Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Sms eerste dag simyo naar UK

  • 2 januari 2014
  • 17 reacties
  • 1268 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Op de eerste dag dat mijn simyo abbonement in ging is er, terwijl ik mijn telefoon in mijn tas had tijdens het werk, een SMS bericht verzonden naar Engeland. In mijn telefoon kan ik hier niets over terugvinden maar het staat wel op mijn rekening. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door MartijnR 2 januari 2014, 16:35

Klopt het dat je een iPhone hebt. Zo ja dan is dit een sms die facetime activeert.

Hier meer over facetime: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/facetime-22373807
Bekijk originele reactie

17 reacties

Badge +8
Ik denk dat de beste oplossing is om maar terug te gaan naar Tele2

Hoi Peteree,

Dat zou wel jammer zijn, als je daardoor besluit om over te stappen. Maar zoals ik eerder al had aangegeven, kunnen wij het niet tegenhouden of oplossen voor je. Anders hadden we dat natuurlijk gedaan.

Groetjes, Charlene
Badge
Ik denk dat de beste oplossing is om maar terug te gaan naar Tele2
Badge +8
Ik heb dus idd weer 3 sms naar Engeland
Vreemde is dat ik bij Tele 2 nooit geen last van heb gehad.
Zelfde telefoon en dus alleen de simcard gewisseld.
Voor alle zekerheid nog weer gekeken.
FACETIME STAAT UIT
Ik denk dat dit een plek is waar je meer kans hebt op een verklaring (en eventueel een oplossing) voor dit probleem want het heeft niets met Simyo te maken. Het enige wat ik kan verzinnen is dat Tele 2 dit soort kosten voor zijn eigen rekening neemt (of dat zo is weet ik niet want ik ken Tele2 verder niet), maar feit blijft dat bij Simyo dit als een sms naar het Verenigd Koninkrijk wordt gezien (wat het ook is). SMS'sen naar het buitenland worden nu eenmaal altijd in rekening gebracht.

Hoi peteree,

Naast Facetime, wordt zo'n bericht ook verstuurd voor iMessage. Maar zo vaak zou het inderdaad niet moeten gebeuren. Wij kunnen de berichtjes helaas niet tegenhouden, dus ik hoop dat je met de informatie van Scotsman een oplossing vindt.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat dit een plek is waar je meer kans hebt op een verklaring (en eventueel een oplossing) voor dit probleem want het heeft niets met Simyo te maken. Het enige wat ik kan verzinnen is dat Tele 2 dit soort kosten voor zijn eigen rekening neemt (of dat zo is weet ik niet want ik ken Tele2 verder niet), maar feit blijft dat bij Simyo dit als een sms naar het Verenigd Koninkrijk wordt gezien (wat het ook is). SMS'sen naar het buitenland worden nu eenmaal altijd in rekening gebracht.
Badge
Ik heb dus idd weer 3 sms naar Engeland
Vreemde is dat ik bij Tele 2 nooit geen last van heb gehad.
Zelfde telefoon en dus alleen de simcard gewisseld.
Voor alle zekerheid nog weer gekeken.
FACETIME STAAT UIT
Badge +6
Ik heb deze maand alweer sms berichten naar Engeland terwijl mijn face time toch echt uit staat

En om aan te geven dat het toch onmogelijk aan mij ligt wil ik aangeven dat ik de afgelopen bij Tele 2 dit probleem nooit heb gehad

Hoi Peteree,

Ik zie dat op 10-12 er twee activatiesmsjes naar Facetime zijn gestuurd en op 20-1 drie, voor deze maand zie ik geen activatiesmsjes terug?

Belangrijk om te weten is dat onze simkaart niet uit zichzelf smsjes kan versturen, dit gebeurt alleen wanneer de simkaart vanuit de telefoon een opdracht krijgt om een smsje te sturen.

Misschien dat de informatie in de link van Scotsman je verder kan helpen? 🙂 (dankjewel daarvoor Scotsman!)
Reputatie 7
Badge +9
Is het de Apple activatie server +44 7786 205094 waar die sms berichten heengaan? Dan zijn ze toch echt door jouw iPhone verstuurd. En ze vallen buiten elke bundel die Simyo aanbiedt.

Tijdens het Facetime activeringsproces kunnen er meerdere sms'sen heen en weer gestuurd worden (deze zijn "silent" d.w.z. je merkt daar niets van) net zolang totdat de activering succes heeft. Ik weet niet waarom maar de Facetime/iMessage activatie schijnt bij jou te blijven "hangen" dus de iPhone blijft het proberen. Ik weet niet of dit van invloed is, maar staat bellen in/naar het buitenland soms uit op Mijn Simyo? Zo ja, zet het eens aan.
Troubleshooting informatie van Apple vind je hier.
Badge
En om aan te geven dat het toch onmogelijk aan mij ligt wil ik aangeven dat ik de afgelopen bij Tele 2 dit probleem nooit heb gehad
Badge
Ik heb deze maand alweer sms berichten naar Engeland terwijl mijn face time toch echt uit staat
Badge +8

Ik snap dat het irritant is, maar probeer eens uit te vinden waarom jouw iPhone meerdere activatie SMSjes stuurt en probeer te voorkomen dat je dat vaak doet.


Hoi Peteree,

Zo'n berichtje zou inderdaad echt niet zo vaak verstuurd moeten worden. Wij zitten er helaas echt niet tussen, en kunnen het ook niet blokkeren. Ik zou ook niet weten wat Apple dan bij ons neer legt. Een simkaart kan zo'n opdracht niet zelf geven. :(
Providers die het berichtje vergoeden, hebben daar vaak afspraken over met Apple, omdat zij de iPhone zelf ook aanbieden bijvoorbeeld. Omdat je bij ons de simkaart sim only aanschaft, hebben wij niet zo'n deal.
Maar het moet dus echt te voorkomen zijn, dat het zo vaak gebeurt. Ik zou die tip van Groentjuh dus ter harte nemen.

Groetjes, Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn meerdere manieren om te voorkomen dat een iphone activatie SMSjes stuurt zal je moeten doorhebben waarneer zo'n activatie SMS wordt gestuurd.
Zo'n activatie SMS wordt verstuurd als je:
  • FaceTime en/of iMessage aan zet, dus zet het 1 keer aan of uit
  • Elke keer als een iPhone opnieuw geïnstalleerd wordt, na een herstel.
  • Je jouw simkaart wisselt in je iPhone.
Het is op internet in ieder geval geen geheim dat iPhones SMSjes sturen om facetime or iMessage te activeren. Een provider heeft twee opties:
  • Bereken die kosten door aan de klant
  • of betaal zelf het SMSje voor de klant en verstop het SMSje verder.
Die laatste optie lijkt het aardigste voor de klant, maar waarschijnlijk zie je die dienst gewoon weer terug in abonnementskosten en betaal ik zonder een iPhone mee aan jouw iPhone activatie SMSjes.

Ik snap dat het irritant is, maar probeer eens uit te vinden waarom jouw iPhone meerdere activatie SMSjes stuurt en probeer te voorkomen dat je dat vaak doet.
Badge
Waarom kan je de sms'jes naar het buitenland niet blokkeren.
Ik heb mijn face time uitstaan maar krijg nu al 3 maand sms'jes naar Engeland op mijn factuur.
Als dat niet stopt is het weinig zinvol om bij simyo te blijven temeer omdat simyo de schuld bij Apple legt en Apple de schuld bij de provider.
Ik baal hier echt van
Badge +6
Hoi G.K.,

Welkom op het forum van Simyo, fijn dat Martijn® je vraag al heeft kunnen beantwoorden! 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Graag gedaan.
Ja, ik heb een iPhone. Dat zal het dan geweest zijn. Bedankt.
Reputatie 3
Badge +9
Klopt het dat je een iPhone hebt. Zo ja dan is dit een sms die facetime activeert.
Hier meer over facetime: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/facetime-22373807
Deze is buiten mijn bundel in rekening gebracht.

Reageer