Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

SMS bundel overschrijding komt er een waarschuwing?

  • 27 december 2015
  • 6 reacties
  • 466 Bekeken

Wanneer komt de SMS functionaliteit die je waarschuwt op het moment dat je een (bel en / of SMS) bundel overschrijd of de mogelijkheid om een plafond in te stellen? Hoe gaat Simyo om met abonnementen waarbij er plotsklaps sprake is van afwijkend hoog bel/SMS gedrag?

Voor beide kinderen heb ik al geruime tijd geledeneen abonnement afgesloten ter waarde van €5,- per maand (200 minuten bellen of SMS-en). Het verbruik heb ik maandenlang trouw gecontroleerd en dat ging steeds goed; ze bleven keurig en ruim binnen de belbundel.

Op een gegeven moment wordt je dan als ouder iets minder waakzaam. Dat ging ook steeds goed tot afgelopen september. Toen waren de kosten voor 1 kind opeens €164,03 voor 1 maand! Het zou in dit geval heel netjes zijn dat dit soort overschrijdingen (164,03/5=33X overschrijding van bundel!) actief worden teruggekoppeld naar de abonnementhouder. Simyo beschikt over mijn email adres en weet exact wat er verbruikt wordt. Dat lijkt een kleine moeite om ongewenste kosten bij de klant te voorkomen. Bovendien blijkt ook dat mijn kind als directe gebruiker zelf geen enkel bericht of waarschuwing heeft gehad.

Ik kan niet anders bedenken dan dat deze functionaliteiten allang technologisch mogelijk zijn, maar dat Simyo hier vanuit het perspectief van verdienmodel geen gebruik van maakt. Dat betreur ik zeer, aangezien ik het geen prettige (pro-actieve, meedenkende) houding richting de klant vindt. Ik zal Simyo daarom niet snel aan ouders met kinderen aanbevelen en überhaupt
richting vrienden en kennissen aangeven dat dit een aanbieder met 'aanzienlijke risico's' is.

Ik besef me terdege dat de klant ook zijn verantwoordelijkheid heeft, maar waarom geen functionaliteit aanbieden die al lang mogelijk is om de klant te behoeden voor fouten die bij een mobiel abonnement zo gemaakt zijn en zo frequent voorkomen? Ik zit er serieus over te denken om deze materie nog eens sterk bij de Consumentenbond onder de aandacht te brengen. Zoekend op Internet zie ik dat meer Simyo gebruikers met deze vragen/problemen zitten en ik vraag me af op welk punt Simyo haar verantwoordelijkheid op dit vlak gaat nemen?!? Het zou in ieder geval al chique zijn wanneer Simyo coulant om gaat met het in rekening brengen van zeer hoge bedragen in gevallen waar duidelijk sprake is van plotseling 'buitensporig buiten-bundel gedrag'.....

Dit forum lijkt me in ieder geval een uitstekend startpunt om deze issues bespreekbaar te maken. Graag verneem ik de reactie vanuit Simyo op deze vragen.
icon

Beste antwoord door Naomi 28 december 2015, 20:35

Hoi G. Jongeneel, welkom op het Simyo forum!



Ik begrijp dat je vragen hebt over het overschrijden van een belbundel. Bij een belbundel ontvang je inderdaad geen sms die aangeeft dat je 100 % hebt verbruikt. Sms’en en bellen is iets wat bewuster gebeurd, dan internetten. Alleen bij een internetbundel krijg je op dit moment een 80 % en 100 % sms. Bij ons kun je geen plafond instellen. Onze abonnementen zitten zo in elkaar dat je je bundels kan aanpassen aan de hand van je verbruik.



Op Mijn Simyo kun je altijd zien hoeveel belminuten je nog over hebt. In je gegevens zie ik dat de belbundel op 13 december al op was. Helaas is hierna nog veel ge-sms’t en gebeld. Hierdoor zijn de kosten hoger geworden. Het is altijd verstandig om even te kijken op Mijn Simyo. Op die manier krijg je veel inzicht in je eigen verbruik.

Ook je kinderen kunnen dit heel makkelijk doen door in te loggen met hun 06-nummer en wachtwoord. Ze hebben de mogelijkheid om de Simyo app te downloaden of een widget te plaatsen op hun telefoon als ze gebruikmaken van een smartphone.



Stel dat je er achter komt dat je toch veel verbruikt, dan kun je altijd een aanpassing doen. Een bundelwijziging gaat de eerst volgende maand in. Daarbij kun je ook een Onbeperkt SMS Bundel aanvragen. Deze gaat altijd meteen in zodra je het voor de eerste keer aanvraagt. Al de sms’jes die je vanaf dat moment stuurt, vallen dan binnen deze Onbeperkt SMS Bundel. Deze bundel kost € 3 per maand.



Ik neem je feedback mee over het aanbieden van een sms zodra de belbundel is verbruikt. Ik heb het nagevraagd. Wanneer ik hier een terugkoppeling over heb gekregen, dan geef ik het aan je door.



Heb je hier nog vragen over?
Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi G. Jongeneel, welkom op het Simyo forum!

Ik begrijp dat je vragen hebt over het overschrijden van een belbundel. Bij een belbundel ontvang je inderdaad geen sms die aangeeft dat je 100 % hebt verbruikt. Sms’en en bellen is iets wat bewuster gebeurd, dan internetten. Alleen bij een internetbundel krijg je op dit moment een 80 % en 100 % sms. Bij ons kun je geen plafond instellen. Onze abonnementen zitten zo in elkaar dat je je bundels kan aanpassen aan de hand van je verbruik.

Op Mijn Simyo kun je altijd zien hoeveel belminuten je nog over hebt. In je gegevens zie ik dat de belbundel op 13 december al op was. Helaas is hierna nog veel ge-sms’t en gebeld. Hierdoor zijn de kosten hoger geworden. Het is altijd verstandig om even te kijken op Mijn Simyo. Op die manier krijg je veel inzicht in je eigen verbruik.
Ook je kinderen kunnen dit heel makkelijk doen door in te loggen met hun 06-nummer en wachtwoord. Ze hebben de mogelijkheid om de Simyo app te downloaden of een widget te plaatsen op hun telefoon als ze gebruikmaken van een smartphone.

Stel dat je er achter komt dat je toch veel verbruikt, dan kun je altijd een aanpassing doen. Een bundelwijziging gaat de eerst volgende maand in. Daarbij kun je ook een Onbeperkt SMS Bundel aanvragen. Deze gaat altijd meteen in zodra je het voor de eerste keer aanvraagt. Al de sms’jes die je vanaf dat moment stuurt, vallen dan binnen deze Onbeperkt SMS Bundel. Deze bundel kost € 3 per maand.

Ik neem je feedback mee over het aanbieden van een sms zodra de belbundel is verbruikt. Ik heb het nagevraagd. Wanneer ik hier een terugkoppeling over heb gekregen, dan geef ik het aan je door.

Heb je hier nog vragen over?
Beste Naomi,

Allereerst hartelijk dank voor je reactie. Het lijkt echter wel een standaardantwoord op dit type vragen; we hebben het gehoord en we gaan ermee aan de slag. Vervolgens vindt er geen enkele feedback meer plaats. Dat geldt ook voor eerdere opmerkingen/vragen ten aanzien van deze ontbrekende functionaliteit. Zoals jullie ongetwijfeld ook weten komt deze vraag of een variant daarop vrij regelmatig terug op dit forum incl. veel ontevreden geluiden. Lijkt me voldoende grond om dit echt eens concreet op te pakken. Ik verneem dan ook graag de concrete termijn waarop dit soort zaken binnen Simyo geadresseerd kan worden. Waar een wil is, is een weg.

Vooralsnog heb ik het abonnement geblokkeerd zodat ik een ander abonnement bij een andere leverancier kan uitzoeken. Datzelfde zal waarschijnlijk ook gaan gelden voor een ander Simyo abonnement. Het risico is gewoonweg te groot. Ik ben geen voorstander van een abonnement waarbij ik steeds op mijn hoede moet zijn dat er geen overschrijding plaats vindt, terwijl er m.i. voldoende mogelijkheden zijn om dat vanuit de provider proactief op te pakken. Zeker een overschrijding van 33x de bundel is zodanig veel, dat ook de provider hierin een verantwoordelijkheid heeft. En ik vindt het vreemd dat Simyo die niet neemt. Enige coulance of tegemoetkoming in deze zou klantvriendelijk zijn en in die zin ben ik benieuwd naar wat jullie concreet (!) kunnen aanbieden.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi G. Jongeneel,

Ik vind het jammer om te lezen dat je dit idee krijgt. We proberen juist zoveel mogelijk de feedback van onze klanten mee te nemen. Ik kan niet aangeven of we alle feedback ook uitvoeren, maar we stellen het in ieder geval op prijs en nemen alles door. Wat jij hebt voorstelt heb ik ook doorgezet. In dit geval laat het even op zich wachten. Je ontvangt van mij nog een terugkoppeling op het moment dat ik meer weet. Ik ga er achteraan en deze week zal ik je nog een keer op de hoogte brengen.

In de gegevens zie ik terug dat je het abonnement hebt geblokkeerd. Het is verstandig dat je kijkt naar een provider die het beste bij je past. Als je voor je kinderen graag zo’n functionaliteit wilt, dan is dat niet apart. Op dit moment bieden we dat niet in ieder geval niet aan.
Ik heb met mijn collega’s van de Backoffice de situatie besproken. We komen helaas niet in de kosten tegemoet. De manier waarop onze abonnementen in elkaar zitten is duidelijk. Ook het feit dat er geen sms’jes worden gestuurd over je belbundel. De andere tools die we aanbieden zoals de Mijn Simyo app en Mijn Simyo pagina zijn handig om te gebruiken. Daarbij heb je de mogelijkheid om bundels aan te passen. Onder andere deze mogelijkheden hebben ervoor gezorgd dat dit besluit is gekomen. Ik heb helaas geen beter nieuws voor je.

Als je hierover vragen hebt, laat je het dan weten?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi G. Jongeneel,

Ik heb een terugkoppeling ontvangen van mijn collega's. Helaas is het voor jou minder goed nieuws, maar je hebt in ieder geval wel meer duidelijkheid. Er is gekeken of we ook voor een belbundel een 100 % sms kunnen sturen. Een sms die we dus realtime kunnen verzenden zodra je belbundel op is. Op dit moment is dit technisch gezien niet mogelijk in ons systeem. We blijven zeker zoeken naar mogelijkheden waarop we onze klanten steeds goed op de hoogte kunnen houden, dankjewel voor je feedback hierover.
G. Jongeneel, ben het helemaal met u eens, we zijn een jaar verder en er is niets veranderd bij Simyo. Ik heb precies hetzelfde probleem nu met mijn zoon. Ineens van 5 euro naar 125 euro. Maar ik zeg op. Bij Hollandse nieuwe kun je wel een plafond instellen. Jammer Simyo dat je op deze manier je klanten kwijt raakt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Zuhalugurozbek,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je zo ontevreden bent 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er in juni € 120,59 buiten de bundel gebeld is. Op deze aansluiting staat een belbundel van 100 minuten. Er is, simpel gezegd, meer gebeld dan de bundel groot was. Bij je belbundel krijg je ook geen waarschuwing via sms, omdat het makkelijker bij te houden is. Bij het internetten weet je bijvoorbeeld nooit hoeveel MB's een online activiteit precies verbruikt.

Bovendien kun je altijd Mijn Simyo in de gaten houden.

Dit probleem is ook oplosbaar 😉 Als je nooit meer buiten je bundel wilt bellen, kun je ervoor kiezen om een Onbeperkt Bellen-bundel te nemen. Je kunt deze wijziging doen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Abonnement > Bundels aanpassen.

Zou je het liefst een belplafond willen hebben? Bellen is namelijk best een bewuste activiteit. Als je op Mijn Simyo ziet staan dat je geen belminuten meer hebt, kun je er ook voor kiezen om niet meer te bellen.

Groetjes,
Jihane

Reageer