.

Vraag

Opeens extreem hoog verbruik buiten internet bundel, wat nu?

  • 27 April 2023
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Beste medewerker,

 

Afgelopen avond ben ik met kapot geschrokken ik zag een smsje van jullie dat ik mn bundel volledig had verbruikt, waardoor ik deze avond dacht laat ik eens de app checken toen zag ik tot mijn grote schrik dat ik van 20:30-21:32 ruim 70 euro buiten mijn bundel heb verbruikt 😵‍💫. Vooral omdat dit extreem veel is in hele korte tijd en ik niet snap hoe dit kan Ik ben me kapot geschrokken van deze hoge kosten en weet niet hoe ik dit kan betalen.

 

Ik had me juist aangemeld bij Simyo vanwege de gunstige tarieven en ben nu nogal teleurgesteld 😢.

 

Hoe lossen we dit samen op?


4 reacties

Hallo @Suuscip binnen  je (Android)telefoon kun je zien welke apps de data verbruikt verbruikt hebben.

Verder kun je voor de toekomst het beste een datalimiet op je Android telefoon instellen om kosten te voorkomen. Bij een Apple telefoon  kan dat helaas (nog) niet, heb ik ooit eens begrepen.

Voorbeeld:

Je hebt een bundel van 10GB per maand, stel een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB, ga dan verder via wifi of koop een bundel bij.

Een moderator gaat hier ook nog op reageren.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Suuscip,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er kosten zijn gemaakt vanwege dataverbruik buiten je bundel! 

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Ik zie dat @JanD een aantal handige tips met je heeft gedeeld, ontzettend bedankt hiervoor Jan 😊! Indien je een Android telefoon hebt, raad ik inderdaad aan om een datalimiet in te stellen op je telefoon. Met een iPhone is dit helaas niet mogelijk. Op onze website hebben wij een handige blog met databesparingstips, wellicht handig om even door te nemen. 

Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan en willen daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen wij samen naar de mogelijkheden kijken :).

Groetjes,
Roeqajja

Hi Roeqajja,

Bedankt voor je berichtje en je heldere uitleg. Jand heeft inderdaad handige tips gedeeld. Waarvoor dank 😀, dan kan het in de toekomst in ieder geval niet meer gebeuren.

Ik zal je een prive berichtje sturen met me 06-nummer en privegevens.

 

Groetjes,

 

Suzanne

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Suuscip,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je privébericht ontvangen en help je graag verder via deze weg! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer