.

Onterecht hoge verbruikskosten

  • 2 October 2012
  • 34 reacties
  • 2055 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn SIM kaart geactiveerd bij Simyo, en begin nu spijt te krijgen.

Afgelopen zondag logte ik in op de simyo site en toen zag ik dat ik al 47 EURO extra kosten had gemaakt ?
Dit vond ik raar, aangezien ik een 300 minuten/smsjes bundel + 500MB internet had afgesloten.
Na wat nazoeken lees ik dat de eerste bundel blijkbaar verdeeld wordt.
Vervolgens log ik maandag in zie ik heel het verbruik van September niet meer, en ik zie ook geen factuur van September?

Om problemen te voorkomen maar direct gebeld met de klantenservice, maar op 1 oktober 3 x 25 minuten in de wacht gestaan, en NIEMAND aan de lijn te krijgen.

Overal kan het wel eens druk zijn, dus we proberen het dinsdag weer.

Ik log in op mijn Simyo.nl en ik zie dat ik op 1 oktober alweer kosten buiten de bundel gemaakt zou hebben ?!?!?!
Sochtends om 09:00 30 minuten in de wacht gestaan.
smiddags rond 12:00 20 minuten in de wacht gestaan.
smiddags rond 1600 20 minuten in de wacht gestaan.

Is er ergens een mogelijkheid om duidelijkheid te krijgen hoe dit nu zit?

Medewerkers van Simyo, ik neem aan dat jullie mijn 06 nummer kunnen zien adhv mijn gebruikersnaam, dus graag ZSM reactie op dit forum of per e-mail.

Alvast bedankt voor het oplossen van dit probleem.

Groeten,

Arnnemarie

34 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Men praat over een coulance regeling.

De definitie van coulance is een tegemoedkoming als bijvoorbeeld iets wat buiten de garantie valt toch wordt gerepareerd.

SIMYO laat mij voelen dat ik min of meer "geluk" moet hebben dat SIMYO mij die kosten crediteert.

In werkelijkheid heeft SIMYO deze fout veroorzaakt, en heb ik voor "Jan met de korte achternaam" uren aan de telefoon moeten hangen om het probleem wat veroorzaakt is door SIMYO op te lossen.

Kan ik ergens mijn uren declareren ?

Zoals ik al aangaf zou een extra tegemoedkoming in de vorm van een extra korting minimaal op zijn plek zijn.

Stuur desnoods een SIMYO knuffelbeer op, of bedenk een gebaar om te laten zien dat de klant niet fout zat.


Hoi Annemarie_,

Onze excuses voor de formulering van het woord. Daarin heb je natuurlijk gelijk. Het gaat om een verrekening van de onterechte verbruikskosten en het is inderdaad geen tegemoetkoming. Wij werken bij Simyo echter met deze termen, maar voor klanten kan dit inderdaad wat verwarrend over komen. Nogmaals excuses voor het ongemak.


Bij mij precies het zelfe probleem. Rekening staat inmiddels op 500 euro en als ik bel duurt het soms wel een uur voor ik iemand aan de lijn krijg.
Ik vind dit echt slordig van jullie, en er is me al 2 Keer verteld dat ze er aan gaan werken. Inmiddela zijn we al een maand verder.
Hoelang gaat dit nog duren??


Hoi chayenne22,

Ik heb jouw vraag inmiddels in dit topic beantwoord.

Bij mij ook een flinke Bill-Shock! Heb hierover ook een mail gestuurd naar de klantenservice omdat dit ongekend is (nog geen antwoord ontvangen overigens op #265802). Lopende klant vanaf mei 2011.

Bij mij is het dataverbruik ook ineens onverklaarbaar omhoog geschoten (September 168 euro) en lopende maand staat op 214 euro. Toen ik het mailtje kreeg dat mijn factuur klaar stond voor September meteen het internet via mijn-simyo uitgezet. Helaas komt dit erg laat en staat de teller van oktober inmiddels ook al torenhoog!

Onverklaarbaar is het feit dat het dataverbruik veel op gezette tijden is (08.00 - 12.00 - 20.00). Heel bizar, omdat ik dan, nog slaap, wekker gaat om 08.15, op mijn werk of thuis ben met wifi.

Ook heb ik van Simyo geen notificatie ontvangen dat ik over mijn datalimiet heen ben gegaan ook al heb ik 'Notificaties verbruik' aan staan onder mijn-simyo.

Ik verwacht dat simyo hier wat aan doet!


Welkom op het forum Lezz,

Ik heb je verbruik bekeken en zie inderdaad dat je data verbruik sinds augustus een stuk hoger ligt dan de maanden daarvoor. We registreren geen websites of apps waardoor dit wordt veroorzaakt. Ik kan dus niet zien waardoor je zoveel internet verbruikt. Ik raad je daarom aan om dit topic door te nemen.

Notificaties verbruik betekent dat wanneer je veel langer dan normaal niet hebt gebeld, een bericht ontvangt om te vragen of we je ergens mee kunnen helpen. Met jouw internet bundel ontvang je geen bericht wanneer je internet bundel op is. Dit is alleen van toepassing als je gebruik maakt van de nieuwe databundels. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, maar we kunnen helaas niets aan de kosten doen.

Groetjes,

Alex
Ik heb dit zelfde probleem al voor de 2de keer! Er is op dit moment 246 euro afgeschreven omdat al mijn verbruikte minuten en internet buiten de bundel vallen!
Inmiddels heb ik hier al 3x over gebeld waarbij het erg druk was en ik zeker elke keer 20 minuten gewacht heb om vervolgens iemand aan de lijn te krijgen die me ook 3x verteld heeft dat ik teruggebeld zou worden.

Gezien er nu plotseling ook een telefonische storing is plaats ik het hier neer. Graag zou ik voor deze ellende gecompenseerd worden en het bedrag zie ik graag teruggestort.
Beste Simyo,

hetzelfde is bij mij aan de hand.... abo is ingegaan, maar er worden dagelijks kosten bijgeschreven.

DUS GRAAG ACTIE op klachtnummer 272062.......en geen coulanace regeling maar gewoon alle kosten voor rekening Simyo want jullie hebben het niet op orde.......en graag GOED LEZEN HE !!!!!!!
Badge +2
Beste franklin,

Zoals afgesproken zullen wij je vandaag een mail met een aangepast factuur bedrag toesturen. Via de iDeal link in de mail kun je vervolgens betalen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste kimmar1964,

Jouw factuur was nog niet gesloten. Wij hebben de factuur bij deze aangepast. De onterecht in rekening gebrachte kosten van € 5,99 zijn kwijtgescholden. Dit zal je op de factuur terugzien onder het kopje 'korting en verrekeningen'.

Groetjes,

Arie
Beste franklin,

Zoals afgesproken zullen wij je vandaag een mail met een aangepast factuur bedrag toesturen. Via de iDeal link in de mail kun je vervolgens betalen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie


Krijg ik daar nog een creditnota van of een aangepast factuur met specificatie?
Want ik moet nu een bedrag betalen waarvan ik niet weet hoe het opgebouwd is.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi franklin,

We kunnen geen aangepaste specificatie sturen. De juiste kosten zijn opgebouwd uit de vaste abonnementskosten en de eventueel juiste verbruikskosten. Zo komen we op een totaal aan onterechte kosten van € 218,89.

Groetjes,

Alex
goede middag,

ook ik heb last van een onterrechte hoge factuur.
heb 2 maanden een maand abbonement gehad bij simyo en was erg tevreden.
omdat ik niet veel mobiel internet had ik een bundel van 5oomb.
aan het einde van de maand moest ik mijn best doen om de data tegoeden op te krijgen, omdat ik thuis altijd op wifi zit.
dus ik dacht, perfect meteen een jaar abbonement van laten maken.
en ja hoor, 6 dagen in de nieuwe maand en data 500mb op!!!
kan nooit dacht ik, ik doe bijna alles met wifi.
dus ik kijk in mijn simyo de factuur na, 500mb sávond om 22:00uur  verbruikt.
toen was ik thuis en zat op wifi.

verhaal halen bij simyo, 
dinsdag 6 november, na 15 minuten in de wacht te staan, sorry wij zijn bezig met uitbreiding van klantensevice en kunnen niet in het systeem, wilt
u donderdag 8 noverber terug bellen?
weer 15 minuten in de wacht, zegt hij dat ik vrijdag moet terug bellen.
vrijdag weer 15 minuten in de wacht gezeten en krijg een dame aan de lijn en doe mijn verhaal,ze gaat kijken in het systeem zegt ze.
terwijl ze niet eens om mijn gegevens vraagt, dus vraag ik me af waar ze dan in gekeken heeft?
we worden het niet eens, dus vraag ik om haar leiding gevende,
en ineens doet mevrouw ene (Natasja Randjan) alsof ze me niet meer kan horen en hangt op.
vervolgens weer 15 minuten aan de lijn en krijg ik weer dezelfde Natasja Randjan aan de lijn en zeg haar dat het niet netjes is om op tehangen.
zegt ze dat de verbinding weg viel. Dus ik vraag weer om haar leidinggevende.
volgens haar is deze er nu niet en kan ze me ook niet terug bellen. 
en weer valt de verbinding weg!!!!

uitbreiding klantensevice is niet blijkbaar niet gelukt want krijg 2 keer dezelfde dame aan de lijn en service hebben ze niet als je zo word opgehangen.

iemand hier dezelfe ervaringen mee???
ga mijn abbonement ontbinden, zo houden ze weinig klanten over denk ik, als er zoveel klachten zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum dennis78,

Helaas kunnen we het gesprek met de klantenservice niet terugdraaien. Ik heb aansluiting even bekeken. Op 5/11/12 zie ik dat je internet verbruik erg toeneemt ten opzichte van de dagen ervoor. In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe je vele internet verbruikt. Wellicht dat de verklaring voor je internet verbruikt hieruit te herleiden is. Het is jammer dat deze situatie nu resulteert in ontevredenheid. Het verbruik wat vanaf je simkaart plaats vindt wordt echter correct geregistreerd door ons systeem. Deze registraties zijn wel correct.

Groetjes,

Alex

Reageer