oude bank, daarvan heb ik geen inzage meer.
Badge +6
Hai Kim,

Ik zie dat dit inderdaad op de status "Betaald" staat, ik heb even op internetbankieren zitten kijken maar kan er geen afschrijving van vinden, dit is van de nieuwe bank.
Factuur is van 9 januari en zou circa 7 dagen na factuurdatum worden afgeschreven van het nieuwe rekeningnummer wat op de factuur staat vermeld.
Kan ook zijn dat ivm de overstap naar een nieuwe bank dit elkaar heeft gekruist en is afgeschreven van de oude bank, daarvan heb ik geen inzage meer.


Hoi Moose,

Ik heb het bekeken in het systeem en ik zie dat de factuur van de maand december is afgeschreven op 28-1-14 van een rekeningnummer dat eindigt op 103. De factuur van de maand januari zullen wij rond de 25ste van februari gaan overschrijven van je rekening.
Badge +1
Hai Natascha,

Ik zie geen afschrijving van Simyo op het rekeningnummer eindigend op 103.
Ik wil het verschuldigde bedrag alsnog betalen, status staat nog steeds op betaald, ik wil namelijk niet in de toekomst hiervan problemen krijgen.
Badge +6
Hai Natascha,

Ik zie geen afschrijving van Simyo op het rekeningnummer eindigend op 103.
Ik wil het verschuldigde bedrag alsnog betalen, status staat nog steeds op betaald, ik wil namelijk niet in de toekomst hiervan problemen krijgen.


Hoi Moose,

Simyo doet niet zelf de afschrijving dit laten wij doen door Buckaroo. Zie je ook geen afschrijving van Buckaroo?
Badge +1


Hoi Moose,

Simyo doet niet zelf de afschrijving dit laten wij doen door Buckaroo. Zie je ook geen afschrijving van Buckaroo?


Hai Natascha,

Het enige wat ik zie staan is van 07-01-2014
"KPN BV INZ SIMYO" "UW ACTIVATIECODE VOOR BETALINGEN AAN SIMYO.NL"
Met een code om dit nieuwe rekeningnummer te verifiëren, dit heb ik dan ook meteen gedaan op Mijn Simyo.
Buckaroo heeft nooit op rekeningnummer eindigend met 103 afgeschreven, alleen op het rekeningnummer eindigend met 747 is door Buckaroo gesprekskosten afgeschreven voor de maand november.
Badge +1
Het is vanmorgen pas afgeschreven.
Reputatie 5
Badge +11
Het is vanmorgen pas afgeschreven.

Hoi Mooose,

Het lijkt er dan op dat de bank het alvast gereserveerd had op jouw rekening, maar nog niet daadwerkelijk afgeschreven. Ze hebben het dat als het ware voorgeschoten naar ons toe en bij jou pas later verwerkt.

Het is in elk geval gewoon gelukt 🙂
Badge +1
Hoi Mooose,

Het lijkt er dan op dat de bank het alvast gereserveerd had op jouw rekening, maar nog niet daadwerkelijk afgeschreven. Ze hebben het dat als het ware voorgeschoten naar ons toe en bij jou pas later verwerkt.

Het is in elk geval gewoon gelukt :)

Inderdaad, dacht eerst dat het aan Buckaroo lag, lees wel berichten op Facebook van alle banken, dat automatische afschrijvingen soms fout lopen omdat banken nog niet klaar zijn met IBAN/SEPA

In eerste instatntie opende ik dit topic omdat ik achterstalig zag staan bij de status van betalingen, deze status heb ik nooit eerder gezien, maar goed het is opgelost. :o
Badge +6
Inderdaad, dacht eerst dat het aan Buckaroo lag, lees wel berichten op Facebook van alle banken, dat automatische afschrijvingen soms fout lopen omdat banken nog niet klaar zijn met IBAN/SEPA

In eerste instatntie opende ik dit topic omdat ik achterstalig zag staan bij de status van betalingen, deze status heb ik nooit eerder gezien, maar goed het is opgelost. :o


Hoi Mooose,

Ja, het proces van SEPA/IBAN lijkt toch wat meer voeten in de aarde te hebben, dan gedacht.. Maar fijn dat het is opgelost! 🙂
Ook hier hetzelfde geval van: factuur staat op achterstallig terwijl gekozen is voor automatische overschrijving en er geld op de rekening staat. Oplossing?
Reputatie 5
Badge +11
Ook hier hetzelfde geval van: factuur staat op achterstallig terwijl gekozen is voor automatische overschrijving en er geld op de rekening staat. Oplossing?

Hoi SvenT, welkom op het Simyo forum :)

Bij jou lijkt het anders te liggen dan bij Mooose. Bij hem was het afgeschreven, maar was dat niet meteen verwerkt bij zijn afschrijvingen. Bij ons was zijn factuur wel verwerkt als betaald.
In jouw geval is er een poging gedaan af te schrijven, maar werd dat door de bank niet toegelaten. Kan ook met IBAN/SEPA te maken hebben, maar dat kunnen we helaas niet zien :(

De oplossing is niet moeilijk, je hebt een mailtje gekregen met daarin een link om te betalen via iDeal. Als je dat doet, is het meteen verwerkt.
Badge
goeiendag , ik heb ook een vraag als ik et me goed herrinder stond erbij de vacature van december vorige x betaald en nu in een staat er achter stallig altans kreeg net een emailtje betalen voor 22 -2            bedoel jullie trekken toch de vacature van januari er in februari af ? waarom loop ik dan nu anderhalve maand achter ??? 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi joniethan,

Het enige dat ik na kan gaan is dat de bank de afschrijving ongedaan heeft gemaakt. Helaas is niet te zien of dat is geweest omdat er kennelijk geen geld op je rekening stond, of omdat de machtiging is ingetrokken, er een blokkade is op je rekening, et cetera.
Als het goed is, heb je inmiddels ook een mailtje gekregen met daarin een link naar iDeal om alsnog te betalen. Als je dat doet, is er niets aan de hand verder.

Reageer