.

Beantwoord

rekening 0900-nummer


  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hoi,

Hoe kan t dat er bij mijn verbruik €15,57 in rekening wordt gebracht voor een gesprek van 38 minuten naar een 0900-nummer, die 10 cent per minuut kost?
icon

Beste antwoord door Charlene 13 June 2013, 11:15

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Omdat je naast de kosten van een 0900 nummer welke €0,10 pm kost ook de kosten betaald van het bellen buiten je bundel.
Servicenummers vallen buiten de bundel en kosten €0,31 pm.

Dus al met al betaal je €0,41 pm. x 38 minuten is €15,58.
Oké bedankt, dat wist ik niet. Hopelijk kan ik de kosten vergoed krijgen dan..
Reputatie 3
Badge +9
Vergoed bij wie?
Bij Lulfort, internet en tv was uitgevallen..:p
Badge +8
Hoi,

Hoe kan t dat er bij mijn verbruik €15,57 in rekening wordt gebracht voor een gesprek van 38 minuten naar een 0900-nummer, die 10 cent per minuut kost?

Omdat je naast de kosten van een 0900 nummer welke €0,10 pm kost ook de kosten betaald van het bellen buiten je bundel.
Servicenummers vallen buiten de bundel en kosten €0,31 pm.

Dus al met al betaal je €0,41 pm. x 38 minuten is €15,58.


Hoi EHV,

Inderdaad, zoals Martijn® al uitlegt, vallen servicenummers standaard buiten je bundel op dit moment.
Vanaf 1 juli gaat dit wel allemaal veranderen. Dan gaan de minuten gewoon van je bundel af, en worden alleen de €0,10 per minuut buiten de bundel berekend. Meer informatie daarover vind je hier in het tweede bericht.

En? Doet alles het inmiddels weer na zo'n lang gesprek?

Groetjes,
Charlene
Ik vind 41 ct/minuut een ongelooflijk hoog bedrag. Daarnaast vermelden jullie dat niet duidelijk. Voor het gesprek krijg je wel " Dit gesprek kost 10 eurocent per minuut + de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon", maar er word niet gezegd wat die kosten zijn en dat die buiten de bundel zijn.

Daarnaast als je googled " simyo tarieven 0900",(aangezien op de website nergens duidelijk de tarieven vermeld staan) krijg je een documentje waarin staat:  "0900/0906/0909 nummers: servicekosten nummer + 0.10 euro per/minuut" Dus dan zou het 20 cent/minuut zijn.

Denk je een goedkope provider gevonden te hebben, krijg je zulk soort dingetjes. (Ik weet niet hoe het bij andere providers zit.)

Ik ben not amused, aangezien er ruim 10 euro gefactureerd is voor een gesprek die ik MOEST voeren. Ik ben een student en heb geen vaste telefoonaansluiting, dus dan moet ik wel mn mobiel hiervoor gebruiken. Heb natuurlijk eerst wel opgezocht wat de kosten zijn. Ik dacht 20 ct/minuut is nog wel redelijk, maar nu blijkt het dus het dubbele te zijn.

Ik vind dat mensen op het verkeerde been worden gezet. Het feit dat er al diverse topics zijn van mensen die geschrokken zijn van een gefactureerd bedrag, zegt al genoeg. Ik heb het idee dat de informatie bewust vaag word gehouden, tis zo immers wel makkelijk verdienen.
Badge +1
Je krijgt voor elk gesprek te horen "dit gesprek kost .. Per minuut plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon"
Het is voor consument nu of onduidelijk maar per 1 juli is dit duidelijker
Ja ik vind 41 cent per minuut eerlijk gezegd ook niet normaal. Normaal gesproken betaal je de kosten van het 0900-nummer en de belminuten gaan dan van je bundel af. Is eigenlijk te gek voor woorden dat er een nieuwe wet moet komen om dit te regelen.

Ik vind sowieso al dat een klantenservice gratis bereikbaar moet zijn, zeker bij storingen of zo, maar waarom moet een telefoonbedrijf hier ook nog geld op verdienen?

Je hebt tegenwoordig haast een dagtaak aan het doorspitten van contracten en voorwaarden. Vaak zijn deze ook (bewust?) zo onduidelijk gemaakt dat de meeste mensen al vlug afhaken.






En? Doet alles het inmiddels weer na zo'n lang gesprek?

Groetjes,
Charlene


Op een of andere manier deed alles het zondag ineens weer. Meer geluk dan wijsheid denk ik, want schijnbaar is mijn modem verkeerd geĂŻnstalleerd door de monteur.. :s
Nou willen ze dat ik het zelf in de meterkast aansluit of opnieuw een monteur á 70 euri laat komen, dus ben nog in discussie met ze..
Badge +8
Ik vind 41 ct/minuut een ongelooflijk hoog bedrag. Daarnaast vermelden jullie dat niet duidelijk. Voor het gesprek krijg je wel " Dit gesprek kost 10 eurocent per minuut + de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon", maar er word niet gezegd wat die kosten zijn en dat die buiten de bundel zijn.

Daarnaast als je googled " simyo tarieven 0900",(aangezien op de website nergens duidelijk de tarieven vermeld staan) krijg je een documentje waarin staat:  "0900/0906/0909 nummers: servicekosten nummer + 0.10 euro per/minuut" Dus dan zou het 20 cent/minuut zijn.

Denk je een goedkope provider gevonden te hebben, krijg je zulk soort dingetjes. (Ik weet niet hoe het bij andere providers zit.)

Ik ben not amused, aangezien er ruim 10 euro gefactureerd is voor een gesprek die ik MOEST voeren. Ik ben een student en heb geen vaste telefoonaansluiting, dus dan moet ik wel mn mobiel hiervoor gebruiken. Heb natuurlijk eerst wel opgezocht wat de kosten zijn. Ik dacht 20 ct/minuut is nog wel redelijk, maar nu blijkt het dus het dubbele te zijn.

Ik vind dat mensen op het verkeerde been worden gezet. Het feit dat er al diverse topics zijn van mensen die geschrokken zijn van een gefactureerd bedrag, zegt al genoeg. Ik heb het idee dat de informatie bewust vaag word gehouden, tis zo immers wel makkelijk verdienen.


Hoi Schnitzel22,

Had je deze tarievenlijst gegoogled? Dat is jammer, want dat is een lijst met Prepaid tarieven en dat staat er ook boven.
Je kunt voortaan het beste gewoon kijken op Simyo.nl. De tarieven staan op de website, als je op Tarieven klikt. Dat staat op elke pagina bovenaan in het zwart. Dan kies je of je een abonnement of prepaid hebt, en als je dan op servicenummers klikt, vind je de lijst waar je naar op zoek was. Daar staat zeker vermeld dat servicenummers buiten de bundel worden gerekend naast het tarief wat ze zelf in rekening brengen. En het buiten bundel-tarief is nou eenmaal €0,31 per minuut.
Ik vind het erg jammer dat het je niet duidelijk was. Wij proberen zeker niemand op het verkeerde been te zetten. We gebruiken hier echt geen kleine lettertjes. Binnenkort gaan de tarieven voor servicenummers veranderen, en daar hebben we alle klanten per email al over geĂŻnformeerd. Meer informatie daarover kun je hier lezen.

Ik snap dat het vervelend is, dat je voor onverwachte kosten komt te staan. Wij doen ons best om de informatie zo toegankelijk mogelijk te maken.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ja ik vind 41 cent per minuut eerlijk gezegd ook niet normaal. Normaal gesproken betaal je de kosten van het 0900-nummer en de belminuten gaan dan van je bundel af. Is eigenlijk te gek voor woorden dat er een nieuwe wet moet komen om dit te regelen.

Ik vind sowieso al dat een klantenservice gratis bereikbaar moet zijn, zeker bij storingen of zo, maar waarom moet een telefoonbedrijf hier ook nog geld op verdienen?

Je hebt tegenwoordig haast een dagtaak aan het doorspitten van contracten en voorwaarden. Vaak zijn deze ook (bewust?) zo onduidelijk gemaakt dat de meeste mensen al vlug afhaken.






Op een of andere manier deed alles het zondag ineens weer. Meer geluk dan wijsheid denk ik, want schijnbaar is mijn modem verkeerd geĂŻnstalleerd door de monteur.. :s
Nou willen ze dat ik het zelf in de meterkast aansluit of opnieuw een monteur á 70 euri laat komen, dus ben nog in discussie met ze..


Hoi EHV,

Dat vind ik ook, dat een klantenservice gratis bereikbaar moet zijn voor klanten. Veel bedrijven kiezen er tegenwoordig echter voor om die bereikbaarheid niet meer telefonisch aan te bieden, maar bijvoorbeeld via de website.
Dat er in contracten veel voorwaarden worden vastgelegd, zal helaas wel altijd zo blijven, omdat verschillende mensen vaak heel verschillende dingen aannemen. "Het zal wel zo zijn, want dat lijkt mij logisch." Werkend bij een klantenservice, ben ik erachter gekomen, dat wat A heel logisch vindt, voor B niet uit te leggen valt, en dat wat B graag zou zien gebeuren, van A absoluut niet mag.
Daarom moet je als bedrijf heel veel dingen in je voorwaarden aangeven. En ben je als consument tegenwoordig misschien veel tijd kwijt aan jezelf informeren en afwegingen maken.
Toch is het mooi dat er tegenwoordig zoveel keus is. Vaak al binnen 1 provider.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, daar zijn wij dan voor, om het uit te leggen. :)

Groetjes,
Charlene


Hoi Schnitzel22,

Had je deze tarievenlijst gegoogled? Dat is jammer, want dat is een lijst met Prepaid tarieven en dat staat er ook boven.
Je kunt voortaan het beste gewoon kijken op Simyo.nl. De tarieven staan op de website, als je op Tarieven klikt. Dat staat op elke pagina bovenaan in het zwart. Dan kies je of je een abonnement of prepaid hebt, en als je dan op servicenummers klikt, vind je de lijst waar je naar op zoek was. Daar staat zeker vermeld dat servicenummers buiten de bundel worden gerekend naast het tarief wat ze zelf in rekening brengen. En het buiten bundel-tarief is nou eenmaal €0,31 per minuut.
Ik vind het erg jammer dat het je niet duidelijk was. Wij proberen zeker niemand op het verkeerde been te zetten. We gebruiken hier echt geen kleine lettertjes. Binnenkort gaan de tarieven voor servicenummers veranderen, en daar hebben we alle klanten per email al over geĂŻnformeerd. Meer informatie daarover kun je hier lezen.

Ik snap dat het vervelend is, dat je voor onverwachte kosten komt te staan. Wij doen ons best om de informatie zo toegankelijk mogelijk te maken.

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene,

bedankt voor je reactie,

Ja dat was de tarievenlijst. En de tarieven staan gewoon bovenaan, hoe duidelijk wil je het hebben. Heb het over het hoofd gezien.

Het vervelende is dat gesprekken naar 0900 nummer ook vaak lang duren, omdat er allerlei dingen geregeld moeten worden en dan zetten ze je weer in de wacht enz.

Nou ja in ieder geval wel beter dat het binnenkort verandert, want 31 ct/minuut is gewoon een groot bedrag hiervoor.
Badge +8
Hoi Charlene,

bedankt voor je reactie,

Ja dat was de tarievenlijst. En de tarieven staan gewoon bovenaan, hoe duidelijk wil je het hebben. Heb het over het hoofd gezien.

Het vervelende is dat gesprekken naar 0900 nummer ook vaak lang duren, omdat er allerlei dingen geregeld moeten worden en dan zetten ze je weer in de wacht enz.

Nou ja in ieder geval wel beter dat het binnenkort verandert, want 31 ct/minuut is gewoon een groot bedrag hiervoor.


Hoi Schnitzel22,

Dat is inderdaad niet handig. Dat sommige bedrijven alleen maar bereikbaar zijn op nummers met hoge kosten, terwijl je ze soms gewoon nodig hebt. Veel bedrijven proberen hun dienstverlening nu zo veel mogelijk naar internet te verplaatsen, maar soms wil je gewoon iemand spreken, toch?
Wie weet komt daar wel weer verandering in.

Vanaf 1 juli gaan de nieuwe tarieven in. Dat zal een hoop schelen.

Groetjes,
Charlene

Reageer