.

Vraag

Ongekend hoog dataverbruik in een erg klein tijdbestek zorgt voor een factuur van bijna 800 euro 😱. Hoe kan dit?

  • 22 November 2022
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb al eerder een mailtje gestuurd en net een tijd geprobeerd jullie helpdesk te bellen, helaas lukt dit allemaal nog niet erg...dus vandaar via deze weg. 

 

Mijn dochter van 12 gebruikt een simkaart met een bundel van 2000mb per maand. Ze heeft hier ruimschoots voldoende aan, echter zou ze 12 november in een tijdbestek van ongeveer 15 minuten een dataverbruik van bijna 6000mb hebben veroorzaakt met een rekening van 772 euro😭😱. Hiervoor zijn verder geen alarmen geweest...ik kreeg nagenoeg gelijktijdig een mailtje dat er hoog verbruik was gemeten en direct erna dat het account (gelukkig) geblokkeerd werd. Ik heb op haar telefoon gekeken en gezien dat ze filmpjes was kijken op tiktok op het moment (wat max 4mb per minuut zou kosten).

Mijn dochter is nog steeds aardig over haar toeren en zoals je zult begrijpen zijn wij ook enorm geschrokken. Ze had geen tiktok moeten gebruiken wanneer ze niet op een wifi zit, maar deze rekening lijkt me echt veel te extreem.

 

Graag hoor ik hoe dit in hemelsnaam zou kunnen en wat hieraan te doen valt, dit is in mijn ogen buitenproportioneel.

mvg,

Remco GB


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RemcoGB,

Bedankt voor je bericht. Jeetje, ik kan me voorstellen dat jullie hiervan zijn geschrokken! Het kan wel eens voorkomen dat er op de achtergrond iets wordt afgespeeld of ge-update wat veel MB's verbruikt. Wegens privacy redenen kunnen wij niet inzien waaraan dit internet is verbruikt. Wat gek dat jullie de waarschuwing sms'jes niet voorbij hebben zien komen! Deze sms'jes zijn afkomstig vanuit het 1200 nummer. Deze berichten komen rechtstreeks van het netwerk en zijn altijd leidend. Wij sturen altijd 2 waarschuwing sms'jes. 1 bij 80% verbruik en 1 bij 100% verbruik van de internetbundel. Hierin staat vermeldt dat je verder kan internetten met een stabiele Wifi verbinding of dat je extra MB's kan bijkopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende link met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

Tip: als dit gaat om een Android toestel dan kan je via de instellingen van het toestel zelf vaak een datalimiet instellen. Bij Simyo zelf is dit niet mogelijk!

Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik kan betekenen in de kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer