.

Beantwoord

Sms eerste dag simyo naar UK

  • 2 January 2014
  • 17 reacties
  • 1281 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Op de eerste dag dat mijn simyo abbonement in ging is er, terwijl ik mijn telefoon in mijn tas had tijdens het werk, een SMS bericht verzonden naar Engeland. In mijn telefoon kan ik hier niets over terugvinden maar het staat wel op mijn rekening. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door MartijnR 2 January 2014, 16:35

Bekijk originele reactie

17 reacties

Deze is buiten mijn bundel in rekening gebracht.
Reputatie 3
Badge +9
Klopt het dat je een iPhone hebt. Zo ja dan is dit een sms die facetime activeert.
Hier meer over facetime: http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/facetime-22373807
Ja, ik heb een iPhone. Dat zal het dan geweest zijn. Bedankt.
Reputatie 3
Badge +9
Graag gedaan.
Badge +6
Hoi G.K.,

Welkom op het forum van Simyo, fijn dat Martijn® je vraag al heeft kunnen beantwoorden! 🙂
Badge
Waarom kan je de sms'jes naar het buitenland niet blokkeren.
Ik heb mijn face time uitstaan maar krijg nu al 3 maand sms'jes naar Engeland op mijn factuur.
Als dat niet stopt is het weinig zinvol om bij simyo te blijven temeer omdat simyo de schuld bij Apple legt en Apple de schuld bij de provider.
Ik baal hier echt van
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn meerdere manieren om te voorkomen dat een iphone activatie SMSjes stuurt zal je moeten doorhebben waarneer zo'n activatie SMS wordt gestuurd.
Zo'n activatie SMS wordt verstuurd als je:
  • FaceTime en/of iMessage aan zet, dus zet het 1 keer aan of uit
  • Elke keer als een iPhone opnieuw geĂŻnstalleerd wordt, na een herstel.
  • Je jouw simkaart wisselt in je iPhone.
Het is op internet in ieder geval geen geheim dat iPhones SMSjes sturen om facetime or iMessage te activeren. Een provider heeft twee opties:
  • Bereken die kosten door aan de klant
  • of betaal zelf het SMSje voor de klant en verstop het SMSje verder.
Die laatste optie lijkt het aardigste voor de klant, maar waarschijnlijk zie je die dienst gewoon weer terug in abonnementskosten en betaal ik zonder een iPhone mee aan jouw iPhone activatie SMSjes.

Ik snap dat het irritant is, maar probeer eens uit te vinden waarom jouw iPhone meerdere activatie SMSjes stuurt en probeer te voorkomen dat je dat vaak doet.
Badge +8

Ik snap dat het irritant is, maar probeer eens uit te vinden waarom jouw iPhone meerdere activatie SMSjes stuurt en probeer te voorkomen dat je dat vaak doet.


Hoi Peteree,

Zo'n berichtje zou inderdaad echt niet zo vaak verstuurd moeten worden. Wij zitten er helaas echt niet tussen, en kunnen het ook niet blokkeren. Ik zou ook niet weten wat Apple dan bij ons neer legt. Een simkaart kan zo'n opdracht niet zelf geven. :(
Providers die het berichtje vergoeden, hebben daar vaak afspraken over met Apple, omdat zij de iPhone zelf ook aanbieden bijvoorbeeld. Omdat je bij ons de simkaart sim only aanschaft, hebben wij niet zo'n deal.
Maar het moet dus echt te voorkomen zijn, dat het zo vaak gebeurt. Ik zou die tip van Groentjuh dus ter harte nemen.

Groetjes, Charlene
Badge
Ik heb deze maand alweer sms berichten naar Engeland terwijl mijn face time toch echt uit staat
Badge
En om aan te geven dat het toch onmogelijk aan mij ligt wil ik aangeven dat ik de afgelopen bij Tele 2 dit probleem nooit heb gehad
Reputatie 7
Badge +9
Is het de Apple activatie server +44 7786 205094 waar die sms berichten heengaan? Dan zijn ze toch echt door jouw iPhone verstuurd. En ze vallen buiten elke bundel die Simyo aanbiedt.

Tijdens het Facetime activeringsproces kunnen er meerdere sms'sen heen en weer gestuurd worden (deze zijn "silent" d.w.z. je merkt daar niets van) net zolang totdat de activering succes heeft. Ik weet niet waarom maar de Facetime/iMessage activatie schijnt bij jou te blijven "hangen" dus de iPhone blijft het proberen. Ik weet niet of dit van invloed is, maar staat bellen in/naar het buitenland soms uit op Mijn Simyo? Zo ja, zet het eens aan.
Troubleshooting informatie van Apple vind je hier.
Badge +6
Ik heb deze maand alweer sms berichten naar Engeland terwijl mijn face time toch echt uit staat

En om aan te geven dat het toch onmogelijk aan mij ligt wil ik aangeven dat ik de afgelopen bij Tele 2 dit probleem nooit heb gehad

Hoi Peteree,

Ik zie dat op 10-12 er twee activatiesmsjes naar Facetime zijn gestuurd en op 20-1 drie, voor deze maand zie ik geen activatiesmsjes terug?

Belangrijk om te weten is dat onze simkaart niet uit zichzelf smsjes kan versturen, dit gebeurt alleen wanneer de simkaart vanuit de telefoon een opdracht krijgt om een smsje te sturen.

Misschien dat de informatie in de link van Scotsman je verder kan helpen? 🙂 (dankjewel daarvoor Scotsman!)
Badge
Ik heb dus idd weer 3 sms naar Engeland
Vreemde is dat ik bij Tele 2 nooit geen last van heb gehad.
Zelfde telefoon en dus alleen de simcard gewisseld.
Voor alle zekerheid nog weer gekeken.
FACETIME STAAT UIT
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat dit een plek is waar je meer kans hebt op een verklaring (en eventueel een oplossing) voor dit probleem want het heeft niets met Simyo te maken. Het enige wat ik kan verzinnen is dat Tele 2 dit soort kosten voor zijn eigen rekening neemt (of dat zo is weet ik niet want ik ken Tele2 verder niet), maar feit blijft dat bij Simyo dit als een sms naar het Verenigd Koninkrijk wordt gezien (wat het ook is). SMS'sen naar het buitenland worden nu eenmaal altijd in rekening gebracht.
Badge +8
Ik heb dus idd weer 3 sms naar Engeland
Vreemde is dat ik bij Tele 2 nooit geen last van heb gehad.
Zelfde telefoon en dus alleen de simcard gewisseld.
Voor alle zekerheid nog weer gekeken.
FACETIME STAAT UIT
Ik denk dat dit een plek is waar je meer kans hebt op een verklaring (en eventueel een oplossing) voor dit probleem want het heeft niets met Simyo te maken. Het enige wat ik kan verzinnen is dat Tele 2 dit soort kosten voor zijn eigen rekening neemt (of dat zo is weet ik niet want ik ken Tele2 verder niet), maar feit blijft dat bij Simyo dit als een sms naar het Verenigd Koninkrijk wordt gezien (wat het ook is). SMS'sen naar het buitenland worden nu eenmaal altijd in rekening gebracht.

Hoi peteree,

Naast Facetime, wordt zo'n bericht ook verstuurd voor iMessage. Maar zo vaak zou het inderdaad niet moeten gebeuren. Wij kunnen de berichtjes helaas niet tegenhouden, dus ik hoop dat je met de informatie van Scotsman een oplossing vindt.

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik denk dat de beste oplossing is om maar terug te gaan naar Tele2
Badge +8
Ik denk dat de beste oplossing is om maar terug te gaan naar Tele2

Hoi Peteree,

Dat zou wel jammer zijn, als je daardoor besluit om over te stappen. Maar zoals ik eerder al had aangegeven, kunnen wij het niet tegenhouden of oplossen voor je. Anders hadden we dat natuurlijk gedaan.

Groetjes, Charlene

Reageer