.

Beantwoord

Onverwacht hoogverbruik, hoe heb ik in zo'n korte tijd zoveel verbruikt?

  • 18 September 2015
  • 21 reacties
  • 462 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik ben inmiddels al een aantal jaren vaste klant bij Simyo, een erg tevreden vaste klant. Ik vind de prijzen, flexibiliteit en service van simyo erg fijn. (Vanaf het begin met nummer 06-********, maar na ik 18 ben geworden heb ik een nieuw nummer gekregen omdat het nummer op mijn naam moest komen te staan.)

Ik schrok toen ik vanmorgen een mail en een sms kreeg waarin stond dat mijn simkaart geblokkeerd werd vanwege hooggebruik waar ik mij niet van bewust was. De totale extra kosten bedragen 119,84 euro. Ik baal hier enorm van want Ik ben heel zuinig met mijn bundels. Daarom is mijn bundel ook niet zo duur. Ik let heel erg goed op mijn verbruik. Ik ben er nog nooit erg ver overheen gegaan. Toen ik gisteren voor het laatst op jullie app keek (wat ik ook zeer fijn vind aan Simyo) had ik nog 300 mb over. Een paar uur later had ik niets meer terwijl ik geen apps heb gebruikt die zoveel mb in beslag nemen (streamen van filmpjes enz).

Nu zag ik op het forum dat dit meerdere klanten van jullie is overkomen en dat jullie erg coulant zijn geweest met het vergoeden van deze kosten. Omdat dit mijn eerste keer is dat ik zo ver buiten mijn bundel ga en ik nog steeds niet begrijp waarom ik zoveel mb's heb verbruikt in een korte tijd, zou ik de financiële afdeling van Simyo willen vragen of jullie zo coulant willen zijn om mij voor deze keer tegemoet te komen voor de gemaakte kosten.

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
icon

Beste antwoord door Naomi 19 September 2015, 20:29

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ties Reijne, welkom op het Simyo forum!

Het telefoonnummer wat je noemde heb ik even afgeschermd. Ik vind het fijn om te lezen dat je tevreden met ons bent 🙂 Alleen begrijp ik dat je nu hoge kosten hebt aan internetverbruik.

In je gegevens zie ik dat er op 17 september vanaf 16:32 tot en met 20:07 uur behoorlijk veel is geïnternet. In totaal is er ongeveer 1168 MB verbruikt in een erg korte tijd. Weet je nog wat je op dat moment deed? En van welk type telefoon maak je gebruik? Vaak kun je in je smartphone het één en ander terugzien.

Je vraagt om een coulance. Nou moet ik zeggen dat wij in sommige specifieke gevallen de situatie nogmaals bekijken en overwegen wat wij hierin kunnen betekenen. Ik durf nog niet te zeggen of je hiervoor in aanmerking komt. In eerste instantie vind ik het belangrijk om te kijken waar het aan is verbruikt en of we de oorzaak kunnen achterhalen.

Laat je weten van welk type telefoon je gebruikmaakt? En wat je op dat moment deed?
Badge
Hoi Ties Reijne, welkom op het Simyo forum!

Het telefoonnummer wat je noemde heb ik even afgeschermd. Ik vind het fijn om te lezen dat je tevreden met ons bent 🙂 Alleen begrijp ik dat je nu hoge kosten hebt aan internetverbruik.

In je gegevens zie ik dat er op 17 september vanaf 16:32 tot en met 20:07 uur behoorlijk veel is geïnternet. In totaal is er ongeveer 1168 MB verbruikt in een erg korte tijd. Weet je nog wat je op dat moment deed? En van welk type telefoon maak je gebruik? Vaak kun je in je smartphone het één en ander terugzien.

Je vraagt om een coulance. Nou moet ik zeggen dat wij in sommige specifieke gevallen de situatie nogmaals bekijken en overwegen wat wij hierin kunnen betekenen. Ik durf nog niet te zeggen of je hiervoor in aanmerking komt. In eerste instantie vind ik het belangrijk om te kijken waar het aan is verbruikt en of we de oorzaak kunnen achterhalen.

Laat je weten van welk type telefoon je gebruikmaakt? En wat je op dat moment deed?


Ik maak gebruik van een model van Samsung en was op dat moment naar een voetbal training. De telefoon heeft thuis gelegen omdat ik ook daar heel zuinig op ben en die dus niet mee neem naar de club.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ties Reijne,

Goed om te lezen dat je bewust omgaat met je telefoongebruik. Echter heb ik contact gehad met de KPN netwerkspecialisten en hieruit blijkt dat je telefoon niet verbonden was met wifi, maar met 3G internet. In deze blog leggen we uit hoe je achter je datagebruik van je telefoon komt. Gelukkig is dit bij Samsung's zeer accuraat en kun je meteen de boosdoener vinden.

Het lijkt mij belangrijk dat je die eerst hebt gevonden, voordat we verder kijken naar je vraag. Voor je het weet gebeurt dit volgende maand weer 🙂.

Laat je me weten of je het hebt kunnen vinden?

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Ties Reijne,

Goed om te lezen dat je bewust omgaat met je telefoongebruik. Echter heb ik contact gehad met de KPN netwerkspecialisten en hieruit blijkt dat je telefoon niet verbonden was met wifi, maar met 3G internet. In deze blog leggen we uit hoe je achter je datagebruik van je telefoon komt. Gelukkig is dit bij Samsung's zeer accuraat en kun je meteen de boosdoener vinden.

Het lijkt mij belangrijk dat je die eerst hebt gevonden, voordat we verder kijken naar je vraag. Voor je het weet gebeurt dit volgende maand weer 🙂.

Laat je me weten of je het hebt kunnen vinden?

Groetjes, Tiury


Beste Tiury

Dat snap ik, daarom heb ik nu een rekening van 119,84 euro. Het probleem is dat ik niet weet hoe dit kon gebeuren. Ik heb alles al geprobeerd en alles al bekeken. Wat ik dus wil voorkomen is dat dit weer gebeurd. Maar dat lijkt me duidelijk.

Ik heb het zelf dus niet gevonden.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ties Reijne,

Wat lastig dat je het niet hebt kunnen vinden. Heb je de plek waar jouw MB verbruik staat weergegeven wel kunnen vinden? Begrijp ik het goed dat je alleen niet hebt kunnen inzien aan welke app het heeft gelegen?

Dat je dit in de toekomst wilt voorkomen kan ik begrijpen! Via deze blog leggen we uit hoe je binnen je bundel blijft. Je krijgt allerlei tips en tricks. Daarnaast leggen we uit dat je op zowel 80% als 100% een sms'je krijgt van ons. Zodra je op 100% zit, bieden we de mogelijkheid om internet volledig uit te zetten of om extra MB's bij te kopen. Laat je het weten of je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Angela,

Ja dat begrijp je goed.
Dat snap ik, geloof me dit gebeurd met niet nog een keer.
Mijn vraag hier is vooral of aan het probleem wat zich nu voordoet nog iets gedaan kan worden.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
@Ties Reijne

Dit is meteen ook een tip voor jou Angela en de anderen. Ik zou je aanraden om de app

wakelock detector

te installeren indien mogelijk.
Daarmee zie je ook wat er actief is op je telefoon zonder dat je hem gebruikt zelfs. Na installatie telefoon uit, ca. 15 minuten daarna weer aan. Laat de app een behoorlijke tijd werken en je krijgt per app te zien welke veel dataverbruik geeft zelfs wanneer je het toestel niet bedient.
Je kunt dan dus zien welke maatregelen je zult kunnen treffen.

Tevens heb ik goede verhalen gehoord over 3g watchdog.
Graag zou ik je willen vragen om dan de uitslag te delen, dan lees ik hem ook. Ik heb je topic bij mijn favorieten gezet.

Succes...
A.
Badge
@Ties Reijne

Dit is meteen ook een tip voor jou Angela en de anderen. Ik zou je aanraden om de app

wakelock detector

te installeren indien mogelijk.
Daarmee zie je ook wat er actief is op je telefoon zonder dat je hem gebruikt zelfs. Na installatie telefoon uit, ca. 15 minuten daarna weer aan. Laat de app een behoorlijke tijd werken en je krijgt per app te zien welke veel dataverbruik geeft zelfs wanneer je het toestel niet bedient.
Je kunt dan dus zien welke maatregelen je zult kunnen treffen.

Tevens heb ik goede verhalen gehoord over 3g watchdog.
Graag zou ik je willen vragen om dan de uitslag te delen, dan lees ik hem ook. Ik heb je topic bij mijn favorieten gezet.

Succes...
A.


Hoi A.Hello-to-you

Bedankt voor de tip!
Ik wacht nog even met het ondernemen van stappen voordat ik uitsluitsel heb van mijn probleem.
Dan zijn die apps hopelijk niet nodig.

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ties Reijne,

Wat vreemd dat je in jouw telefoon niet hebt kunnen terugvinden waaraan jouw MB's zijn opgegaan. Dit is altijd een belangrijk punt zodat het niet nog eens voorkomt. De tip van A.Hello-to-you is heel goed 🙂 Hiermee kun je een goed inzicht krijgen in jouw verbruik. Let wel op dat je geen rechten kunt ontlenen aan deze app.

Ook al is er daadwerkelijk een connectie geweest met ons netwerk en zijn er MB's verbruikt buiten jouw bundel, willen we jou hierin tegemoet komen. Het blijft vervelend dat je extra kosten hebt gekregen hiervoor. Deze tegemoetkoming is eenmalig. Ik heb de kosten die jij buiten bundel bent gegaan verrekend tegenover een hogere databundel. De verrekening die we hiervoor gedaan hebben, kun je terugvinden via Mijn Simyo. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

@A.Hello-to-you, bedankt voor de tip! Die ga ik zeker onthouden :)

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Ties Reijne,

Wat vreemd dat je in jouw telefoon niet hebt kunnen terugvinden waaraan jouw MB's zijn opgegaan. Dit is altijd een belangrijk punt zodat het niet nog eens voorkomt. De tip van A.Hello-to-you is heel goed 🙂 Hiermee kun je een goed inzicht krijgen in jouw verbruik. Let wel op dat je geen rechten kunt ontlenen aan deze app.

Ook al is er daadwerkelijk een connectie geweest met ons netwerk en zijn er MB's verbruikt buiten jouw bundel, willen we jou hierin tegemoet komen. Het blijft vervelend dat je extra kosten hebt gekregen hiervoor. Deze tegemoetkoming is eenmalig. Ik heb de kosten die jij buiten bundel bent gegaan verrekend tegenover een hogere databundel. De verrekening die we hiervoor gedaan hebben, kun je terugvinden via Mijn Simyo. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

@A.Hello-to-you, bedankt voor de tip! Die ga ik zeker onthouden :)

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

Bedankt, ik ben erg tevreden met deze oplossing.
Dit laat nogmaals zien dat ik erg tevreden mag zijn met deze provider.
Ik snap dat dit eenmalig is. Als het aan mij ligt zal het ook nooit meer gebeuren.

Ik wil iedereen die hierop gereageerd heeft bedanken.
Als ik nog vragen heb laat het zeker weten!

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
Badge
Hoi Ties Reijne,

Wat vreemd dat je in jouw telefoon niet hebt kunnen terugvinden waaraan jouw MB's zijn opgegaan. Dit is altijd een belangrijk punt zodat het niet nog eens voorkomt. De tip van A.Hello-to-you is heel goed 🙂 Hiermee kun je een goed inzicht krijgen in jouw verbruik. Let wel op dat je geen rechten kunt ontlenen aan deze app.

Ook al is er daadwerkelijk een connectie geweest met ons netwerk en zijn er MB's verbruikt buiten jouw bundel, willen we jou hierin tegemoet komen. Het blijft vervelend dat je extra kosten hebt gekregen hiervoor. Deze tegemoetkoming is eenmalig. Ik heb de kosten die jij buiten bundel bent gegaan verrekend tegenover een hogere databundel. De verrekening die we hiervoor gedaan hebben, kun je terugvinden via Mijn Simyo. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

@A.Hello-to-you, bedankt voor de tip! Die ga ik zeker onthouden :)

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

Mijn nummer is nog wel steeds geblokkeerd.
Hoe moet ik dit oplossen?

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ties,

Ik ben blij dat je tevreden bent met de oplossing 🙂 Daar doen we het uiteindelijk voor! Graag gedaan :)

Om het af te leren heb ik jouw simkaart een dag langer geblokkeerd gelaten. Nee, grapje natuurlijk 😉 Het was de bedoeling dat ik deze direct zou deblokkeren. Dit is mij helaas ontschoten. Sorry hiervoor. Ik heb dit nu direct gedaan voor je. Als jij jouw telefoon uit- en aanzet, moet alles weer werken. Laat je het nog even weten?

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi Ties,

Ik ben blij dat je tevreden bent met de oplossing 🙂 Daar doen we het uiteindelijk voor! Graag gedaan :)

Om het af te leren heb ik jouw simkaart een dag langer geblokkeerd gelaten. Nee, grapje natuurlijk 😉 Het was de bedoeling dat ik deze direct zou deblokkeren. Dit is mij helaas ontschoten. Sorry hiervoor. Ik heb dit nu direct gedaan voor je. Als jij jouw telefoon uit- en aanzet, moet alles weer werken. Laat je het nog even weten?

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

Nogmaals bedankt!

Haha, maakt niet uit. Beter laat dan nooit ;-)
Alles werkt weer inmiddels als het goed is.
Enkel staat er op ''Mijn Simyo'' nog wel steeds dat mijn simkaart geblokkeerd is en dat ik nog een bedrag moet betalen om hem weer in gebruik te kunnen nemen. Ik neem aan dat dit nog niet up-to-date is dan?

Met vriendelijke groet,
Ties Reijne
Badge

Reputatie 5
Badge +11
Dat is best raar, Ties Reijne :?
Krijg je die melding nog steeds? Probeer dan eens cookies en cache te deleten.
Badge
Dat is best raar, Ties Reijne :?
Krijg je die melding nog steeds? Probeer dan eens cookies en cache te deleten.


De melding krijg ik nog steeds, ook na het verwijderen van de cookies en cache.
Reputatie 7
Badge +10
Hmm, ik ben het met Ernst eens. Dit is vreemd!

Mijn kennis wat betreft de technische kant van Mijn Simyo houdt hier ook op. Gelukkig hebben wij een aantal knappe koppen op onze IT afdeling zitten. Ik heb dit dan ook even aan hen voorgelegd. Zij zullen dit bekijken en mij hiervan op de hoogte houden. Zodra ik meer weet, stuur ik jou een bericht :)

Groetjes,
Angela
Badge
Hmm, ik ben het met Ernst eens. Dit is vreemd!

Mijn kennis wat betreft de technische kant van Mijn Simyo houdt hier ook op. Gelukkig hebben wij een aantal knappe koppen op onze IT afdeling zitten. Ik heb dit dan ook even aan hen voorgelegd. Zij zullen dit bekijken en mij hiervan op de hoogte houden. Zodra ik meer weet, stuur ik jou een bericht :)

Groetjes,
Angela


Is goed, dan wacht ik even af.
Reputatie 7
Badge +10
Zojuist heb ik een terugkoppeling gekregen 🙂 Ik wilde dit graag nog even tegen je vertellen zodat jij je geen zorgen meer maakt. Het gaat helaas om een weergavefout. Ze zijn al een tijdje opzoek naar de oplossing. Het lijkt erop dat dit hopelijk eind deze maand opgelost gaat worden. Ik kan dit niet garanderen.

Jij hoeft je hier verder niet druk om te maken. Sorry voor het ongemak! Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust :)

Groetjes,
Angela
Badge
Zojuist heb ik een terugkoppeling gekregen 🙂 Ik wilde dit graag nog even tegen je vertellen zodat jij je geen zorgen meer maakt. Het gaat helaas om een weergavefout. Ze zijn al een tijdje opzoek naar de oplossing. Het lijkt erop dat dit hopelijk eind deze maand opgelost gaat worden. Ik kan dit niet garanderen.

Jij hoeft je hier verder niet druk om te maken. Sorry voor het ongemak! Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust :)

Groetjes,
Angela


Okee, geen probleem. Ik zal eind deze maand nog eens kijken of het al is opgelost.
Mocht er nog iets zijn, laat ik het weten.

Bedankt!

Groetjes
Ties
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan Ties 🙂 Ik hoop dat het aan het einde van de maand goed in te zien is. Zo niet, dan gaan we dit natuurlijk weer melden!

Groetjes,
Angela

Reageer