.

Vraag

Schrikbarend. Hoe kan ik € 654 aan kosten hebben gemaakt buiten bundel?

  • 11 March 2022
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Beste,

Ik ben al lang tevreden klant van Simyo vanwege de lage kosten. Vanochtend is mijn goede mening echter volledig omgeslagen; ik heb in zeer korte tijd € 654 kosten gemaakt buiten de bundel, en dit alleen maar door een upload naar OneDrive, die ik de avond ervoor heb aangezet. Ik was me totaal niet bewust van het feit dat deze upload nog bezig was, en heb in de tijd dat ik buiten huis kwam zonder op mijn telefoon te kijken deze kosten gemaakt. Ik was voor een dagopname in het ziekenhuis en heb daardoor mijn telefoon niet gebruikt.

Het is toch vreselijk dat ik met deze kosten wordt geconfronteerd zonder dat ik hier iets van merk? Ik snap het idee van een waarschuwings-SMS, maar als ik mijn telefoon een tijdje niet gebruikt gebeurt er helemaal niets om het datagebruik te stoppen. Is er een tegemoetkoming mogelijk? Ik ben niet in staat zo een groot bedrag te voldoen, ook niet als er 50% vanaf wordt gehaald.

Met vriendelijke groet,

Karin

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Karin60,

Bedankt voor je bericht.

Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze rekening, dus ik wil ook graag met je meedenken voor een oplossing. Het is inderdaad zo dat wij een waarschuwing SMS sturen bij 80% en 100% verbruik, het is inderdaad lastig om dit te zien wanneer je de telefoon een tijdje niet gebruikt. Het is niet zo dat wij niks doen om het datagebruik te stoppen. Integendeel blokkeren wij aansluitingen wanneer er meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten de bundel verbruikt. Omdat het verbruik met een vertraging binnen komt op het netwerk kan het zijn dat je pas bent geblokkeerd nadat je zulke hoge kosten hebt gemaakt. 

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met je telefoonnummer? Dan gaan we samen kijken naar een gepaste oplossing.

Groetjes,

Seren
 

Ik heb dit dus ook nu opeens en was inderdaad ook bezig met een upload vanaf een andere mobiel. Ik kon m’n data niet uitzetten en zag het pas te laat. Wat nu?! Ik heb een mail gekregen dat ik ongeveer €700 moet betalen, maar dat heb ik er echt niet voor over. Ben hier erg van geschrokken. 
 

met vriendelijke groet,

Sarah Baan

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Sarahb,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat jou het zelfde is overkomen als @Karin60. Wederom kan ik mij voorstellen dat je erg bent geschrokken van deze rekening. 

Ik wil je vragen om mij even een privé bericht te sturen met je telefoonnummer, dan kijken we samen naar een gepaste oplossing. 

Groetjes,

Seren 

Reageer