.

Beantwoord

Onredelijke kosten voor eenmalige bundeloverschrijding. Wat nu?

  • 30 March 2019
  • 4 reacties
  • 519 Bekeken

Badge
Al jaren ben ik gebruiker van Simyo en in het algemeen heel tevreden.
Wat me nu gebeurde zit me flink dwars: De laatste 11 maanden heb ik van mijn 11 GB internetbundels 9,5 GB niet gebruikt. Nu heb ik een nieuwe telefoon geïnstalleerd, die een grote update heeft uitgevoerd waarbij wifi door een fout niet gebruikt is, Daardoor is mijn bundel met ongeveer 325 MB is overschreden.
Daarvoor wordt mij nu ruim € 26,- in rekening gebracht.
Het zal kloppen volgens de regels, maar ik voel me beetgenomen.
Zo gaat de lol er wel af.

met vriendelijke groet,

Anne.
icon

Beste antwoord door Jihane 1 April 2019, 19:09

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Anne,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ik kan me erg goed voorstellen dat je hiervan baalt, zeg! Je betaalt altijd weer voor je frisse, nieuwe bundel die op de eerste van de maand ingaat. Je kunt geen MB's of minuten meenemen. Als je bundel dan 's op gaat, dan betaal je de buitenbundelkosten. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je op 29 maart een sms in de ochtend kreeg waarin stond dat je internetbundel toch echt op was. Ook wordt daarin genoemd dat je buiten je bundel aan het internetten bent, tenzij je 500 MB's bijkoopt óf je internet uitzet.

Ik wil graag benadrukken dat ik snap dat het zuur is dat je nu kosten buiten de bundel hebt, maar helaas valt er niets aan die kosten te doen. Sorry!

Is er iets anders dat ik voor je kan doen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Dag Jihanne,

Zoals ik al meldde was ik een nieuwe telefoon aan het installeren.
Daardoor heb ik het bericht van simyo pas gezien toen het al te laat was. Daarna heb ik nog 500 MB bijgekocht en nauwelijks gebruikt.
Denk je nou echt dat ik die 500 MB niet eerder had gekocht als ik de sms op tijd had gezien?
Je reactie getuigt van weinig begrip en een bikkelharde opstelling.

Dat steekt nog meer!

groet,

Anne.
Reputatie 7
Badge +9
Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hogere rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Anne,

Het is niet leuk dat je buitenbundelkosten hebt door het internet. Zeker als je maand na maand GB's overhoudt. Ik snap dat je je beetgenomen voelt als je ineens extra kosten hebt voor het internet. Hoe vervelend het ook is, met een nieuwe telefoon is het altijd aan te raden om je instellingen eerst goed te zetten. Daarmee bedoel ik dat je wifi aanzet en je mobiele data uitzet. De kans op een update is bij een nieuwe telefoon natuurlijk heel groot.

Zoals Jihane al aangeeft kunnen wij jammer genoeg niets doen aan deze kosten. De waarschuwingsberichten zijn wel verstuurd en de MB's zijn ook verbruikt.

Ik vind het oprecht stom dat ik niets voor je kan betekenen. Hopelijk overkomt zoiets je niet nog een keer.

Heb je verder nog vragen? Stel ze gerust!

Groetjes,
Lu

Reageer