.

Beantwoord

Simkaart net geplaatst, en al meteen onterecht verbruik! Hoe kan dat?

  • 4 January 2015
  • 1 reactie
  • 211 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Net overgestapt naar Simyo, simkaart geplaatst en nog NIET gebruikt, en al meteen 10 belminuten/sms weg... Na raadplegen van mijnsimyo blijkt bij mijn verbruik dat ik binnen tienden van seconden meerdere sms-en zou hebben verstuurd, en zelfs een sms naar Tsjechië!!
Nou, dat schept meteen vertrouwen, hoe is dit in godsnaam mogelijk?
Ik heb nog helemaal NIETS verbruikt, alleen mijn vaste tel.nr. gebeld om te testen en opgehangen, dus lijkt me overduidelijk dat hier iets behoorlijk mis gaat!
:mad:
icon

Beste antwoord door Ernst 6 January 2015, 11:07

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi bipa, welkom op het Simyo forum.

Ik heb je topic met jouw vraag even in het subforum Factuur gezet. Dat houdt het forum wat overzichtelijker.

Wat vervelend dat zo in het begin al niet alles duidelijk is omtrent je verbruik en je kosten.
In je gegevens zie ik dat je hierover ook mailcontact hebt gehad met onze klantenservice. Voor de volledigheid plaats ik hier nog even een samenvatting.

Je belminuten worden altijd naar rato toegekend in de eerste maand. Daarom begin je met wat minder, maar daar betaal je ook wat minder voor.

Over het verbruik dat je niet herkent is contact geweest met een Netwerkspecialist van KPN
Deze gaf aan dat de sms-berichten inderdaad op het netwerk geregistreerd staan. De persoon met het telefoonnummer dat eindigt met cijfers 200 heeft de sms-berichten van u ontvangen (dit is ook een Simyo telefoonnummer). De sms-berichten zijn dan ook verzonden en aangekomen.

De sms die is verstuurd naar Tsjechië is een verificatie sms die Androïd toestellen versturen wanneer je gebruik maakt van een nieuwe simkaart. Aangezien je een Galaxy S4 gebruikt is dat dus het geval.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is voor je.

Reageer