.

Beantwoord

Opwaarderen lukt niet, wat kan ik doen?

  • 22 June 2020
  • 8 reacties
  • 666 Bekeken

Hoi team @ Simyo,

Ik probeer al 2 dagen mijn beltegoed op te waarderen, zowel via de app als online (in verschillende webbrowsers) lukt dit niet. Gisteren kreeg ik de foutmelding 1:1, vandaag krijg ik de melding dat het maken van een veilige verbinding is mislukt (“Fout tijdens het verbinden met payment.simyo.nl. PR_CONNECT_RESET_ERROR”). 

Kunnen jullie me helpen?

Vriendelijke groet,

Maria

icon

Beste antwoord door Bas 24 June 2020, 15:23

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Mana,

 

Super gek dat het niet lukt om op waarderen! Ik heb even nagevraagd of er misschien een storing is, maar dat is er niet.

 

Heb je al een andere browser geprobeerd? En/of de app helemaal afgesloten en opnieuw geprobeerd?

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

Nee, app opnieuw openen of verschillende internetbrowsers (Chrome, Mozilla en Explorer geprobeerd) werkt niet. Net weer geprobeerd, zonder succes…

Groetjes,

Maria

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Maria,

 

Er is momenteel wel een landelijke storing met Ideal, dus het zou kunnen dat dit daarom nu niet lukt.

Krijg je ook een foutmelding te zien, zo ja welke precies en wanneer?

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

Net weer geprobeerd, geen succes.

Het gaat fout als ik op ‘opwaarderen’ klik, nadat ik het bedrag en mijn bank heb geselecteerd. Via de app blijft de betaalpagina helemaal blanco. Via Chrome krijg ik de melding dat de site niet beschikbaar is (ERR_CONNECTION_RESET). Via Explorer dat de pagina niet kan worden weergegeven, en via Mozilla dat het maken van een beveiligde verbinding is mislukt (PR_CONNECT_RESET_ERROR).

Groet,

Maria

Reputatie 7
Badge +9

ERR_CONNECTION_RESET en PR_CONNECT_RESET_ERROR zeggen beiden dat de verbinding met een webserver van Simyo vroegtijdig is beëindigd. Gezien het probleem niet binnen 1 browser speelt, denk ik dat iets anders de problemen veroorzaakt. Dit kan een proxy server zijn, of firewall/antivirus tot mogelijk je router/modem die om een of andere reden niet verbinding niet wil hebben.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Maria, 

Ben je toevallig in het buitenland? En maak je daar alleen gebruik van WiFi of ook van mobiel internet van een lokale provider? Probeer het anders even met onze app of via de browser op je toestel als je met 4G verbonden bent in plaats van met WiFi.

Kun je laten weten of het gelukt is? :innocent:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

Bedankt voor deze tip! Ik ben inderdaad in het buitenland. Via 4G is het nu wel gelukt… Via een browser dat wel, via de app ging niet.

Wel apart dat het via wifi niet lukte, ik bevind me al een paar jaar in het buitenland en heb altijd gewoon beltegoed kunnen opwaarderen… Anyway, het is gelukt! 

Nogmaals dank,

Maria

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MariaSun,

 

Fijn dat het gelukt is! Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan zien we je graag terug op het forum!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer