.

Beantwoord

Onverwachte hoge rekening, wat kan ik doen?

  • 24 March 2021
  • 1 reactie
  • 391 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

 

Een week geleden ben ik mij kapot geschrokken omdat ik mijn telefoon niet meer kon gebruiken. Ik kreeg een sms van Simyo dat mijn datalimiet flink is overschreven en mijn simkaart per direct is geblokkkeerd. Bij het inloggen op de Simyo app zag ik tot mijn verbazen dat er zo’n €170 aan internet gebruikt buiten mijn bundel… Omdat ik mijn telefoon nodig heb voor mijn werk heb ik direct €100 betaald zodat de simkaart gedeblokkeerd zou worden en heb ik mijn abonnement met een flink aantal GB verhoogt.

In mijn gehele klant geschiedenis bij Simyo ben ik nooit over mijn data bundel heen gegaan en doe ik mijn best om hier zo goed mogelijk aan te denken. Ik let er altijd op dat ik binnen mijn aantal MBs blijf. Tot mijn verbazing heb ik ook enkel een SMS ontvangen van Simyo waarin staat aangegeven dat ik op 80% van mijn verbruikte MB’s zit en heb ik nooit een SMS ontvangen waarin staat dat ik 100% van mijn MB’s heb verbruikt. Zoals al zei ben ik bereid om mijn dataverbruik te verhogen en per maand meer te betalen dan voorheen.

Daarnaast zou ik het heel fijn vinden als iemand van Simyo mijn een privé bericht zou kunnen sturen om te kijken wat er mogelijk is om iets te doen aan de €170 overschrijding. Ik ben altijd erg tevreden geweest over de diensten van Simyo en uit mijn geschiedenis blijkt dat ik nooit over mijn datalimiet heb gezeten. Ik denk graag mee over een oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

Luna

icon

Beste antwoord door Tessanne 24 March 2021, 14:37

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi Luna, 

 

Welkom op het Simyo forum!

 

Wat balen dat je hier onder deze omstandigheden terecht bent gekomen! Heel begrijpelijk dat je hiervan bent geschrokken en graag dit probleem wilt bespreken. 

 

Wat mij ten eerste erg belangrijk lijkt, is dat je weet waar het overmatige gebruik vandaan komt. Is dit bij jou al bekend? Het kan zijn dat er bepaalde instellingen nu erg onhandig staan ingesteld en je dit gemakkelijk kunt oplossen. Daarom wil ik je vragen dit blog goed door te nemen met jouw telefoon in de hand. In dit blog staan een heleboel handige tips om verbruik buiten de bundel te voorkomen! 

 

Verder is het handig dat je jouw sms-box leegt. Vanuit Simyo is de sms ter waarschuwing van het 100% verbruiken van de bundel namelijk correct verzonden op 16-03-2021 om 17:22:40. Als je sms-box vol zit kun je geen nieuwe sms'jes ontvangen. 

 

Zodra het bovenstaande is gelukt, kan je mij een privéberichtje sturen en zullen we samen kijken naar de kosten. :)

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer