.

Beantwoord

ongebruikelijk hoog internetverbruik in 2 minuten. Wat kan ik doen?

  • 30 April 2022
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Ik kreeg gisteren een melding dat uit voorzorg mijn simkaart was geblokkeerd vanwege ongebruikelijk hoge kosten. Of ik 100,00 wilde overmaken. Dat heb ik gedaan en wat schetst mijn verbazing. Ik zou voor 159,00 ??!!! hebben verbruikt binnen 2 minuten! Dit is echt ongekend bizar hoog. Ik had net hiervoor een melding ontvangen dat ik op 80% van mijn mb’s zat en heb toen meteen bijgekocht. Dus geen melding dat de mb’s op waren. Hoe heeft dit in godsnaam kunnen gebeuren beste Simyo?? Ik heb in die 2 minuten niets ongebruikelijks gedaan. Zat op dat moment  in de auto. Lijkt mij dat hier iets heel erg fout is gegaan en zou graag een correctie en restitutie zien. Hartelijk dank alvast 

icon

Beste antwoord door Nihad 2 May 2022, 14:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Becks,

 

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er buiten bundel kosten zijn gemaakt. Wij sturen inderdaad twee waarschuwing sms'jes bij 80% en bij 100% bij het verbruik van data. Als de bundel op is betaal je 15 cent per MB. Helaas zien wij vanwege de Privacy Wet het verbruik niet terug en kunnen wij jou niet vertellen waaraan je MB's verbruikt zijn. Wellicht dat je dit wel in jouw toestel terug kunt vinden!  Mag ik vragen wat voor toestel je hebt? Wellicht dat ik je daarbij kan helpen.

 

Groetjes,

 

Nihad

Badge

Beste Nihad,

Ik heb een iphone 13. Probleem is dat ik 4 smsjes heb ontvangen op vrijdag 29 april om 11:32. De eerste dat ik 80% heb verbruikt, toen 100% verbruikt, daarna nieuwe bundel gekocht, mb’s verbruikt en als laatste dat ik op 80% zat. Daarna om 11:49 een sms dat mijn simkaart was geblokkeerd. Blijkbaar als ik mijn verbruiksoverzicht kijk is er in 2 minuten tijd voor 159,00 verbruikt terwijl ik dus niets bijzonders heb gedaan. Dat vind ik dus heel bijzonder en vraag me af hoe dit in 2 minuten kan. Zeker omdat de laatste sms aangaf dat ik op 80% zat. Hier lijkt mij dus iets fout te zijn gegaan. Een collega heeft aangegeven dat de klantenservice mij nog een mail zou sturen met een aanbieding om de verbruikte mb’s om te zetten in mb pakketten van 500MB. Ik heb alleen nog geen mail ontvangen. En ik weet dus nog steeds niet wat er nu is gebeurd?

hartelijke groet,

Rebecca 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Becks,

 

Bedankt voor je reactie. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met daarin jouw telefoonnummer, volledige naam, adres, en email adres? Ik kijk graag even mee naar de aansluiting.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer