.

Beantwoord

Onverwacht hooggebruik. Hoe komt dat?

  • 12 May 2015
  • 4 reacties
  • 206 Bekeken

Beste Simyo,
Ik ben inmiddels al een aantal jaar tevreden klant van Simyo. Flexibiliteit en lage kosten, bevallen me prima! Helaas ben ik afgelopen zondag/maandag geconfronteerd met hoogverbruik. Mijn telefoon heeft iets gestreamed terwijl ik niet op wifi zat. Het is me al eerder overkomen in maart, alleen toen is het niet als hoogverbruik aangemerkt en was de schade beperkt.Het verbruikalarm dat ik op mijn telefoon heb staan als ik de limiet van mijn bundel nader, stond uit. Vermoedelijk omdat ik zojuist een tijd in het buitenland heb gezeten en daarbij zijn mn settings versprongen denk ik. Inmiddels heb ik diverse settings in apps en mijn telefoon veranderd zodat streamen op mijn bund niet meer zomaar gaat. Maandagavond heb ik de aanbetaling van 100euro gedaan zodat mijn simkaart gedeblokkeert zou worden. Nu heb ik e.e.a. al gelezen hier op het forum over mensen die hetzelfde is overkomen, en waarbij Simyo coulant is geweest. Aan het bundelverbruik is niets meer te doen maar als vaste klant van Simyo zou ik het op prijs stellen als de financiële afdeling van Simyo mij tegemoet zou willen komen in de 118 euro die nog openstaat. Ik ga eigenlijk nooit over mijn internetbundel heen en baal hier enorm van. Het is gewoon zonde van mijn geld. Hoop van jullie te horen. Remco Graas
icon

Beste antwoord door Tiury 15 May 2015, 13:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Remco_Graas, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat ontzettend vervelend dat je tegen zulke kosten aanloopt, simpelweg omdat je niet op WiFi zat. Ik zie dat je inderdaad al een aanbetaling hebt gedaan en we je simkaart gelukkig weer hebben gedeblokkeerd.

Dat je soms even wat streamed op je telefoon, dat is ook gewoon mogelijk op je bundel. Helaas was 2 uur lang toch wel iets teveel van het goede. Je hebt in die tijd bijna 2,5 gig verbruikt. Het is daarom voor jou ook erg vervelend dat je datalimiet uit stond, want anders was dit niet gebeurd. Buiten die zelf ingestelde datalimiet, sturen wij je uiteraard ook gewoon een 100% verbruik sms'je. Deze heb je precies op het juiste moment gekregen en had je ook als waarschuwing kunnen rekenen.

Deze sms'jes worden nog niet zo heel lang 'realtime' verzonden. Toen dit niet het geval was, moeten wij bij Simyo hier uiteraard coulant mee omgaan, omdat de meeste klanten er geen weet van hadden dat de bundel op was. Dat is in dit geval dus niet van toepassing, dus eigenlijk ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf en hoeft Simyo je niet tegemoet te komen.

Omdat we de hoge rekening niet bij Simyo vinden passen en we het als een 'foutje moet kunnen' zien, wil ik je alsnog tegemoetkomen in de kosten. Dit is uiteraard Ă©Ă©nmalig, dus zorg er voor dat je je telefoon weer goed instelt.

Per e-mail stuur ik je de verrekening van je verbruik.

Groetjes, Tiury
Beste Tiury,
Bedankt voor je reactie en de goede service. Ondanks dat het inderdaad mijn eigen fout is, ben ik blij dat Simyo mij tegemoet wil komen voor deze keer, super! Ik had hem nog niet binnen, maar zie de nieuwe verrekening graag tegemoet. Alvast bedankt! Mvg Remco Graas
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Remco,

Ik weet niet welke bundel je hebt maar ik lees dat je de vorige maand ook al een beetje over je bundel bent gegaan.
Misschien verstandig om voor 25 mei de bundel met een sprongetje te verhogen?
Waarschijnlijk is het goedkoper dan een paar mb's buiten de bundel.

Had je wat aan mijn tip?
Badge +8
Dat is inderdaad een goede tip voor Remco, Maikel.
Heel attent van je dat je zo meedenkt. 🙂
Ik hoop ook dat hij er iets aan heeft.

Groetjes,
Charlene

Reageer