.

Vraag

SIMYO factuur 400 euro???!

  • 11 June 2012
  • 32 reacties
  • 4496 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Hey,

Gisteren ging ik mijn factuur nakijken, en tot mijn schrik heb ik een factuur ontvangen van 423 euro. Toen ik keek naar de specificatie zag ik dat ik 394 euro aan internetkosten had.
Als ik dan jullie tarief erbij pak (http://www.simyo.nl/sim-only/mobiel-internet), dan zie ik dat ik €0,10 per mb extra betaal. Ik zou dus 4000mb over mijn bundel heengegaan zijn?
Volgens het dataverbruik van mijn telefoon heb ik 1,5 gb gebruikt in april, dit is inclusief WIFI gebruik. Zonder wifi gebruik ik mijn telefoon uitsluitend voor mail en het nieuws.
Zelfs al zou ik 500mb over mijn bundel van 1gb gegaan zijn, dan zou ik volgens het jullie geldende tarief €50 moeten bijbetalen, wat al een heel ander verhaal is dan €400.

Tevens heb ik op mijn simyo profiel aangezet dat ik notificaties wil ontvangen, dus bij groot gebruik had ik wel een notificatie van jullie verwacht?

Wat kunnen we doen om dit probleem op te lossen? Voor mij is 400 euro niet te behappen, en ik snap ook niet hoe het ooit zo hoog zou kunnen zijn.

Mijn klantnummer: 899675
Mijn factuur nummer: 22538971

Graag spoedig antwoord, ik zit even in de stress nu.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Maxim

32 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Bereikbaar blijven ondanks afgesloten zijn moet technisch mogelijk zijn.
Badge
Meld u allen aan [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email] om als groep hier tegen op te treden!
Simyo geeft aan dat het verbruik bij de gebruiker zelf ligt, zo zou ik zelf in 1 nacht voor 670,00 euro verbruikt hebben. Ook met pakketjes van 60mb per keer. Heel bijzonder als je slaapt!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Wendy193,

Helaas kunnen wij ook niet zien welke site of app dit verbruik heeft veroorzaakt. Wel is het zo dat de sessies bij ons tot 60000 kb geteld worden en dat de teller daarna opnieuw begint. Dat betekent dus dat je 100 mb kunt verbruiken in 1 keer, maar dat je dit op je specificaties in 2 sessies verdeelt ziet staan.

De internet bundel wijziging die je in november hebt doorgegeven, is per 1/12/12 van kracht gegaan.

@koorelle2 en de leon,

De technische dienst is aan het kijken of we het kunnen scheiden. N.a.v. van de vele vragen die we in het verleden kregen over het afsluiten van je data wanneer je je limiet had bereikt, sturen we klanten nu een waarschuwings sms. Sommige klanten maken echter gebruik van oude internet bundels waarbij dit technisch gezien niet mogelijk is. Daarnaast zijn we ook bezig met een speciale pagina waarbij we klanten meer informatie kunnen geven over hoe data verbruik precies werkt.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Dit is pure oplichting. Ik weet 100% zeker dat ik niet zoveel heb verbruikt en de factuur klopt naast dat voor geen kant.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex,

Dit is pure oplichting. Ik weet 100% zeker dat ik niet zoveel heb verbruikt en de factuur klopt naast dat voor geen kant.


Hoi wendy193

Kun je misschien iets specifieker aangeven wat er niet klopt aan de factuur?

Groetjes,

Alex
Ook ik heb hier helaas mee te maken..
Mijn abbonement is geblokkeerd en bij navraag bij de klantenservice blijkt dat ik een "veel gebruiker" ben van internet en dat ik eerst een aanbetaling moet doen voor het totaal bedrag van ruim 316 euro! Ik heb een internetbundel van 1g en ben nooit buiten mijn bundel gekomen, en was mij ook van geen kwaad bewust:( ik maak namelijk ook gebruik van wifi.
Ik heb geen waarschuwing gehad per sms of email, terwijl ik in de verontstelling was dat ik dit wel zou krijgen aangezien dit vast is gelegd in de voorwaarde die ik destijds in mijn contract heb afgesloten bij tringg. Simyo zou deze voorwaarde overnemen...
De klantenservice vertelde mij dat het abbonement geblokkeerd word indien je binnen 24 uur over de 75 euro buiten je bundel komt.
Het gebruik buiten mijn internet bundel is volgens de verbruikersgegevens al vanaf 6 januari gaande.
Op 14 januari ben ik boven de 75 euro uitgekomen (84.04).

Is dit echt het beleid van simyo?? Om mensen op zulke hoge kosten te jagen zonder dat zij zich hier bewust van zijn?
De klantenservice gaf aan hierin niks voor mij te kunnen betekenen, behalve het abbonement weer te activeren zodra het bedrag is over gemaakt.
Ik had gehoopt om samen naar een oplossing te zoeken, zodat ik een tevreden klant zou kunnen blijven aangezien ik erg tevreden was over mijn abbonement.

Mvg,
Kim van der meer
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum kimvdmeer,

Wij blokkeren een aansluiting wanneer ons systeem registreert dat er binnen 24 uur meer dan € 75 of binnen een week meer dan € 250 aan kosten zijn gegenereerd. Jouw internet verbruik is vanaf 6/1/13 buiten de bundel berekend. Tot 15//1/13 heeft je verbruik niet binnen 24 uur die €75 euro bereikt.

Ik zie dat je een Simyo Tringg aansluiting hebt. Bij Tringg werd je inderdaad gewaarschuwd op het moment dat je internet bundel op was. Dit is echter geen onderdeel van de Algemene Voorwaarden van Tringg. Deze voorwaarden kun je nog steeds terug vinden op hun website. Wij hebben alle Simyo Tringg klanten ook per brief (mei 2011) en email (september 2011) laten weten dat de aansluiting niet meer geblokkeerd wordt wanneer je een x aantal units bereikt.

Het is natuurlijk vervelend om dergelijke kosten te hebben, maar helaas is jouw verbruik per dag niet hoog genoeg geweest zodat het systeem je eerder kon blokkeren.

Even terugkomend op je internet verbruik. Ik kan helaas niet zien welke app of site zoveel mb's heeft verbruikt, maar omdat je aan geeft dat je gebruik maakt van wifi vermoed ik dat dat je toestel zonder dat je het bewust door hebt gehad is overgeschakeld naar de verbinding van Simyo. Dit gebeurt wanneer je wifi verbinding weg valt. Als je de mobiele data verbinding niet uit hebt staan, zal het toestel automatisch overschakelen naar ons netwerk. In dit topic staan nog meerdere mogelijke oorzaken.

Groetjes,

Alex

Reageer