.

Vraag

Onwijs hoge kosten internet, hoe kan dit?

  • 24 July 2022
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Mijn Engelse vriend woont sinds kort in Nederland en heeft sinds deze maand een Simyo abonnement. Wat anders is hier dan in Engeland is dat in Engeland het internet wordt afgesloten na het bereiken van het data limiet, hier dus blijkbaar niet.…

Ik heb er zelf nooit ervaring mee gehad en wist het dus ook niet. Het resultaat: een rekening van 350€. Een beetje een dure les... Is hier nog iets aan te doen? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Veel providers hebben een instelbaar dataplafond. Simyo niet, en daar loopt hij tegen aan.

Hij is de eerste niet, zoals je kan lezen op het forum. Dure les.

Als het goed is heeft hij waarschuwings smsjes gehad. Wat je nu doen kan is een maximum 

datagebruik instellen op je telefoon. In Android kan dat zonder app,  voor iPhone moet je een

app installeren.

Verder zal een moderator zich melden en iets roepen over coulance.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Eline3321,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jullie beide geschrokken zijn van zulke hoge kosten. Zoals @wimj12 aangeeft hebben sommige providers inderdaad een dataplafond, Simyo heeft dit niet. Wij sturen daarom altijd twee waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% van je internetverbruik. Heeft hij deze sms'jes gezien? 

Als je mij even een privé bericht stuurt met het 06-nummer en zijn persoonlijke gegevens kijk ik even wat er mogelijk is qua coulance. 

Groetjes,
Seren

@Seren  gedaan, dankjewel

Reputatie 7
Badge +5

@Seren  gedaan, dankjewel

Graag gedaan! Ik zal jouw privé bericht uiterlijk morgen beantwoorden.

Reageer