Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

SIMYO factuur 400 euro???!


Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Hey,

Gisteren ging ik mijn factuur nakijken, en tot mijn schrik heb ik een factuur ontvangen van 423 euro. Toen ik keek naar de specificatie zag ik dat ik 394 euro aan internetkosten had.
Als ik dan jullie tarief erbij pak (http://www.simyo.nl/sim-only/mobiel-internet), dan zie ik dat ik €0,10 per mb extra betaal. Ik zou dus 4000mb over mijn bundel heengegaan zijn?
Volgens het dataverbruik van mijn telefoon heb ik 1,5 gb gebruikt in april, dit is inclusief WIFI gebruik. Zonder wifi gebruik ik mijn telefoon uitsluitend voor mail en het nieuws.
Zelfs al zou ik 500mb over mijn bundel van 1gb gegaan zijn, dan zou ik volgens het jullie geldende tarief €50 moeten bijbetalen, wat al een heel ander verhaal is dan €400.

Tevens heb ik op mijn simyo profiel aangezet dat ik notificaties wil ontvangen, dus bij groot gebruik had ik wel een notificatie van jullie verwacht?

Wat kunnen we doen om dit probleem op te lossen? Voor mij is 400 euro niet te behappen, en ik snap ook niet hoe het ooit zo hoog zou kunnen zijn.

Mijn klantnummer: 899675
Mijn factuur nummer: 22538971

Graag spoedig antwoord, ik zit even in de stress nu.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Maxim

32 reacties

Badge
423 euro is wel erg overdrevend veel. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat je simkaart wordt geblokeerd als het te veel buiten de bundel valt of was het niet bij simyo?

Voor dat geld zou ik zeker ook gestrest raken, ik wens u veel succes er mee.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mvdw,

Ik heb je aansluiting en je factuur bekeken. Je hebt volgens onze gegevens een Simyo Tringg aansluiting met een bijbehorende internet bundel. Omdat je een Simyo Tringg aansluiting hebt, betaal je het buiten de bundel tarief van 0,30 cent per mb. Je ontvangt bij Simyo geen bericht wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt. Notificaties ontvangen houdt in dat je een email ontvangt zodra je lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting.

Je verbruik geeft aan dat er internet sessies plaats hebben gevonden waarbij veel data wordt verbruikt. Je kunt zelf het beste nagaan waar dit internet verbruik vandaan zou kunnen komen. Simyo kan niet zien welke site, app etc. het verbruik veroorzaakt heeft.

Groetjes,

Alex
Badge
Welkom op het forum mvdw,Ik heb je aansluiting en je factuur bekeken. Je hebt volgens onze gegevens een Simyo Tringg aansluiting met een bijbehorende internet bundel. Omdat je een Simyo Tringg aansluiting hebt, betaal je het buiten de bundel tarief van 0,30 cent per mb. Je ontvangt bij Simyo geen bericht wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt. Notificaties ontvangen houdt in dat je een email ontvangt zodra je lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting.Je verbruik geeft aan dat er internet sessies plaats hebben gevonden waarbij veel data wordt verbruikt. Je kunt zelf het beste nagaan waar dit internet verbruik vandaan zou kunnen komen. Simyo kan niet zien welke site, app etc. het verbruik veroorzaakt heeft.Groetjes,Alex
Beste Alex, Je stelt dus dat ik onder de voorwaarden van tringg verder ben gegaan bij simyo? Dus ook de tarieven van tringg? Graag had ik opheldering over de volgende verschillen (je stelt immers dat ik onder dezelfde voorwaarden ben verder gegaan): Waar is mijn snelheid van 7.2mbs heengegaan? Nu heb ik slechts 2mbs. Bij tringg KON je niet over je bundel heengaan. Simyo zegt dat ze niet wilt dat de klant voor verrassingen komt te staan, ik kan dit niet als iets anders bestempelen. Dat notificaties enkel gestuurd worden als ik lange tijd geen gebruik maak van jullie diensten, die vlag gaat bij mij niet op. Je verschuild je hier achter een mijns inziens niet standhoudend argument. Misschien kan je jezelf verduidelijken door uit te leggen hoe "Notificaties verbruik" bedoeld is. Verbruik betekend volgens mij nogsteeds "de hoeveelheid die men consumeert". Onder "de hoeveelheid die men consumeert" versta ik iets heel anders dan geinformeerd worden als ik niet bel/sms/internet. Ik zie nogsteeds niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n hoge rekening gehad zou moeten hebben. Kennelijk hebben jullie alleen de voorwaarden toegepast waar jullie voordeel uit halen (de hogere kosten) en de voorwaarden waar ik voordeel uit heb (de datasnelheid, het bel/internet plafond) die worden opzij geschoven. Dan het stukje over notificaties genomen, hier scheppen jullie de illusie dat mocht een soortgelijke situatie voorkomen dat ik hiervan op de hoogte gesteld word. Deze rekening is voor mij veels te hoog, zelfs al zou ik het willen, ik kan hem niet betalen. Ik heb er simpelweg het geld niet voor. Gekeken naar de bovengenoemde punten ga ik hem ook niet betalen totdat er een goede en heldere oplossing gevonden is.

In de bijlage kan je een screenshot vinden van de gegevens en instellingen, waar Notificatie Verbruik aangevinkt is. Met vriendelijke groet,Maxim
Badge
Tevens wil ik mij nog beklagen dat jullie telefonische klantenservice niet bereikbaar is. Maandag en dinsdag heb ik circa 10minuten per keer naar een kiestoon zitten luisten omdat alle medewerkers in gesprek waren.
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex, Je stelt dus dat ik onder de voorwaarden van tringg verder ben gegaan bij simyo? Dus ook de tarieven van tringg? Graag had ik opheldering over de volgende verschillen (je stelt immers dat ik onder dezelfde voorwaarden ben verder gegaan): Waar is mijn snelheid van 7.2mbs heengegaan? Nu heb ik slechts 2mbs. Bij tringg KON je niet over je bundel heengaan. Simyo zegt dat ze niet wilt dat de klant voor verrassingen komt te staan, ik kan dit niet als iets anders bestempelen. Dat notificaties enkel gestuurd worden als ik lange tijd geen gebruik maak van jullie diensten, die vlag gaat bij mij niet op. Je verschuild je hier achter een mijns inziens niet standhoudend argument. Misschien kan je jezelf verduidelijken door uit te leggen hoe "Notificaties verbruik" bedoeld is. Verbruik betekend volgens mij nogsteeds "de hoeveelheid die men consumeert". Onder "de hoeveelheid die men consumeert" versta ik iets heel anders dan geinformeerd worden als ik niet bel/sms/internet. Ik zie nogsteeds niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n hoge rekening gehad zou moeten hebben. Kennelijk hebben jullie alleen de voorwaarden toegepast waar jullie voordeel uit halen (de hogere kosten) en de voorwaarden waar ik voordeel uit heb (de datasnelheid, het bel/internet plafond) die worden opzij geschoven. Dan het stukje over notificaties genomen, hier scheppen jullie de illusie dat mocht een soortgelijke situatie voorkomen dat ik hiervan op de hoogte gesteld word. Deze rekening is voor mij veels te hoog, zelfs al zou ik het willen, ik kan hem niet betalen. Ik heb er simpelweg het geld niet voor. Gekeken naar de bovengenoemde punten ga ik hem ook niet betalen totdat er een goede en heldere oplossing gevonden is.

In de bijlage kan je een screenshot vinden van de gegevens en instellingen, waar Notificatie Verbruik aangevinkt is. Met vriendelijke groet,Maxim


Het klopt dat je onder de voorwaarden van Tringg bent overgestapt. Jouw internet snelheid is daarom ook hoger dan gebruikers die geen Simyo Tringg aansluiting hebben. In de Tringg voorwaarden wordt het geven van een melding wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt niet genoemd. Daarom hebben we het niet geven van deze melding ook benadrukt in de brief (verstuurd in mei 2011) en mail (vestuurd in september 2011). Notificaties gebruik is bedoeld om klanten er op te attenderen dat wanneer zij de aansluiting een tijd niet gebruikt hebben, hier een bericht over ontvangen. Je hebt volgens onze gegevens weldegelijk internet verbinding gemaakt. Je kan de klantenservice overigens gewoon bereiken tussen 9:00 en 17:30.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex, Je stelt dus dat ik onder de voorwaarden van tringg verder ben gegaan bij simyo? Dus ook de tarieven van tringg? Graag had ik opheldering over de volgende verschillen (je stelt immers dat ik onder dezelfde voorwaarden ben verder gegaan): Waar is mijn snelheid van 7.2mbs heengegaan? Nu heb ik slechts 2mbs. Bij tringg KON je niet over je bundel heengaan. Simyo zegt dat ze niet wilt dat de klant voor verrassingen komt te staan, ik kan dit niet als iets anders bestempelen. Dat notificaties enkel gestuurd worden als ik lange tijd geen gebruik maak van jullie diensten, die vlag gaat bij mij niet op. Je verschuild je hier achter een mijns inziens niet standhoudend argument. Misschien kan je jezelf verduidelijken door uit te leggen hoe "Notificaties verbruik" bedoeld is. Verbruik betekend volgens mij nogsteeds "de hoeveelheid die men consumeert". Onder "de hoeveelheid die men consumeert" versta ik iets heel anders dan geinformeerd worden als ik niet bel/sms/internet. Ik zie nogsteeds niet hoe het mogelijk is dat ik zo'n hoge rekening gehad zou moeten hebben. Kennelijk hebben jullie alleen de voorwaarden toegepast waar jullie voordeel uit halen (de hogere kosten) en de voorwaarden waar ik voordeel uit heb (de datasnelheid, het bel/internet plafond) die worden opzij geschoven. Dan het stukje over notificaties genomen, hier scheppen jullie de illusie dat mocht een soortgelijke situatie voorkomen dat ik hiervan op de hoogte gesteld word. Deze rekening is voor mij veels te hoog, zelfs al zou ik het willen, ik kan hem niet betalen. Ik heb er simpelweg het geld niet voor. Gekeken naar de bovengenoemde punten ga ik hem ook niet betalen totdat er een goede en heldere oplossing gevonden is. In de bijlage kan je een screenshot vinden van de gegevens en instellingen, waar Notificatie Verbruik aangevinkt is. Met vriendelijke groet,Maxim Het klopt dat je onder de voorwaarden van Tringg bent overgestapt. Jouw internet snelheid is daarom ook hoger dan gebruikers die geen Simyo Tringg aansluiting hebben. In de Tringg voorwaarden wordt het geven van een melding wanneer je een x aantal minuten of een x aantal mb's hebt verbruikt niet genoemd. Daarom hebben we het niet geven van deze melding ook benadrukt in de brief (verstuurd in mei 2011) en mail (vestuurd in september 2011). Notificaties gebruik is bedoeld om klanten er op te attenderen dat wanneer zij de aansluiting een tijd niet gebruikt hebben, hier een bericht over ontvangen. Je hebt volgens onze gegevens weldegelijk internet verbinding gemaakt. Je kan de klantenservice overigens gewoon bereiken tussen 9:00 en 17:30.Groetjes,Alex


Mijn snelheid is niet de 7.2mbs die ik zou moeten hebben. Mijn snelheid is net onder de 2mbs. Dit is gemeten met 5 streepjes verbinding. Hier is bewijs van te overleggen.

Tevens dring ik erop aan dat je nogmaals goed gaat lezen. Er is een wezenlijk verschil tussen "noticatie Gebruik" en "notificatie Verbruik". (hint: Let op de eerste letter van het tweede woord).

Ik raad jullie aan om in een woordenboek de defitie van VERBRUIK eens op te zoeken, dat is namelijk de EXACTE term die staat bij mijn gegevens en instellingen. Geloof je me niet? Ga zelf eens kijken, of kijk naar de screenshot die ik bijgevoegd heb bij mijn vorige bericht.

Ik lees trouwens nergens dat ik betwist dat er gebruik is gemaakt van mijn data verbinding?

Wat betreft de klantenservice, wil je graag een screenshot van wanneer ik gebeld heb? Als ik zeg dat iemand niet bereikbaar is, dan zuig ik dat verhaal niet uit mijn duim. Jullie kunnen het zelf ook vast wel nakijken in jullie systeem.
Badge
Bij deze verwittig ik jullie dat ik de klacht ga voorleggen aan de geschillen commisie telecommunicatie.

Tevens zal ik via verschillende wegen (verschillende fora,meldpunten, social media ed.) informatie in gaan winnen over hoe verder te gaan.

ik zal vanavond, na het plaatsen van desbetreffende topics/klachten, de links in dit topic plaatsen zodat jullie inzicht hebben in de klachten.

Uiteraard zal dit al niet nodig zijn indien er tijdig een goede oplossing gevonden word.
Reputatie 5
Badge +10
Mijn snelheid is niet de 7.2mbs die ik zou moeten hebben. Mijn snelheid is net onder de 2mbs. Dit is gemeten met 5 streepjes verbinding. Hier is bewijs van te overleggen.

Tevens dring ik erop aan dat je nogmaals goed gaat lezen. Er is een wezenlijk verschil tussen "noticatie Gebruik" en "notificatie Verbruik". (hint: Let op de eerste letter van het tweede woord).

Ik raad jullie aan om in een woordenboek de defitie van VERBRUIK eens op te zoeken, dat is namelijk de EXACTE term die staat bij mijn gegevens en instellingen. Geloof je me niet? Ga zelf eens kijken, of kijk naar de screenshot die ik bijgevoegd heb bij mijn vorige bericht.

Ik lees trouwens nergens dat ik betwist dat er gebruik is gemaakt van mijn data verbinding?

Wat betreft de klantenservice, wil je graag een screenshot van wanneer ik gebeld heb? Als ik zeg dat iemand niet bereikbaar is, dan zuig ik dat verhaal niet uit mijn duim. Jullie kunnen het zelf ook vast wel nakijken in jullie systeem.


Het is inderdaad mogelijk dat je de snelheid 7.2 mbs niet haalt. Dit is immers geen gegarandeerde snelheid. Je snelheid is namelijk afhandkelijk van het netwerk, plaats, weer en toestel. In de praktijk is het met jouw aansluiting in ieder geval mogelijk om een hogere snelheid dan 2mbps te genereren. Als je op het woordje 'aan' klikt bij notificaties verbruik krijg je de volgende tekst te zien 'Communicatie staat aan. Notificaties van verbruik krijg je als je bijvoorbeeld veel langer dan normaal niet hebt gebeld. We nemen dan contact met je op om te vragen of je we je ergens mee kunnen helpen. Je kunt deze service hier uitzetten.' Simyo heeft nooit de optie gehad om een melding te sturen wanneer je een x aantal belminuten of data minuten hebt bereikt. Verbruik houdt in dat wij kunnen zien of er op een aansluiting uitgaande verbindingen te zien zijn. Overigens is het zeker mogelijk geweest dat je niemand hebt kunnen bereiken op de klantenservice. Dat betwist ik ook zeker niet. Het kan op het moment van bellen druk zijn geweest.
Badge
De klacht is bij deze aangemeld bij de geschillencommisie telecom.

Tevens is er informatie ingewonnen bij de volgende bronnen:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/simyo-factuur-te-hoog/?vHash=c749c73j
http://klachtenklacht.nl/simyo/simyo-factuur-hoog/

Ook via social media en andere fora i is er het een en ander gevraagd, dit meld ik echter niet openbaar om mijn gegevens te beschermen.

Tevens wijs ik jullie op het volgende:
http://www.smart-mobilitynetwork.com/2010/03/02/Telecom-Communicatie-Verplichte-waarschuwing-bij-hoge-telefoonrekening/

Telecom providers zijn gedwongen om hoog verbruik te melden bij de afnemer om zo torenhoge rekeningen te voorkomen.
Deze regel is in het leven geroepen als maatregel om te voorkomen dat in het buitenland te hoge kosten gemaakt worden maar is ook van toepassing indien deze in nederland gemaakt worden. Hierin zijn jullie nalatig geweest.

Ik betreur dat jullie niet tot een goede oplossing kunnen komen.
Reputatie 7
Badge +9

Tevens wijs ik jullie op het volgende:
http://www.smart-mobilitynetwork.com/2010/03/02/Telecom-Communicatie-Verplichte-waarschuwing-bij-hoge-telefoonrekening/

Telecom providers zijn gedwongen om hoog verbruik te melden bij de afnemer om zo torenhoge rekeningen te voorkomen.
Deze regel is in het leven geroepen als maatregel om te voorkomen dat in het buitenland te hoge kosten gemaakt worden maar is ook van toepassing indien deze in nederland gemaakt worden. Hierin zijn jullie nalatig geweest.


Ik geloof dat die regel geld voor grensoverscheidend bellen in de EU en niet binnen landen zelf!
Badge

Tevens wijs ik jullie op het volgende:
http://www.smart-mobilitynetwork.com/2010/03/02/Telecom-Communicatie-Verplichte-waarschuwing-bij-hoge-telefoonrekening/

Telecom providers zijn gedwongen om hoog verbruik te melden bij de afnemer om zo torenhoge rekeningen te voorkomen.
Deze regel is in het leven geroepen als maatregel om te voorkomen dat in het buitenland te hoge kosten gemaakt worden maar is ook van toepassing indien deze in nederland gemaakt worden. Hierin zijn jullie nalatig geweest.


Ik geloof dat die regel geld voor grensoverscheidend bellen in de EU en niet binnen landen zelf!

Hij is inderdaad in het leven geroepen voor grensoverschrijdende gevallen, echter regeltechnisch ook van toepassing op alle facturen.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mvdw,

Simyo blokkeert de aanlsuiting als er sprake is van hoogverbruik. Er is pas sprake van hoogverbruik als je meer dan €75,00 per dag buiten de bundel verbruikt. Dit is bij jou niet het geval waardoor de aansluiting ook niet is geblokkeerd. Het is tevens mogelijk om via de persoonlijke pagina je verbruik in de gaten te houden, op deze manier maakt Simyo het mogelijk om hoge facturen te voorkomen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik ben van plan een smartphone aan te schaffen om af en toe eens mobiel te internetten. Zo'n pre-paid bundel van Simyo leek me wel iets, want ik wil niet voor verrassingen komen te staan. Ik dacht dat als je de bundel bijna hebt verbruikt dat je dan een duidelijke waarschuwing krijgt. Maar als ik het bovenstaande lees is dat dus niet zo. Zo te zien legt Simyo het begrip pre-paid toch iets anders uit als het gaat om internet in plaats van bellen. Dat wordt voor mij dus geen pre-paid internet van Simyo! Schandalig dat Simyo klanten met zulke hoge rekeningen confronteerd! Ik hoop dat de klacht van mvdw gegrond wordt verklaard door de geschillencommissie.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Badman,

Bij prepaid krijg je inderdaad een waarschuwing op het moment dat je een saldo lager dan 2 euro hebt bereikt. Het is echter wel mogelijk om je laatste uitgaande verbinding af te maken. Hierdoor kan een negatief saldo ontstaan. De internet bundels die Simyo op dit moment aanbied bevatten ook een melding wanneer je data op is. De topicopener heeft echter een ander type internet bundel waarbij deze techniek niet ingeregeld is.

Groetjes,

Alex
Hey,

Gisteren ging ik mijn factuur nakijken, en tot mijn schrik heb ik een factuur ontvangen van 671.28 euro. Toen ik keek naar de specificatie zag ik dat ik 671.28  euro aan internetkosten had.
Als ik dan jullie tarief erbij pak (http://www.simyo.nl/sim-only/mobiel-internet), dan zie ik dat ik €0,10 per mb extra betaal. Ik zou dus 4000mb over mijn bundel heengegaan zijn?
Volgens het dataverbruik van mijn telefoon heb ik 1,5 gb gebruikt in april, dit is inclusief WIFI gebruik. Zonder wifi gebruik ik mijn telefoon uitsluitend voor mail en facebook.
Zelfs al zou ik 500mb over mijn bundel van 1gb gegaan zijn, dan zou ik volgens het jullie geldende tarief €50 moeten bijbetalen, wat al een heel ander verhaal is dan bijna 700 euros

Tevens heb ik op mijn simyo profiel aangezet dat ik notificaties wil ontvangen, dus bij groot gebruik had ik wel een notificatie van jullie verwacht?

Wat kunnen we doen om dit probleem op te lossen? Voor mij is 671.28 euro niet te behappen, en ik snap ook niet hoe het ooit zo hoog zou kunnen zijn.

Mijn klantnummer: *
Mijn factuur nummer: *
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Anja Rios

Ik kan me voorstellen dat € 671,28 een hoog bedrag is. Volgens onze gegevens heb je een Simyo Tringg aansluiting. Het buiten de bundel tarief voor internetten komt dan neer op € 0,30 cent per mb. Als ik je verbruik bekijk zie ik dat dat je heel veel internet sessies hebt waar tientallen mb's worden verbruikt. Vaak komen dit soort aantallen neer op verbruik wat veroorzaakt is door het streamen van muziek/video's of downloaden. In dit topic kun je meer informatie over hoge datasessies terug vinden.

Het willen ontvangen van een notificatie komt neer op het willen ontvangen van een bericht wanneer je een tijdje geen gebruik maakt van de aansluiting. Wellicht dat mijn uitleg iets meer opheldering geeft over je verbruik en kosten.

Groetjes,

Alex
Same here. Ik heb ook een factuur gehad van rond de 400 euro ivm overschreiden dataverbruik. Geen notificatie mail/sms of iets dergelijks, niks (overigens lukt het wel een mail te sturen als mijn factuur klaar staat). Klantenservice zegt doodleuk dat je bij meer verbruik dan 75 euro per dag of 250 euro per week wordt afgesloten. Als je de kosten verdeelt over twee weken, dan telt dit dus blijkbaar niet. Op deze manier kun je dus zeer hoge kosten krijgen en wordt je als klant niet beschremd. Totaal niet klantvriendelijk, ik ga overstappen naar een concurrent die wel notificaties geeft.

Gr. JDD
Zelfde geld voor mij. Net een rekening gekregen van ruim 200 euro. Terwijl ik dacht dat ik een bericht zou krijgen wanneer ik boven mijn bundel internet. Dat wordt dus opzeggen en naar de concurent. En dan wel op tijd een bericht ontvangen dat je boven je bundel zit.

Groeten Linda
Reputatie 5
Badge +10
Same here. Ik heb ook een factuur gehad van rond de 400 euro ivm overschreiden dataverbruik. Geen notificatie mail/sms of iets dergelijks, niks (overigens lukt het wel een mail te sturen als mijn factuur klaar staat). Klantenservice zegt doodleuk dat je bij meer verbruik dan 75 euro per dag of 250 euro per week wordt afgesloten. Als je de kosten verdeelt over twee weken, dan telt dit dus blijkbaar niet. Op deze manier kun je dus zeer hoge kosten krijgen en wordt je als klant niet beschremd. Totaal niet klantvriendelijk, ik ga overstappen naar een concurrent die wel notificaties geeft.

Gr. JDD


Zelfde geld voor mij. Net een rekening gekregen van ruim 200 euro. Terwijl ik dacht dat ik een bericht zou krijgen wanneer ik boven mijn bundel internet. Dat wordt dus opzeggen en naar de concurent. En dan wel op tijd een bericht ontvangen dat je boven je bundel zit.

Groeten Linda


Hoi JDD en Linda,

Jammer om te horen dat dit er voor zorgt dat jullie overwegen om naar een andere provider te gaan. Ik zie dat jullie nog gebruik maken van de oude internet bundels. Bij deze bundels sturen we inderdaad geen waarschuwing. We bieden al enkele maanden internet bundels aan waarbij je een email ontvangt als je internet bundel op is. Daarnaast beschermen we de klanten ook door de aansluiting te blokkeren wanneer er sprake is van hoogverbruik. Je bent je dan vaak niet bewust van de vele kosten die je verbruik met zich mee heeft gebracht. Het is niet prettig als je ineens hoge kosten genereerd waarvan je je niet direct bewust bent. Het is jammer dat jullie nog gebruik maken van de oude internet bundels anders worden jullie hier net als gebruikers van de nieuwe internet bundels wel tegen beschermd.

Groetjes,

Alex
Badge
De klacht is bij deze aangemeld bij de geschillencommisie telecom.

Tevens is er informatie ingewonnen bij de volgende bronnen:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/simyo-factuur-te-hoog/?vHash=c749c73j
http://klachtenklacht.nl/simyo/simyo-factuur-hoog/

Ook via social media en andere fora i is er het een en ander gevraagd, dit meld ik echter niet openbaar om mijn gegevens te beschermen.

Tevens wijs ik jullie op het volgende:
http://www.smart-mobilitynetwork.com/2010/03/02/Telecom-Communicatie-Verplichte-waarschuwing-bij-hoge-telefoonrekening/

Telecom providers zijn gedwongen om hoog verbruik te melden bij de afnemer om zo torenhoge rekeningen te voorkomen.
Deze regel is in het leven geroepen als maatregel om te voorkomen dat in het buitenland te hoge kosten gemaakt worden maar is ook van toepassing indien deze in nederland gemaakt worden. Hierin zijn jullie nalatig geweest.

Ik betreur dat jullie niet tot een goede oplossing kunnen komen.


Beste,

Ik zit met hetzelfde probleem, ik heb inmidels een emailadres aangemaakt om gedupeerden te verzamelen. Ik lees in de berichten van u dat een telecomprovider verplicht is om bij hoog verbruik de gebruiker op de hoogte te stellen? Is het mogelijk dat u mij van informatie voorziet hoe u deze kwestie heeft opgelost indien dit het geval is?

Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,

Harm Thiessens
[email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]
Badge
Mijn snelheid is niet de 7.2mbs die ik zou moeten hebben. Mijn snelheid is net onder de 2mbs. Dit is gemeten met 5 streepjes verbinding. Hier is bewijs van te overleggen.

Tevens dring ik erop aan dat je nogmaals goed gaat lezen. Er is een wezenlijk verschil tussen "noticatie Gebruik" en "notificatie Verbruik". (hint: Let op de eerste letter van het tweede woord).

Ik raad jullie aan om in een woordenboek de defitie van VERBRUIK eens op te zoeken, dat is namelijk de EXACTE term die staat bij mijn gegevens en instellingen. Geloof je me niet? Ga zelf eens kijken, of kijk naar de screenshot die ik bijgevoegd heb bij mijn vorige bericht.

Ik lees trouwens nergens dat ik betwist dat er gebruik is gemaakt van mijn data verbinding?

Beste,

Na ik heb bovenstaand verhaal gelezen en heb via [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email] een adres aangemaakt om gedupeerden te verzamelen. De lijst wordt inmiddels lang!

Wij willen als groep optreden omdat er heel veel mensen zijn die schrikbarende hoge rekeningen hebben mijzelf incluis.

Ik zou u willen vragen om via onderstaand mail adres ons op de hoogte te houden van uw vorderingen en om eventueel bij ons aan te sluiten. Uitspraken door de geschillen commissie kunnen luiden tot jurisprudenti voor ons allen.

Met vriendelijke groet,

Harm
[email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]


Wat betreft de klantenservice, wil je graag een screenshot van wanneer ik gebeld heb? Als ik zeg dat iemand niet bereikbaar is, dan zuig ik dat verhaal niet uit mijn duim. Jullie kunnen het zelf ook vast wel nakijken in jullie systeem.


Het is inderdaad mogelijk dat je de snelheid 7.2 mbs niet haalt. Dit is immers geen gegarandeerde snelheid. Je snelheid is namelijk afhandkelijk van het netwerk, plaats, weer en toestel. In de praktijk is het met jouw aansluiting in ieder geval mogelijk om een hogere snelheid dan 2mbps te genereren. Als je op het woordje 'aan' klikt bij notificaties verbruik krijg je de volgende tekst te zien 'Communicatie staat aan. Notificaties van verbruik krijg je als je bijvoorbeeld veel langer dan normaal niet hebt gebeld. We nemen dan contact met je op om te vragen of je we je ergens mee kunnen helpen. Je kunt deze service hier uitzetten.' Simyo heeft nooit de optie gehad om een melding te sturen wanneer je een x aantal belminuten of data minuten hebt bereikt. Verbruik houdt in dat wij kunnen zien of er op een aansluiting uitgaande verbindingen te zien zijn. Overigens is het zeker mogelijk geweest dat je niemand hebt kunnen bereiken op de klantenservice. Dat betwist ik ook zeker niet. Het kan op het moment van bellen druk zijn geweest.


Beste,

Na ik heb bovenstaand verhaal gelezen en heb via [email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email] een adres aangemaakt om gedupeerden te verzamelen. De lijst wordt inmiddels lang!

Wij willen als groep optreden omdat er heel veel mensen zijn die schrikbarende hoge rekeningen hebben mijzelf incluis.

Ik zou u willen vragen om via onderstaand mail adres ons op de hoogte te houden van uw vorderingen en om eventueel bij ons aan te sluiten. Uitspraken door de geschillen commissie kunnen leiden tot jurisprudenti voor ons allen.

Met vriendelijke groet,

Harm
[email]speciaalvoorsimyo@hotmail.com[/email]
Reputatie 5
Badge +10
Hoi valentao,

We hebben n.a.v. de reacties een topic aangemaakt om het e.e.a. te verduidelijken. Je kunt het topic hier vinden.

Groetjes,

Alex
Ik heb ook een flinke factuur gehad. Ik schijn op 1 dag om de 5 minuten 60.000kb te hebben verbruikt.
Toevallig was dit dezelfde dag dat ik mijn bundel had verlaagd én ik ineens een mailtje kreeg dat ik teveel had verbruikt. Toen werd ik ook nog eens afgesloten. Terwijl ik altijd check hoeveel ik nog over heb, en dat was meer dan genoeg.

Schandalig!!
Reputatie 6
Badge +9
Simyo, is het nou niet mogelijk om internet radicaal af te knijpen zo gauw mensen boven hun internetbundel komen / gaan? Los of het hun eigen schuld is of dat het door een of andere onduidelijke oorzaak komt. 

En is het mogelijk dat mensen telefonisch bereikbaar blijven of per sms als hun aansluiting door hoogverbruik geblokkeerd wordt? Want dat is ook een wens van mensen. 
Het punt is dat ik niet weet hoe ik aan 60.000kb per 5 minuten kom. Ik download zelden, ik stream geen muziek. Ik zat toen zelfs thuis op mn wifi.
De rest van de dagen staat er gemiddeld 100kb, en nu ineens 60.000. Het lijkt me erg sterk.

En dan nog. Ik dacht dat bij het verlagen van de bundel, de 500 van deze maand nog bleven staan en vanaf de daarop volgende maand de nieuwe in zou gaan.

Reageer