Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Onverwachts hoge rekening door internet

  • 1 december 2019
  • 4 reacties
  • 266 Bekeken

Beste,

Ik ben nu al jaren een tevreden klant van Simyo. Tevens ben ik een dermate tevreden klant dat als er gesproken wordt over abonnementen, ik de eerste ben om Simyo aan te raden en/of om aan te geven dat ik bij jullie zit.

Ik had absoluut het voornemen om ook aankomend jaar weer bij jullie te blijven tot ik gisteravond voor mij persoonlijk een erg verrassende melding kreeg. Ergens afgelopen maand ben ik vergeten mijn wifi aan te zetten, wat natuurlijk 100% mijn verantwoordelijk is. Vanuit het feit dat mijn internetbundel dus redelijk snel was gegaan had ik voor € 5,00 een extra aanvullende bundel gekocht, met het voornemen waar nodig dit nogmaals aan te schaffen voor de rest van de maand. Als jullie mijn rekeningen terug kijken van de afgelopen jaren, kunnen jullie ook zien dat ik altijd waar nodig dit bij koop.

Echter is de melding dat ik door de aanvullende bundel heen ben nooit gekomen, waardoor ik het bericht kreeg dat mijn SIM was geblokkeerd voor de zekerheid en mijn totale kosten van afgelopen maand rond de € 170 / 180 euro liggen.

Om een klein beetje context te geven, vanwege de stikstofcrisis is de bouw van mijn nieuwbouwhuis gigantisch uitgesteld. Dit heeft als gevolg dat het passeren bij de notaris elke maand wordt uitgesteld en ik elke maand een aantal honderd euro moet betalen om mijn offerte geldig te houden. 

Deze kosten komen mij dus 1. absoluut niet gelegen en 2. voelen heel oneerlijk, omdat ik normaliter altijd MB’s bijkoop en dit deze keer ook nog van voornemens was als ik de melding had gekregen. 

Ik ben al jaren lang een trouwe klant van jullie en was dit tot gister ook van plan om zeer lang te blijven. Nog nooit heb ik te laat betaald of bezwaar gemaakt tegen gemaakte kosten of iets dergelijke. Nooit heb ik geklaagd in periodes dat het bereik wat minder was, omdat ik ook begrijp dat dit niet altijd 100% kan zijn binnen het product wat jullie leveren.

Ik neig er naar om een andere provider te zoeken, waarbij het niet mogelijk is om zonder enige waarschuwing een rekening van richting de 200 euro op te bouwen. Veel aanbieders bieden al pakketten aan waarbij dit soort buiten bundel praktijken niet meer bestaan, maar je internet simpelweg een stuk trager wordt na overschrijden van je bundel. 

Vooralsnog heb ik voor de komende maand mijn bundel aangepast naar 8000MB per maand en ben ook van plan het hier op te houden. 

Ik hoop dat jullie of de kosten van afgelopen maand kunnen kwijtschelden of i.i.g. voor minimaal 75% tegemoet willen komen. 

Ik ben totaal niet iemand die normaliter überhaupt een klacht schrijft, laat staan dreigt om anders iets anders te gaan doen mocht hier niet aan voldaan worden. Maar mocht er niet aan bovengenoemde voorwaarde worden voldaan, ga ik in het nieuwe jaar naar een nieuwe provider.

Hopende op een positieve reactie en begrip vanuit jullie kant.

Met vriendelijke groeten,

Robin L

icon

Beste antwoord door Ouael 2 december 2019, 09:18

Hey Robin L,

 

Welkom om het Simyo forum!

Wat ontzettend zuur dat je rekening zo is opgelopen. Ik zie dat de factuur en rekeningen anders zijn opgebouwd dan je hier beschrijft. In verband met de privacy (factuur en betaalinfo) verstuur ik je een persoonlijk bericht om je hier verder mee te helpen. Ik help je graag via die weg verder.

 

Groetjes,

Ouael

Bekijk originele reactie

4 reacties

Edit: deze buitenbundel kosten zijn allemaal gemaakt op 30 november (laatste dag van de maand). Van hieruit ook de verassing.

Toen ik op vrijdagavond (29-11) keek had ik nog geen / minimale buitenbundel kosten en zelfs nog mb's over. 

De totale rekening van bijna 200 EUR is dus in een dag opgebouwd. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Robin L,

 

Welkom om het Simyo forum!

Wat ontzettend zuur dat je rekening zo is opgelopen. Ik zie dat de factuur en rekeningen anders zijn opgebouwd dan je hier beschrijft. In verband met de privacy (factuur en betaalinfo) verstuur ik je een persoonlijk bericht om je hier verder mee te helpen. Ik help je graag via die weg verder.

 

Groetjes,

Ouael

Gereageerd en weer wachtende op reactie! :)
 

Groet,

Robin 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Robin L,

 

Bedankt voor je snelle reactie, mijn collega Ouael helpt je verder via een privéberichtje!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer