.

Beantwoord

Onbekende sms gestuurd na simkaart opnieuw geplaatst te hebben, alle beltegoed verdwenen. Hoe kan dit?

  • 14 May 2022
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Ik heb gisteren mijn simkaart uit de telefoon gehaald en weer terug gezet.

Na een tijdje kreeg ik melding dat beltegoed bijna op was. Heb er verder niet bij nagedacht en met 10 euro opgewaardeerd.

Toen heb ik via de site het beltegoed gecheckt, en zag ik tot mijn schrik dat alles verdwenen was.

Er een onbekend sms is verstuurd nadat ik de kaart had teruggeplaatst.

Deze sms heb ik helemaal niet verstuurd, en hierna is in 4 porties alle beltegoed verdwenen door internet verbruik, inclusief die 10 euro waarmee ik heb opgewaardeerd.

Ik heb twee simkaarten in mijn telefoon, Simyo kaartje gebruik ik alleen als back-up, gebruik deze ik nooit voor internet, omdat het prepaid is.

Nummer van die sms is 0635210007.

Voor mij een onbekend nummer, waar ik ook geen sms naar gestuurd heb, nog nooit gedaan.

Ik heb verder ook geen internet gebruikt in die periode.

Hoe kan dit nu?

Telefoon stuurt dus zelf een sms naar onbekend nummer nadat ik kaartje teruggezet, en dan verdwijnt alle beltegoed.…

Ik durf nu niet meer op te waarderen, bang dat alles weer verdwijnt.

icon

Beste antwoord door Seren 16 May 2022, 10:49

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Pirmim,

Bedankt voor je bericht. 

Wat vreemd dat je de sms niet kunt achterhalen. Dit kan te maken hebben met het downloaden van een app en hier akkoord gaan met bepaalde machtigingen zoals het mogen gebruiken van de sms functie door de app. Je gaat vaak akkoord zonder te weten waarom de app deze rechten vraagt en voor je het weet heb je kosten voor het sturen van sms'jes. Heb je het nummer gegoogled? Wellicht zijn er meer mensen die dit hebben gehad. 

Helaas kan Simyo als provider hier niets aan doen, ik adviseer je het nummer te blokkeren in je toestel. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +9

Er een onbekend sms is verstuurd nadat ik de kaart had teruggeplaatst.

Deze sms heb ik helemaal niet verstuurd, en hierna is in 4 porties alle beltegoed verdwenen door internet verbruik, inclusief die 10 euro waarmee ik heb opgewaardeerd.

Ik heb twee simkaarten in mijn telefoon, Simyo kaartje gebruik ik alleen als back-up, gebruik deze ik nooit voor internet, omdat het prepaid is.

Nummer van die sms is 0635210007.

De SMS is waarschijnlijk een nummercontrole, die een app automatisch doet, om te controleren welk nummer bij die (nu opnieuw/nieuw ingevoerde) simkaart hoort. Dat is doorgaans eenmalig bij het in het toestel stoppen van een simkaart.

Ik denk echter dat je mobiel instellingen vergeten is qua dataverbruik en daardoor data is gaan verbruiken via de Simyo simkaart. Je kunt internetten via de Simyo simkaart helemaal uit zetten door op Mijn Simyo de instelling “Internet op je mobiel” uit te zetten. Dan kan er geen beltegoed op die manier meer verdwijnen.

Reageer