.

Beantwoord

Onverwachts hoge rekening door internet

  • 1 December 2019
  • 4 reacties
  • 318 Bekeken

Beste,

Ik ben nu al jaren een tevreden klant van Simyo. Tevens ben ik een dermate tevreden klant dat als er gesproken wordt over abonnementen, ik de eerste ben om Simyo aan te raden en/of om aan te geven dat ik bij jullie zit.

Ik had absoluut het voornemen om ook aankomend jaar weer bij jullie te blijven tot ik gisteravond voor mij persoonlijk een erg verrassende melding kreeg. Ergens afgelopen maand ben ik vergeten mijn wifi aan te zetten, wat natuurlijk 100% mijn verantwoordelijk is. Vanuit het feit dat mijn internetbundel dus redelijk snel was gegaan had ik voor € 5,00 een extra aanvullende bundel gekocht, met het voornemen waar nodig dit nogmaals aan te schaffen voor de rest van de maand. Als jullie mijn rekeningen terug kijken van de afgelopen jaren, kunnen jullie ook zien dat ik altijd waar nodig dit bij koop.

Echter is de melding dat ik door de aanvullende bundel heen ben nooit gekomen, waardoor ik het bericht kreeg dat mijn SIM was geblokkeerd voor de zekerheid en mijn totale kosten van afgelopen maand rond de € 170 / 180 euro liggen.

Om een klein beetje context te geven, vanwege de stikstofcrisis is de bouw van mijn nieuwbouwhuis gigantisch uitgesteld. Dit heeft als gevolg dat het passeren bij de notaris elke maand wordt uitgesteld en ik elke maand een aantal honderd euro moet betalen om mijn offerte geldig te houden. 

Deze kosten komen mij dus 1. absoluut niet gelegen en 2. voelen heel oneerlijk, omdat ik normaliter altijd MB’s bijkoop en dit deze keer ook nog van voornemens was als ik de melding had gekregen. 

Ik ben al jaren lang een trouwe klant van jullie en was dit tot gister ook van plan om zeer lang te blijven. Nog nooit heb ik te laat betaald of bezwaar gemaakt tegen gemaakte kosten of iets dergelijke. Nooit heb ik geklaagd in periodes dat het bereik wat minder was, omdat ik ook begrijp dat dit niet altijd 100% kan zijn binnen het product wat jullie leveren.

Ik neig er naar om een andere provider te zoeken, waarbij het niet mogelijk is om zonder enige waarschuwing een rekening van richting de 200 euro op te bouwen. Veel aanbieders bieden al pakketten aan waarbij dit soort buiten bundel praktijken niet meer bestaan, maar je internet simpelweg een stuk trager wordt na overschrijden van je bundel. 

Vooralsnog heb ik voor de komende maand mijn bundel aangepast naar 8000MB per maand en ben ook van plan het hier op te houden. 

Ik hoop dat jullie of de kosten van afgelopen maand kunnen kwijtschelden of i.i.g. voor minimaal 75% tegemoet willen komen. 

Ik ben totaal niet iemand die normaliter überhaupt een klacht schrijft, laat staan dreigt om anders iets anders te gaan doen mocht hier niet aan voldaan worden. Maar mocht er niet aan bovengenoemde voorwaarde worden voldaan, ga ik in het nieuwe jaar naar een nieuwe provider.

Hopende op een positieve reactie en begrip vanuit jullie kant.

Met vriendelijke groeten,

Robin L

icon

Beste antwoord door Ouael 2 December 2019, 09:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Edit: deze buitenbundel kosten zijn allemaal gemaakt op 30 november (laatste dag van de maand). Van hieruit ook de verassing.

Toen ik op vrijdagavond (29-11) keek had ik nog geen / minimale buitenbundel kosten en zelfs nog mb's over. 

De totale rekening van bijna 200 EUR is dus in een dag opgebouwd. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Robin L,

 

Welkom om het Simyo forum!

Wat ontzettend zuur dat je rekening zo is opgelopen. Ik zie dat de factuur en rekeningen anders zijn opgebouwd dan je hier beschrijft. In verband met de privacy (factuur en betaalinfo) verstuur ik je een persoonlijk bericht om je hier verder mee te helpen. Ik help je graag via die weg verder.

 

Groetjes,

Ouael

Gereageerd en weer wachtende op reactie! :)
 

Groet,

Robin 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Robin L,

 

Bedankt voor je snelle reactie, mijn collega Ouael helpt je verder via een privéberichtje!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer