.

Beantwoord

Opeens hoogverbruik! Hoe kan dat?


Badge
Ik kreeg 12 mei een sms dat 50% van mijn mb was verbruikt een uur later was het 100% ik heb mijn internet op mijn Telefoon niet meer gebruikt . 15 mei telefoon geblokkeerd ik dacht vanwege een factuur ik wachten op een betaallink die niet kwam. Zelf na een week een mail gestuurd hoe het zat kreeg tot mijn schrik te horen dat ik was geblokkeerd vanwege hoogverbruik en of ik maar € 107, wilde betalen.
Ik heb een abonnement van € 8,00 per maand waar ik al een jaar gebruik van maak, 2 keer buiten mijn bundel gezeten wat een paar euro's meer was. Ik snap hier niks van, gebruik geen muziek,you tube etc
Waarom kreeg ik geen mail en als je bundel op is hoe kun je dan zien wat je verbruikt. Maar een bedrag van € 107 is toch te gek en ik weet niet eens waarom,
Wat kan ik hier aan doen.
icon

Beste antwoord door Ernst 27 May 2014, 12:01

Bekijk originele reactie

17 reacties

Hallo.

Ik zou je adviseren.
Installeer een data manager.
3G watchdog/my data manager/onavo count. Om wat voorbeelden te noemen.

Bij geen gebruik mobiel data, zet bij instellingen mobiele netwerken uit.
Apps uitsluitend bijwerken via wifi.

Zet je bij Mijn Simyo, instellingen en simkaart. Internet. UIT


Dat stopt al erg veel.
Maar zoals gezegd., Een data manager installeren en daarna instellen.

Een moderator zal contact opnemen met jou.
Simyo is erg coulant wat dat betreft.

Groet.
Friesian

Helpt dit?
Badge
Hallo Friesian.

Bedankt voor je snelle reactie ik heb onavo op mijn telefoon gezet en zal daar op letten maar ik ben echt
een leek.
Ik gebruik mijn telefoon alleen om soms te whatsapp naar mijn kinderen en te sms'en en snap echt niet hoe ik aan dat hoogverbruik kom binnen 24 uur.
Kunnen ze bij simyo zien waardoor het komt? dat moet toch wel want ik wil graag weten wat ik fout heb gedaan
Ik hoop dat ze coulant zullen zijn want ik ben me rot geschrokken.
Maar jij alvast bedankt.
Badge
Oh mijn internet heb ik op mijn simyo ook uitgezet. Ik durf mijn telefoon gewoon niet te gebruiken.
Mvg Marieke
Ik heb net een nieuwe telefoon in gebruik genomen. Had op dat monent nog data in mijn bundel. Paar uur later kreeg ik n bericht van simyo dat mijn bundel verbruikt was. Kijk ik net in mijn instellingen van facebook, dat het automatisch afspelen van video's aanstaat. Dit nu op alleen via wifi ingesteld. Hoe kom ik erachter hoeveel mb ik buiten mijn bundel verbruikt heb?
Badge
Hoi.
Hoe doe je dat dan video's via WiFi

Gr. Marieke
Ik heb net een nieuwe telefoon in gebruik genomen. Had op dat monent nog data in mijn bundel. Paar uur later kreeg ik n bericht van simyo dat mijn bundel verbruikt was. Kijk ik net in mijn instellingen van facebook, dat het automatisch afspelen van video's aanstaat. Dit nu op alleen via wifi ingesteld. Hoe kom ik erachter hoeveel mb ik buiten mijn bundel verbruikt heb?


Bij Mijn Simyo (verbruik) komt dat te staan wel met enige vertraging.
Wil je voortaan snel inzicht  dan is ook Call Meter 3G aan te bevelen.
(voorkeuren instellen( via linkertoets)

Maar zoals al eerder gezegd gebruik een goede data manager..

Groet,
Friesian
Hoi.
Hoe doe je dat dan video's via WiFi

Gr. Marieke


Dit speelt alleen wanneer je facebook op je telefoon gebruikt.
Gebruik/installeer je het niet op je telefoon heb je dat niet....
Anders moet dat bij  facebook instellingen worden aangepast.

Hier lees je hoe dat moet.   🆒
En hier staat het te lezen bij Simyo.

Verder is het zo dat als je (thuis) wifi hebt dat je dan verbinding maakt al dan niet met gebruiksnaam en wachtwoord.

Groet,
Friesian
Ik pak 24 mei een maandbundel voor internet. En om 16:00 krijg ik een smaje dat 50 % is verbruikt en heb toen de telefoon uitgezet en ik zet rond 19;00u de telefoon aan en krijg te zien dat ik 87,00 in de min stond.Mijn dochter heeft toen via haar telefoon mijn internet uit gezet op jullie site. Kom nu thuis en zie dat ik ruim155,00  in de min sta en dat mijn nummer geblokkeerd is hoe kan dit nu weer ? Nooit geen problemen mee gehad en ik neem vandaag een maand abonnement en dan meteen zoveel betalen hoe kan dat ik ben het er niet mee eens Wifi gebruik ik thuis gratis.
Wil hier een verklaring voor want dit klopt niet.

Groetjes Petra
Hallo Petra.

Ik begrijp volkomen dat je hier niet blij mee bent, dat je geschrokken bent.
Andere forumleden waartoe ik ook behoor, we zijn net als jij een klant van Simyo, kunnen net als Simyo niet vertellen wat er bij jou gebruikt is vanwege privacy.

Apps kunnen automatisch zijn bijgewerkt, wijzig dat in uitsluitend via wifi.
Bij gebruik van facebook kan het zijn dat in de tijdlijn filmpjes worden gespeeld.
Zo Zijn er meer voorbeelden te noemen.

Wat ik je wel wil aanraden is dit.
Installeer Call Meter 3G, voorkeuren instellen (linkertoets)
Deze meet direkt je verbruik af van minuten, sms, mms en data.
Simyo registreert je verbruik met vertraging.

Installeer ook een goede data manager.
Voorbeelden zijn.
3G Watchdog
My Data Manager,
Onavo Count.

Dan is er nog als laatste.
Gebruik je niet/heb je mobiel data niet nodig, schakel dan op je telefoon bij instellingen mobiele netwerken uit.

Het kan zo zijn dat wanneer het wifi signaal te zwak is dat de telefoon overspringt op mobiel data, dat gebeurt dan niet.

Een moderator zal hierop reageren ook wat betreft de financiën (Simyo gaat hiermee over het algemeen erg coulant mee om)
Alleen is meestal in het weekend geen moderator aanwezig op het forum.
Maar ik zou toch w88 op zijn/haar reactie.

Groet,
Friesian

Heb ik je hiermee wat van je zorgen verminderd en je goed geholpen?
Badge
Hoi Petra.

Ik heb ook zo'n verhaal sta € 107 in de min en ook alles uitgezet dit klopt toch niet! Hopelijk horen we morgen wat van simyo.

Mvg Marieke
Hallo Friesian,
Je hebt me zeker goed geholpen maar heb normaal altijd internet uitstaan en wilde proberen om internet aan te zetten en dan misschien een abonnement te nemen maar ik doe dit dus maar niet en ook nooit meer. De meldingen komen bij hun vrij laat en waarom blokeren ze niet meteen als ze zien dat je over je limiet heen bent?


Hallo Petra.

Ik begrijp volkomen dat je hier niet blij mee bent, dat je geschrokken bent.
Andere forumleden waartoe ik ook behoor, we zijn net als jij een klant van Simyo, kunnen net als Simyo niet vertellen wat er bij jou gebruikt is vanwege privacy.

Apps kunnen automatisch zijn bijgewerkt, wijzig dat in uitsluitend via wifi.
Bij gebruik van facebook kan het zijn dat in de tijdlijn filmpjes worden gespeeld.
Zo Zijn er meer voorbeelden te noemen.

Wat ik je wel wil aanraden is dit.
Installeer Call Meter 3G, voorkeuren instellen (linkertoets)
Deze meet direkt je verbruik af van minuten, sms, mms en data.
Simyo registreert je verbruik met vertraging.

Installeer ook een goede data manager.
Voorbeelden zijn.
3G Watchdog
My Data Manager,
Onavo Count.

Dan is er nog als laatste.
Gebruik je niet/heb je mobiel data niet nodig, schakel dan op je telefoon bij instellingen mobiele netwerken uit.

Het kan zo zijn dat wanneer het wifi signaal te zwak is dat de telefoon overspringt op mobiel data, dat gebeurt dan niet.

Een moderator zal hierop reageren ook wat betreft de financiën (Simyo gaat hiermee over het algemeen erg coulant mee om)
Alleen is meestal in het weekend geen moderator aanwezig op het forum.
Maar ik zou toch w88 op zijn/haar reactie.

Groet,
Friesian

Heb ik je hiermee wat van je zorgen verminderd en je goed geholpen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Petra.

Ik heb ook zo'n verhaal sta € 107 in de min en ook alles uitgezet dit klopt toch niet! Hopelijk horen we morgen wat van simyo.

Mvg Marieke


Hoi Mariekeluke,

Je hebt inderdaad al iets van Simyo gehoord, en wel hier.
Je hoeft op het forum je vraag geen 2 keer te stellen, want álle reacties en topics worden behandeld door ons 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi steffie en petra2360, welkom op het Simyo forum!

steffie, is de uitleg van Friesian duidelijk voor je?
Op Mijn Simyo, tabblad verbruik > Mei vind je wat je eventuele buitenbundel verbruik tot nu toe is.

petra23602, in je gegevens zie ik dat je met dit probleem ook gebeld hebt met de klantenservice en dat het gelukkig al opgelost is :)

Friesian, dank je voor de hulp!
28 mei om 22:51 krijg ik het bericht dat ik 50% van van mij internetbundel heb verbruikt. Donderdag 29 mei wil ik smorgens iemand bellen kom ik erachter dat mij telefoon is afgesloten. Geprobeerd te bellen met de klantenservice, maar vanwege Hemelvaartsdag niemand bereikbaar. Vanmorgen 30 mei direct gebeld met de Klantenservice en dit vertelde mij dat het om Hoogverbruik gaat en of ik 104,77 wilde betalen om gedeblokkeerd te worden. Gelijk het bedrag overgemaakt omdat ik vanwege mijn werk echt niet zonder telefoon kan en ik deze week 24 uursdienst heb en al een dag zaonder telefoon had gezdeten.Hoe kan het dat ik van 22:51 tot de volgende morgen zoveel datat heb verbruikt terwijl in thuis was waar ik ook een wifi verbinding heb? Ik snap hier helemaal niks van!!  Wat kan ik doen om dit te voorkomen???
Ik heb sinds een paar dagen een prepaidkaartje van € 5,00 in gebruik. En wil deze alleen gebruiken om bereikbaar te zijn voor mijn kinderen. Binnenshuis gebruik ik alleen Whattsapp met  WIFI. Nu heb ik net bericht gekregen dat ik data verkeer had gebruikt. Wat raar dacht ik want die gebruik ik helemaal niet. Nu denk ik dat dat automatisch was ingesteld als AAN. Dat wil ik helemaal niet en ik wil ook niet dat ik meer ga gebruiken dan m'n beltegoed. OP = OP zeg maar en dan kan ik zelf weer bepalen of ik er nieuw beltegoed op wil zetten. Zou dit te regelen zijn ? Het is natuurlijk mooi dat je een gesprek af kunt maken als je tegoed op is maar nu zit ik, tot grote schrik en verbazing binnen enkele dagen, met een tekort van bijna € 25,00 doordat de data verkeer automatisch aanstond. Ik wil dus gewoon kunnen bellen tot mijn tegoed op is en niet meer gaan gebruiken is dit mogelijk ? Dit nu wel een erg duur kaartje geworden !!!
Hoi Pac.

Ga naar Mijn Simyo, instellingen en simkaart.
Schakel  internet uit.
Dan is er geen dataverkeer via simyo mogelijk.

Simyo stelt zich coulant op wat betreft kosten, w8 tot een moderator contact opneemt.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ilonkabothoff,

Inmiddels heeft er al een verrekening plaatsgevonden voor de buitenbundel kosten die er met jouw mobiel zijn gemaakt.
Ook heb je per mail allerlei goede tips gekregen om je dataverbruik te reguleren.

Ik hoop dat je daar tevreden over bent :)

@Pac, ook bij jou heeft er voor je prepaid internetverbruik al een verrekening plaatsgevonden. Ik zie dat je ook de tip van Friesian al hebt opgevolgd, dus dit gebeurt jou niet nóg een keer!

Oh; voor beiden geldt natuurlijk ook; welkom op het forum!

Reageer