.

Beantwoord

Onverwacht extreem hoog dataverbruik, wat kan ik doen aan de kosten?

  • 23 February 2021
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Beste medewerkers,

 

Tot mijn grote schrik zie ik vandaag dat mijn simkaart tijdelijk geblokkeerd is vanwege plotseling extreem hoog dataverbruik buiten de bundel. 

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb een bundel van 1000MB en redt mij daar altijd prima mee, gezien ik altijd de wifi aan heb staan. Op vakantie, wanneer ik zie dat ik meer MB's nodig heb, koop ik altijd bij.

Ik wist daarom niet wat ik zag toen ik mijn verbruik bekeek. Ik bleek in 1 uur tijd 1000MB te hebben verbruikt. Uit eigen onderzoek ben ik erachter gekomen dat mijn zoontje een uur lang filmpjes op YouTube Kids heeft zitten kijken en daarbij waarschijnlijk per ongeluk de wifi heeft uitgeschakeld. Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan, dus ik heb dit ook niet gecontroleerd. Ik ben enorm geschrokken van het extreem hoge bedrag dat ik daardoor nu ineens moet betalen. Ik heb ook nooit geweten dat het kijken op YouTube zoveel MB's kost.

 

Ik snap heel goed dat dit mijn eigen schuld is, maar vroeg me af of er toch niet iets te regelen is. Ik heb bewust een goedkoop abonnement, omdat ik geen inkomen meer heb. Om dan ineens dit hoge bedrag op te moeten hoesten valt niet mee.

icon

Beste antwoord door Daisy 24 February 2021, 13:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Simyo heeft voor dit soort gevallen coulance regelingen. Hopelijk kom je daarvoor in aanmerking. Morgen zal een moderator (= Simyo medewerker) daarnaar kijken.

Mogelijk kun je met de tips in dit blog een volgende keer voorkomen dat je mobiel buiten de bundel raakt. Vooral met Android zijn daar opties voor! Gelukkig weet je in ieder geval waardoor je buiten de bundel kwam. Dat schilt een hoop!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi NicoleK,

 

Welkom op het Simyo forum, jammer dat je hier terecht bent gekomen met deze zure reden.

 

Ik kan me voorstellen dat het verbruik onbewust gebeurd is, dat kan de beste overkomen. Ik kijk graag even of ik iets voor je betekenen in de kosten. 😊

Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens? 

 

Thanks Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy,

 

Ik heb inmiddels ook telefonisch contact gehad en als het goed is wordt het opgelost middels een regeling.

 

Groet Nicole

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Nicole, 

Fijn dat het is opgelost!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, let us know 😊

Groetjes, 
Bas

Reageer