.

Beantwoord

Opeens hoogverbruik, wat is er gebeurd?

  • 25 May 2014
  • 1 reactie
  • 381 Bekeken

Badge
Heb een jaar lang een abonnement met 200 mb waar ik genoeg aan heb soms iets buiten mijn bundel wat een paar euro meer was, geen probleem ik gebruik weinig internet.
Opeens een sms 50% verbruikt en een uur later 100 % drie dagen later telefoon geblokkeerd geen mail geen sms-berichten ontvangen.
Zelf maar gemaild kreeg toen te horen dat ik hooggebruik heb en moet € 107 betalen zonder dat ik weet
waardoor het gekomen is en klopt dit wel?
Ik ben me rot geschrokken en baal hier erg van ik snap dat je weleens buiten je bundel kan zitten maar
€ 107, is belachelijk.

Marieke
icon

Beste antwoord door Dries 26 May 2014, 16:00

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Mariekeluke,

Ik snap inderdaad dat je schrikt als je zo'n hoog bedrag ziet. Ik geef je graag wat uitleg over hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Op 12-05-2014 ben je ineens heel veel data gaan gebruiken. Zoveel in zo'n korte tijd dat je door de vertraging in de verbruiksgegevens in één keer door je bundel was en voor € 107,95 buiten de bundel aan kosten had. Heeft je telefoon een update gedaan of heb je misschien een video of muziek gestreamd? Op deze blog vind je meer info over hoe je ongewenst dataverbruik kunt voorkomen. Op Mijn Simyo => kun je je verbruik inzien.

Ik zie dat je ook al gemaild hebt en dat het daar ook is uitgelegd. Zoals je ziet is er eenmalig een coulanceregeling toegepast. We hebben het buiten bundel bedrag verrekend tegen een hogere internetbundel. Nu betaal je alleen het verschil tussen de bundel die je had en de grotere databundel. Het bedrag buiten de bundel is helemaal voor je vergoed.

Hopelijk ben je een beetje van de schrik bekomen. Let goed op je dataverbruik. Kijk regelmatig op Mijn Simyo of de Simyo app om te kijken hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt tot het einde van de maand.

Laat je me weten of ik nog iets voor je kan doen?

Reageer