.

Beantwoord

Onbegrijpelijk hoge internetrekening, kan iemand dit uitleggen?

  • 1 September 2015
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Hallo,

Ik kreeg over de maand juli een rekening van ca 120 euro. Dit is voornamelijk veroorzaakt door een buitensporig hoog internetverbruik buiten de bundel. Dit internet zou verbruikt zijn op momenten dat ik bijvoorbeeld lag te slapen en thuis was (terwijl ik thuis wifi heb).
Op 1 dag is er bijvoorbeeld meerdere keren 8,72 euro in rekening gebracht. Zelf slechts enkele seconden achter elkaar. Dit lijkt me toch onmogelijk?!
Ik heb jullie klantenservice hier over gebeld maar nadat ik mijn vraag had gesteld verbraken jullie de verbinding. Ik werd ook niet terug gebeld.

Ik hoor graag van jullie.
icon

Beste antwoord door Angela 2 September 2015, 15:42

Bekijk originele reactie

2 reacties

Ik ben net als jou klant maar heb genoeg ervaring, net als enkele andere vast forumgenoten, om het één en te verklaren.

Om te beginnen is wifi een instabiele verbinding. Als jij slaapt, zoals je zelf omschrijft, en je gaat ervan uit dat je wifi aan staat, waarom dan ook je data verbinding aan laten staan? Dat kan de een reden zijn.

Die meerdere keren €8,72 zijn de kosten voor een x aantal MB's die binnen zijn gehaald. Omdat dit vaak hele grote pakketten zijn worden deze in blokjes gefactureerd. Eigenlijk moet je dus de MB's die toebehoren aan die € 8,72 bij elkaar optellen. Je zal waarschijnlijk op een paar honderd MB komen. En dit is ook weer te verklaren. Staat je telefoon ingesteld dat updates ten alle tijden gedownload mogen worden? Zowel voor Apps en het systeem bedoel ik dan. Hoe zit het met je synchronisatie instellingen.?

Kortom er zijn vele mogelijkheden waarom je bent opgezadeld met een hoge rekening. Meer informatie kun je hier vinden.

Groet 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WJ86,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je een hoge factuur hebt gekregen. Dat je hier uitleg over wilt, kan ik goed begrijpen. Het antwoord wat Raytje geeft is helemaal juist. Hij geef je al veel voorbeelden waar het verbruik vandaan kan komen. Ik heb hier nog een aanvulling op.

De factuur die je hebt gehad gaat over het verbruik van de maand juli. Op 21 juli was de databundel helemaal verbruikt. Je hebt op 80% en 100% een sms'je gehad van ons om je te waarschuwen. Hierna heeft het meeste verbruik plaatsgevonden. Als je op 100% van jouw bundel zit, kun je 2 dingen doen. Je kunt een extra MB bundel kopen of het gehele internet uitzetten. Zo voorkom je eventuele extra kosten. Ik raad je aan de link te bekijken die Raytje heeft meegestuurd. Daar vind je veel tips & tricks om binnen je databundel te blijven. Laat je het weten of je nog vragen hebt?

Ik ben net als jou klant maar heb genoeg ervaring, net als enkele andere vast forumgenoten, om het één en te verklaren.

Om te beginnen is wifi een instabiele verbinding. Als jij slaapt, zoals je zelf omschrijft, en je gaat ervan uit dat je wifi aan staat, waarom dan ook je data verbinding aan laten staan? Dat kan de een reden zijn.

Die meerdere keren €8,72 zijn de kosten voor een x aantal MB's die binnen zijn gehaald. Omdat dit vaak hele grote pakketten zijn worden deze in blokjes gefactureerd. Eigenlijk moet je dus de MB's die toebehoren aan die € 8,72 bij elkaar optellen. Je zal waarschijnlijk op een paar honderd MB komen. En dit is ook weer te verklaren. Staat je telefoon ingesteld dat updates ten alle tijden gedownload mogen worden? Zowel voor Apps en het systeem bedoel ik dan. Hoe zit het met je synchronisatie instellingen.?

Kortom er zijn vele mogelijkheden waarom je bent opgezadeld met een hoge rekening. Meer informatie kun je hier vinden.

Groet :)


@Raytje, bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Om het forum overzichtelijk te houden, heb ik dit topic verplaatst naar 'Factuur en betalen'.

Groetjes,
Angela

Reageer