.

Beantwoord

Onjuiste factuur

  • 26 February 2013
  • 6 reacties
  • 664 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb per 1 september 2012 mijn abonnement bij Symio aangepast. Mijn oude abonnement: Simyo-geregeld bundel en internet-bundel. Mijn nieuwe abonnement: Simyo-geregeld bundel. Lijkt eenvoudig, maar is het voor de behandelende medewerkers bij Simyo niet.

Op zaterdag 1 september 2012 werd mijn telefoonlijn afgesloten. Bellen op 3 september: 'wij kijken het voor u na, maar u heeft uw abonnement opgezegd'. 'Nee, ik heb mijn internetbundel opgezegd en mijn belbundel gewijzigd' (kreeg 25 minmuten extra en 3 euro korting per maand). Antwoord: 'ik ga het voor u uitzoeken en bel u er vandaag over terug'. Niets gehoord, dinsdag 4 september weer gebeld. Medewerker geeft aan het uit te zoeken en binnen een uur terug te bellen. Dat is gebeurd en een paar minuten daarna had ik weer bereik.

Donderdag 18 oktober 2012 werd mijn lijn ineens weer afgesloten. Een medewerker had doorgegeven dat ik mijn abonnement had opgezegd, zo bleek bij navraag op 19 oktober. Aangegeven dat dat niet zo was, kreeg ik de mededeling dat er dezelfde dag contact met mij zou worden opgenomen via telefoon of mail. Dat gebeurde niet. Op maandag 22 oktober gebeld en deze medewerker zorgde ervoor dat de lijn weer werd hersteld.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik in december 2012 een rekening van 97 euro. Ik heb allerlei abonnementen, onder andere mijn internetabonnement die ik had opgezegd of zelf nooit heb besteld. Ik heb immers alleen de Simyo-geregeld bundel van 6,99 per maand voor 275 min/sms.

Op 13 januari 2013 heb ik het bedrag gestorneerd en een mail naar Symio gestuurd (ticketnummer 346751). Op 6 februari (na diverse sommaties) kreeg ik bericht terug dat ik mijn internetabonnement niet had opgezegd. Dat is in totale onzin, Hieruit blijkt dat deze medewerkster heeft de mail van 30 augustus 2012 (ticketnummer 138054) duidelijk niet heeft nagelezen. Ik heb hierna contact gehad met een medewerker van de financiele administratie die mij beloofde een nieuwe factuur te maken met het juiste bedrag. Tot op de dag van vandaag heb ik van hem niets ontvangen.

Rond deze tijd komt ook het incassobureau om de hoek kijken. Ik bel met dit bureau en de medewerkster geeft aan mij een mail te sturen wat te doen. Tot op de dag van vandaag heb ik niets ontvangen.

Op 17 februari weer met de financiele administratie gebeld. Ik kreeg Ernst aan de lijn. Hij zou het voor mij uitzoeken en beloofde mij, net als zijn collega eerder een aangepaste factuur toe te sturen met daarin het juiste bedrag. Nu is het bedrag op deze factuur 60 euro en het is niet gespecificeerd. Aangezien ik al ongeveer 40 euro heb betaald over mijn september tot en met januari, lijkt me dit een hoog bedrag (totaal over de vijf maanden komt uit op 100 euro, terwijl mijn abonnement Simyo-geregeld 6,99 per maand is).

Wat ik graag wil is:
Een specificatie van de gemaakte kosten in de periode september 2012 tot en met februari 2013
Een verrekening met de door mij betaalde facturen in de periode september 2012-februari 2013 (op de factuur van februari 2013 staat nog steeds mijn internetabonnement...)
Dat Simyo ervoor zorgt dat ik in hun administratie alleen geregistreerd sta met het abonnement dat ik bij hen heb afgesloten: Simyo-geregeld (6,99 voor 275 min/sms) vanaf 1 september 2012.

Ik heb een Simyo-geregeld abonnement en daar hoor ik voor te betalen en dat wil ik ook. Maar ik weiger te betalen voor abonnementen die ik niet heb afgesloten of heb beeindigd.

Hoe kan ik dit aanpakken, want ik kom er bij de medewerkers van Symio niet door.

Alvast bedankt voor jullie tips
icon

Beste antwoord door Alex 7 March 2013, 13:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi geertjan,

Allereerst excuses voor de late reactie, maar ik heb me even goed in je situatie moeten inlezen. Samenvattend komt het op het volgende neer. Door een fout van Simyo is jouw abonnement eerder onterecht beëindigd. Dit resulteerde in onterechte verbruikskosten. De verrekening van deze onterechte kosten heeft eerder al plaatsgevonden.

Doordat je abonnement onterecht was beëindigd, heeft de technische dienst dit hersteld. De technische dienst heeft je abonnement echter hersteld met internetbundel. De internetbundel had je echter al voor de plotselinge opzegging laten beëindigen. De kosten van de internetbundel vanaf september t/m maart zijn dus onterecht. Ik hiervoor een formulier ingevuld zodat we het bedrag gaan verrekenen. Er staat op dit moment nog een bedrag open (€ 60,04). De totale onterechte kosten zijn € 69,65. Wij zullen het openstaande bedrag daarom laten dichtboeken. Het resterende te verrekenen bedrag zal op je komende factuur worden verrekend.

De internetbundel zal worden beëindigd zodat het probleem zich niet weer blijft voordoen.

Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Dank je voor al je uitpluiswerk.

Maarrrr.... op de rekening staat ook deze maand nog steeds mijn internetbundel vermeld! Ik kan het echt niet meer geloven. Wat moet ik in hemelsnaam doen om het te stoppen? Bedrag weer storneren en weer heel de riedel met incassobureaus en mails starten?

Ik weet dat jij er tijd in hebt gestoken, maar weet je hoeveel tijd ik kwijt ben met al deze onzin waar ik part noch deel aan heb? Ik vraag je ervoor te zorgen dat mijn internetbundel ook van mijn factuur verdwijnt. Op 'mijn Symio' is deze al vanaf 1 september verwijderd, maar hij wordt nog steeds gefactureerd!

Groeten
Geert-Jan
Reputatie 2
Badge +1
Hey geertjan,

Alex heeft de bundel reeds laten beëindigen en alle kosten voor deze bundel (inclusief de kosten die op jouw factuur van februari berekend zijn) zijn verrekend. Op jouw laatste factuur kan je de verrekening terugvinden onder het kopje: Kortingen en verrekeningen.
Hoi Wayne,

Tzjah... tijd zal het leren...

Het heeft me al veel te veel tijd gekost deze flauwekul. Ik blijf het vreemd vinden dat ik gemiddeld meer dan €10,- per maand heb betaald voor een abonnement dat ik heb afgeslten voor €6,9x per maand, zonder dat ik mijn bundel heb overschreden. De abonnementskosten zijn later onaangekondigd verhoogd naar €9,9x...

En dan de klantgerichtheid:
Ik ben twee keer afgesloten waardoor ik acht dagen niet bereikbaar ben geweest.
Ik heb waarschijnlijk twintig uur moeten investeren om het een en ander recht te breien.
Ik heb een incassobureau achter me aangehad.
Let wel: dit is allemaal het gevolg van een fout van Symio. Als ik alles bij elkaar optel, dan mag ik nog extra betalen (zie de tweede alinea) voor de verleende service...

Tzjah... hoezo klantvriendelijk (dat is voor mij niet nodig, al zou het in mijn geval wel gepast zijn) of klantgericht??? Is dit de normale manier van foutenafhandeling binnen Symio?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Geertjan,

Ik kan me voorstellen dat de situatie frustrerend is geweest en wil hiervoor excuses aanbieden.
Inmiddels hebben we alle onterechte kosten gecrediteerd en de vorderingen bij het incassobureau laten afsluiten. Dit betekent dat je geen berichten meer zult ontvangen van het incassobureau over deze kwestie. Zoals reeds aangegeven hebben we er ook voor gezorgd dat de internetbundel niet meer gefactureerd zal worden. Je zult dit kunnen controleren op de eerstvolgende factuur.

We willen nogmaals onze oprechte excuses aanbieden voor deze kwestie en gaan er vanuit dat het probleem op deze manier is opgelost.

Groetjes,

Manisha
Hoi Manisha,

Het antwoord op mijn laatste vraag is dus (impliciet) door jou gegeven: Ja!

Reageer