.

Beantwoord

Smsen in rekening gebracht terwijl er geen smsen verzonden zijn. Hoe komt dat?

  • 18 November 2015
  • 3 reacties
  • 230 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Beste Simyo,

Op mijn factuur van oktober 2015 zijn er kosten in rekening gebracht voor het versturen van een reeks sms'en, terwijl ik die zelf niet heb verstuurd. Uiteraard heb ik gebeld met Simyo Klantenservice. Helaas konden zij ook niet verklaren waarom deze kosten in rekening gebracht zijn.

Eén van de nummers die in de lijst stonden waarnaar ik sms'en zou hebben verstuurd, is een nummer die bekend bij mij is, maar haar zou ik nooit sms'en. Verder is een ander veel voorkomend nummer, namelijk 06-53131313 en daarbij zei Simyo Klantenservice dat dit om het nummer van de Berichtencentrum ging. Indien sms'en niet verstuurd worden, dan worden ze opnieuw verzonden en daar zijn dan kosten aan verbonden, begreep ik uit het verhaal van de medewerker die mij aan de lijn hielp.

Het is vreemd dat er sms'en zijn geregistreerd terwijl ik die zelf niet had verstuurd. Het lijkt mij ook vreemd dat mijn telefoon dat vanuit zichzelf doet. Het is niet dat ik die kosten niet kan betalen of niet wil betalen, want als ik die kosten heb gemaakt, dan wil ik daar uiteraard voor betalen. Echter, als dit elke maand gebeurt, dan vraag ik mij toch af wat er mis is. Vandaar dat ik dit op de forum kwijt wil en wellicht tot een oplossing of verduidelijking kom waar het aan ligt.

Ik hoor graag of anderen hetzelfde hebben meegemaakt en hoe zij dit hebben opgelost.
icon

Beste antwoord door Tiury 19 November 2015, 11:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wing, welkom terug op het Simyo forum 🙂.

Het lijkt mij erg vreemd als er nummers in mijn verbruiksoverzicht staan, zonder dat ik ze kan plaatsen. Waarom jouw telefoon een sms heeft verzonden naar iemand die jij nooit zou sms'en, durf ik geen antwoord op te geven. Dat hangt vooral van de reden af waarom je nooit naar haar zou sms'en 😉.

Dit tweede nummer (0653131313) komt mij ook bekend voor. Dit is inderdaad -zoals mijn collega van de klantenservice al aangaf- het nummer van de berichtcentrale. Mijn collega Alex geeft in dit topic verschillende redenen waarom dit nummer op jouw factuur terecht komen.

Tegenwoordig worden er steeds meer sms'jes naar niet bestaande nummers gestuurd. Dit komt doordat steeds meer apps verificaties gebruiken om de app te installeren. Als dit niet lukt, stuurt de app dit sms'je, tot het wel lukt. Misschien is dit bij jou ook gebeurd?

Groetjes, Tiury
Badge
Aha, misschien is dat het. Naja, ik probeerde er in ieder geval erachter te komen. Helaas is het niet duidelijk waar het door komt.
Thanks voor de moeite en warme welkom 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wing,

Graag gedaan namens Tiury. Daar zijn we voor :)

Houd het even in de gaten. Mocht het toch aan de gang blijven, is het misschien toch de moeite om de opties even na te lopen. Voor andere vragen weet je ons te vinden :)

Groetjes,
Angela

Reageer