.

onaangename verassing

  • 14 August 2021
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Hallo,

Vanochtend ben ik via e-mail erachter gekomen dat mijn dochter (11 jaar) geheel onbewust in1,5 dag tijd € 403,85 kosten buiten de bundel heeft gemaakt. Hier ben ik natuurlijk enorm van geschrokken…

De e-mails over het de overschrijding kwamen helaas veel te laat, het kwaad was al geschiedt.  

Het overschreden bedrag liep op van 100 euro naar uiteindelijk € 403,85.

Hoe dit is gebeurd weet ik niet, wij waren gisteren de hele dag thuis en onze wifi (met 100%  dekking is niet uitgevallen of iets dergelijks…) Wellicht dat ze onbewust de wifi op haar telefoon heeft uitgezet…

Op jullie forum las ik dat jullie een regeling hebben waarbij er bij een overschrijding van 100 euro je simkaart wordt geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. Dat zag ik ook in de mail terug vanmorgen. Dat daarna het bedrag nog vrolijk oploopt tot 403,85 vind ik eigenlijk niet kunnen.. Mijn dochter komt van Hollandse Nieuwe af en daar werd de internettoegang geblokkeerd na overschrijding van haar bundel.

Wij zijn met het hele gezin overgestapt naar Simyo vanwege de vermeende goede kwaliteit/prijsverhouding (ook volgens de consumentenbond) en dit is de eerste keer dat we dit tegenkomen.

Daarom zou ik willen vragen of er misschien een coulance regeling te bedenken is. 

Inmiddels heb ik met mijn dochter ook zelf maatregelen ondernomen om overschrijding in de in de toekomst te voorkomen. Ik heb een datalimiet laten instellen op het apparaat van mijn dochter die ervoor zorgt dat ik een bepaald aantal mb niet kan overschrijden.

Ik hoop op een goede oplossing.

Met vriendelijke groet,

Ron


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ron,

 

Goed dat je contact opneemt, ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Het klopt inderdaad dat Simyo niet het internet blokkeert wanneer de bundel helemaal is verbruikt. Je ontvangt een sms bij 80% en 100%, daarna is het je eigen keuze/verantwoordelijkheid om het internet uit te schakelen, MB's bij te kopen of verder te internetten voor het buiten de bundel tarief van €0,15 per MB. Aangezien je aangeeft dat jullie dachten dat ze verbonden was met de wifi raad ik jullie aan om even in het toestel te checken waar de MB's aan zijn verbruikt om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat de wifi assistentie aan staat. Je leest er hier alles over terug. 

 

Ik kijk graag even mee naar de kosten en wat ik daar eventueel in mag betekenen, kun je mij een privébericht sturen met het nummer waar het omgaat met de bijbehorende adresgegevens? 

 

Groetjes,

Daisy

Hallo Daisy,

Je voorgestelde oplossing om nog steeds 201 euro te betalen vind ik niet echt ruimhartig. Ik verzoek je vriendelijk om hier nog eens naar te kijken. Zeker gezien het feit dat het hier om een 11 jarige betreft en het onze 1e keer is dat wij hier mee te maken hebben. Ook indachtig de rare blokkade bij 100 euro waarna de rekening vrolijk oploopt naar 403 euro.

 

MVG

 

Ron

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ron,

 

Jammer om te lezen dat je een vergoeding van €201 niet ruimhartig vindt, ik vind het persoonlijk best een flinke tegemoetkoming.

 

Ik zie terug dat de internetbundel op 6 augustus helemaal verbruikt was, hier hebben we ook een sms over gestuurd. Daarna is het aan de klant om het internet uit te zetten of eventueel MB’s bij te kopen. Dat is voor een kind van 11 jaar niet ideaal, maar je moet ook 18 zijn om een abonnement bij ons af te sluiten.

 

Toen de mail m.b.t. hoogverbruik op 13 augustus om 10:10 was verstuurd is daarbij vermeld dat het bedrag nog kon oplopen, omdat we het verbruik met vertraging binnen krijgen. De aansluiting was wel geblokkeerd, maar omdat we daarna nog verbruik binnen hebben gekregen is het bedrag opgelopen en hebben jullie om 15:19 een nieuwe mail gehad.

 

Ik vind het erg zuur dat jullie hoge kosten hebben gemaakt en daarom heb ik ook aangeboden om de helft van de verbruikskosten te vergoeden.

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy,

 

Dank voor je medeleven.

Mijn dochter heeft ca 2,5 GB onbewust extra verbruikt op haar databundel. Tegenwoordig adverteren jullie voor een databundel van 10gb per maand een prijs van 10 euro. Jullie vragen nu van mij om 201 euro te betalen voor 2.5gb en dat vind je ruimhartig ? Voor die prijs krijg ik bijna een jaar abonnement met 10 GB.   Ik heb jullie forum eens doorzocht en kom helaas heel veel van dit soort verhalen tegen. Iets wat simpel voorkomen kan worden door het beschikbaar stellen van een dataplafond in de online omgeving van mijnsimyo. Overigens heb ik ook oplossingen gezien (bij vergelijkbare klachten) waarbij er wordt aangeboden om de bundel te verhogen en de extra gebruikte data (buiten bundel) hier vanaf te halen. 

Nogmaals het verzoek om hier naar te kijken. 

 

Groeten

 

Ron

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ron,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik snap je punt dat het huidige aanbod aan bundels wellicht niet aansluiten aan de kosten die je nu hebt gemaakt.

Ik ga daarom even opnieuw overleggen wat ik met de kosten kan/mag doen, ik kom hier morgen op terug.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer