.

Beantwoord

Onbegrijpelijke internetkosten, hoe kan dit?

  • 19 October 2015
  • 1 reactie
  • 175 Bekeken

mijn bundel bestaat uit alleen sms en belkosten. Internet gebruik ik via wifi. Toch heb ik onbegrijpelijke internetkosten. Bijvoorbeeld 's nachts thuis. Terwijl ik met wifi ben verbonden.
icon

Beste antwoord door Naomi 20 October 2015, 13:10

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hoi ellie62, welkom op het Simyo forum!

Ik leg het je graag uit. Je hebt op dit moment inderdaad alleen een Belbundel voor bellen en sms'en. Zonder internetbundel kun je ook internetten. Bij een internetbundel gaan de MB's van de bundel af. Dit is dus goedkoper dan wanneer je per MB betaald wat op dit moment is gebeurd.

Dat je thuis Wifi hebt is geen garantie dat je internetverbinding alleen via Wifi gaat. Op het moment dat Wifi hapert, wegvalt of zwakker is, dan zal je telefoon automatisch zoeken naar een sterkere verbinding. Je kan dit voorkomen door in je telefoon 'data toegang' of 'pakket gegevens' bij Mobiele netwerken uit te zetten en om de optie 'Internet op je mobiel' uit te zetten op Mijn Simyo. Ik zie dat je dit laatste gisteren hebt gedaan. Op deze manier komt er een blokkade op het netwerk en ben je er zeker van dat je telefoon niet kan overschakelen naar ons netwerk.

Ik begrijp dat er ook 's nachts internetverbruik heeft plaatsgevonden. Je telefoon kan op de achtergrond het één en ander bijwerken. Als je zelf niet internet, kunnen er nog automatisch updates worden uitgevoerd of gegevens worden bijgewerkt. In je telefoon kun je instellen om het één en ander alleen via Wifi te laten plaatsvinden. Voor meer informatie over onder andere instellingen kun je in het blogartikel Nooit meer over je mobiele datalimiet heen kijken. Daarnaast kun je via het blogartikel https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ kijken naar een (ingebouwde) datameter.

Heb je nog vragen?

Reageer