.

Beantwoord

Simyo onregelmatig geld afschrijven!

  • 29 October 2012
  • 9 reacties
  • 536 Bekeken

Best simyo

Ik ben ontzettend woedend omdat er 83 euro van mijn rekening is afgesschrevene, ik heb meerdere malen gezegt ik wi mijn abbonoment opzeggen maar jullie doen maar niks ik bel zo vaak maar jullie waardeloze klantenservice is neit te bereiken. Ik gebruik mijn simkaart al een tijdje niet en ik zie nu opeens 83 euro afgeschreven. Geen spraken van. Ik wil mijn Geld terug gestort hebben of ik neem verdere stappen.
icon

Beste antwoord door Alex 30 October 2012, 14:56

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi ahmed abanur,

Een aantal weken geleden heb je hier ook een vraag over gesteld in dit topic. Zoals ik daar heb aangegeven, kun je het abonnement niet opzeggen, omdat het nooit is ingegaan. Simyo brengt zodoende ook geen abonnementskosten in rekening. De kosten die in rekening worden en zijn gebracht zijn verbruikskosten.

Groetjes,

Alex
€ 69 euro voor internet kosten , is onmogelijk. ik gebruik de simkaart al 3 weken niet na dat ik 3 weken geleden de topic had geplaatst.  Mijn simkaart was uit mijn telefoon en tog gingen te kosten door zonder dat ik er gebruik van heb gemaakt. IK heb nadrukkelijk gezegt ik wi opzeggen, en mijn hele simyo word stopgezet inclusief de vebruiks geval. Ik eis mijn € 69 internetverbruikskosten terug.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ahmed abanur,

Sinds 12/10 wordt er inderdaad geen gebruik meer gemaakt van je aansluiting. Mijn reactie op je vraag toen is van 2 weken geleden, dus dat je sinds mijn reactie geen gebruik meer hebt gemaakt van je aansluiting klopt.

Omdat je geen actieve bundels had (je abonnement is niet ingegaan) hanteren we het buiten de bundel tarief. Voor internet geldt dan het 'pay as you go' tarief van 1 euro per mb. Je hoeft dus maar 69 mb te verbruiken om 69 euro aan internet kosten te genereren. Deze verbruikskosten zijn overigens gebaseerd op je verbruik in september.

Groetjes,

Alex
Ik wil graag een persoonlijke gesprek met een manager van Simyo , omdat ik duidelijk heb aangeven ik wil helemaal niks meer te maken hebben met simyo 3 weken geleden. En ik heb helemaal geen internet gebruikt , ook al geeft die dat wel aan. Heb al 3 weken andere (betere) provider en de sim kaart lag 3 weken in mijn kast. Ik vind het pure oplichterij. Ik eis mijn geld terug van de verbruike internet want heb geen ene mb gebruik!
Ik geef niet op totdat ik mijn gelijk krijg. Ik vind dit kransinig voor woorden.
Reputatie 2
Badge +1
Hey ahmed abanur,

Het verbruik is via jouw simkaart op het netwerk geregistreerd. Volgens onze gegevens is het verbruik dus correct in rekening gebracht. Indien het niet je bedoeling is geweest om gebruik te maken van het internet zou je misschien even het toestel waar de simkaart in zat kunnen controleren om erachter te komen hoe het verbruik tot stand is gekomen.
Beste  Wayne

Ik heb een simyo abbonement genomen omdat ik vaak internet gebruik. Ik heb een bundel afgesloten met maarliefst 1gb internet. En dan moet ik nu ineens 69 euro betalen voor 69mb? dat vind ik krankzinnig. Ik weet dat ik een foute simkaart nummer heb doorgeven zonder dat ik dat wist, waardoor de bundel nog niet was geactiveerd. Maar dat wist ik niet. Maar ik heb nu een nieuwe telefoon+ abbonement en ik besloot om simyo stoptezetten aagezien ik een maand abbo heb. Heb de simkaart niet meer gebruikt nadat ik een topic plaatste over opzeggen ruim 4 weken geleden. Ik vind dat ik onvoeldoende ben geinformeerd over het hele verbruik geval, en dat ik de dupe ben van iets wat niet mijn schuld is. Dus ik vraag het nogmaals vriendelijk. Ik zou graag mijn € 69 euro voor het internet verbruik terug willen

mvg

Ahmed Abanur
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ahmed abanur,

Eerlijk gezegd kan ik het niet duidelijker uitleggen dan ik via onderstaand bericht heb gedaan.

Sinds 12/10 wordt er inderdaad geen gebruik meer gemaakt van je aansluiting. Mijn reactie op je vraag toen is van 2 weken geleden, dus dat je sinds mijn reactie geen gebruik meer hebt gemaakt van je aansluiting klopt.

Omdat je geen actieve bundels had (je abonnement is niet ingegaan) hanteren we het buiten de bundel tarief. Voor internet geldt dan het 'pay as you go' tarief van 1 euro per mb. Je hoeft dus maar 69 mb te verbruiken om 69 euro aan internet kosten te genereren. Deze verbruikskosten zijn overigens gebaseerd op je verbruik in september.


De kosten zijn dus gebaseerd op je verbruik in september. Het klopt dat je sinds 12/10/12 geen gebruik meer hebt gemaakt van je aansluiting. Dit kunnen we ook zien op je aansluiting. Je zult naast deze factuur alleen nog een factuur ontvangen voor je verbruik wat tot 12/10/12 is gegenereerd (mits je weer gebruik gaat maken van de simkaart). We geven zowel in de brief, email als op de website aan dat wanneer je gebruik maakt van je tijdelijke nummer voordat het telefoonnummer is over gezet, we buiten de bundel tarieven hanteren.

Groetjes,

Alex
Dus hierbij ben ik mijn geld kwijt ?
Badge +2
Beste ahmed abanur,

De kosten die in rekening zijn gebracht en zijn betaald zijn terecht. Derhalve kunnen wij dit niet terugstorten. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Arie

Reageer