.

Beantwoord

onverwacht hoog verbruik, wat nu?

  • 26 September 2022
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Hallo,

 

ik kreeg vanmorgen een e-mail dat het abo van mijn zoon is geblokkeerd a.g.v. onverwacht hoog gebruik. En of ik de buiten bundel kosten van meer dan eur 100 (nog steeds oplopend) even wil aftikken. 
 

Ik ben me echt kapot geschrokken: blijkbaar heeft hij op weg naar school (speciaal onderwijs) wat dingen gedownload in de taxi…. Ik heb dat inmiddels geblokkeerd op zijn telefoon. 

Naar de toekomst toe zou ik als ouder graag de mogelijkheid hebben om een kostenplafond in te stellen (zoals we ook bij onze vorige provider hadden). De sms”jes die jullie sturen, begrijpt mijn zoon nl. niet.

Maar voor nu blijft vooral de vraag over of jullie ons tegemoet kunnen komen bij deze bizar hoge kosten die hij binnen 1 dag heeft opgelopen. 

Met vriendelijke groet,

Carla

icon

Beste antwoord door Roeqajja 27 September 2022, 13:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7

Dag @Carla35 , wat een ontzettend vervelend verhaal 😥.

Helaas biedt Simyo niet een dergelijke eenvoudige bescherming 😯.

Morgen zal een Moderator (= Simyo medewerker) dit topic oppakken en je vragen haar een privebericht te sturen waarna zij zal gaan kijken of er eenmalig wat aan deze kosten kan worden gedaan. Tevens zal zij je verwijzen naar dit blog, waarin je kunt lezen welke maatregelen je zelf kunt nemen om onverwacht hoogverbruik zo veel als mogelijk te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Carla35,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je zoon kosten heeft gemaakt buiten de bundel, ik kan goed begrijpen dat je hiervan geschrokken bent! 

Helaas is het niet mogelijk om een dataplafond in te stellen via Simyo, als je zoon een Android telefoon heeft dan is het vaak wel mogelijk om een datalimiet in te stellen. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk. Ook wil ik je inderdaad verwijzen naar onze blog met internetbesparingstips zoals @RicoK zegt! Wellicht komen deze tips goed van pas.

Tenslotte wil ik graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Ik kan me namelijk voorstellen dat het een keer mis kan gaan. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik de aansluiting er even bij.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer