.

Beantwoord

Kunnen jullie hulp bieden bij mijn hoogverbruik?

  • 21 November 2017
  • 8 reacties
  • 126 Bekeken

Hallo,
Ik ben al een fiks aantal jaren abonnee en nooit problemen gehad met mijn abonnement bundels.
Nu ben ik plotseling afgesloten omdat mijn internet verbruik heel heel hoog was, en hele hoge kosten had.
Ik heb nog geen idee hoe dit komt maar heb mijn mobiel een factory reset geven zodat een eventueel app die die doet is verwijderd.
Ik heb via ideal al een deel betaald + een nieuwe bundel gekocht zodat mijn sim weer wordt geactiveerd maar helaas werkt mijn sim nog steeds niet :(
Ben erg geschrokken van deze nare situatie, kunnen jullie alsjeblieft helpen?
icon

Beste antwoord door Niels 21 November 2017, 17:29

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hulp wordt wel geboden maar een klein puntje. Hoe kun je, hoe kan worden nagegaan welke app (mogelijk) voor groot verbruik heeft gezorgd na een factory reset?

Mocht het opnieuw gebeuren, eerst kijken of je de veroorzaker (app), oorzaak kunt herleiden.
Volgens mij is de factory reset uitgevoerd om de app te verwijderen. Dat was dus totaal overbodig geweest.
Volgens mij is de factory reset uitgevoerd om de app te verwijderen. Dat was dus totaal overbodig geweest.
Laat het nu eens een app zijn die je niet echt verwijderen kunt hoogstens uitzetten, bijvoorbeeld YouTube.
Dan kun je weer tegen dezelfde steen stoten.

Beter eerst uitzoeken wat de oorzaak is van het hoogverbruik.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ingridofk,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat je geschrokken bent, het is natuurlijk nooit leuk om opeens zo'n hoge rekening te krijgen 😞 We hebben je wel gewaarschuwd door middel van sms'jes toen je bundel op dreigde te raken. Heb je deze berichten gelezen?

Ik zie dat de aanbetaling binnen is gekomen. Daarom heb ik je aansluiting gedeblokkeerd. Ook heb ik een bundel van 1000 MB toegevoegd die je zelf kan activeren op Mijn Simyo. Deze kan je gebruiken als je 500 MB bundel bijvoorbeeld op is.

Helaas kan ik niet zien waar internet precies aan op is gegaan. Op het volgende blog kan je vinden hoe je er achter kan komen welke apps dit veroorzaakt hebben. Al weet ik niet of dit nog mogelijk is na een factory reset van de telefoon. Daarnaast wil ik je nog op het volgende artikel wijzen, waar je tips leest om mobiel internetgebruik in toom te houden.

Omdat je al zo lang klant bij ons bent en nog nooit zo'n hoge rekening hebt gehad kom ik je voor deze keer graag tegemoet. Ik breng dan € 15,- in kosten voor de gebruikte data van deze maand. Lijkt je dit een goed plan? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Niels

Helaas kan ik niet zien waar internet precies aan op is gegaan. Al weet ik niet of dit nog mogelijk is na een factory reset van de telefoon.

Dat ligt eraan @Niels heeft de telefoon gegevensgebruik? Dan zou het kunnen, echter oudere telefoon en die heeft het niet...
Externe app, data gebruiksmeter kan dat niet verwijderd na een factory reset. Alles wordt bepaald door de telefoon en/of gebruiker.
Hi Ingridofk,


Ik zie dat de aanbetaling binnen is gekomen. Daarom heb ik je aansluiting gedeblokkeerd. Ook heb ik een bundel van 1000 MB toegevoegd die je zelf kan activeren op Mijn Simyo. Deze kan je gebruiken als je 500 MB bundel bijvoorbeeld op is.

Helaas kan ik niet zien waar internet precies aan op is gegaan. Op het volgende blog kan je vinden hoe je er achter kan komen welke apps dit veroorzaakt hebben. Al weet ik niet of dit nog mogelijk is na een factory reset van de telefoon. Daarnaast wil ik je nog op het volgende artikel wijzen, waar je tips leest om mobiel internetgebruik in toom te houden.

Omdat je al zo lang klant bij ons bent en nog nooit zo'n hoge rekening hebt gehad kom ik je voor deze keer graag tegemoet. Ik breng dan € 15,- in kosten voor de gebruikte data van deze maand. Lijkt je dit een goed plan? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Niels


Dankjewel Niels! Dat is geweldig nieuws.Wordt dit dan verrekend met de gedane aanbetaling?
Ik zie nog steeds "Geblokkeerd voor uitgaand verkeer" staan op mijn pagina maar misschien duurt het nog even voordat de sim gedeblokkeerd is.
Helaas is de sim nog steeds geblokkeerd.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ingridofk,

Dit wordt zeker verrekend met de gedane kosten! De aanbetaling zal teruggestort worden. Er is gistermiddag iets mis gegaan met het deblokkeren van de simkaart. Ik hoorde zojuist van een collega dat de simkaart weer te gebruiken is 🙂 Klopt dit?

Groetjes,
Niels

Reageer