.

Nieuw toestel | MB buiten bundel

  • 28 October 2021
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Beste medewerker, beste Simyo,

Sinds oktober 2020 ben ik klant bij jullie met een maandabonnement van €18,- per maand. Met 20000 MB een groot genoeg abonnement, waarbij ik zelfs af en toe met het flex werken het toestel als hotspot heb gunnen gebruiken.

Twee weken terug heb ik een nieuw toestel in gebruik genomen (oud model van Apple, iPhone SE). Welke deels mijn oude instellingen heeft overgenomen, maar deels ook nog niet. Mijn telefoon krijgt veel meer meldingen binnen van apps, waar ik (hoogzwanger) niet mijn prioriteit aan heb geschonken. 

Een gemiste sms van tegen 80 procent van je bundel aanlopen en daarna een sms van op 100 procent van je bundel te zitten. Ik probeer gisteren in te loggen op de app van Simyo maar dat wachtwoord doet het niet. Als ik een nieuw wachtwoord opvraag dan stuurt de link mij door naar de dezelfde homescreen van de app, waar ik mijn wachtwoord in moet voeren of een nieuw wachtwoord aan kan vragen.

Vanochtend via de computer een tweede poging en je kan de strekking van het verhaal misschien wel raden. €266 euro in twee dagen tijd buiten de bundel.

Echt ik ben ook nuchter genoeg om te zien dat het er een verdienmodel in moet zitten, maar zo veel in zo korte tijd. Alleen maar omdat apps die normaliter geen gebruik van roming maken nu wel vol aan het pushen zijn. Serieus jongens, ik kan wel janken.

Resumé, tenzij ik nu direct een aanbetaling doe; betekend dat dat ik nu niet bereikbaar ben? Lekker veilig gevoel aan het einde van je zwangerschap. Ik kan de aanbetaling niet meteen doen, dan moet ik vandaag maar naar een losse simkaart gaan kijken want anders weet ik het even ook niet meer.

 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Loisheijl,

 

Bedankt voor je bericht en wat leuk dat je hoogzwanger bent! Gefeliciteerd 🎉.

 

Wat onhandig dat de instellingen van jouw vorige toestel niet volledig zijn overgezet naar jouw nieuwe toestel. Zo kunnen de kosten inderdaad erg hoog oplopen. Wij versturen de waarschuwingen van 80% en 100% van het verbruik wel op tijd. Dit houdt in dat je bij 80% eigenlijk al rekening moet houden met de hoeveelheid MB's die verbruikt worden. Mocht je de waarschuwingen vlak na elkaar ontvangen dan houdt dat in dat de MB's ook snel verbruikt zijn vanuit het toestel. Dit kan zoals jij al aangaf aan bepaalde apps liggen die waarschijnlijk nog moesten downloaden/updaten. Als je mij even een privé bericht stuurt met het telefoonnummer erbij dan kijk ik graag of ik wat voor je kan betekenen. Je kunt beter geen persoonlijke gegevens
(06 nummer) delen in het openbaar. Dit is voor je eigen veiligheid :).

 

Groetjes,

 

Nihad

 

Reputatie 7
Badge +9

Als je mij even een privé bericht stuurt met het telefoonnummer erbij dan kijk ik graag of ik wat voor je kan betekenen.

@Nihad bedoeld daar: Als je mij even een privé bericht stuurt ...

 

Reputatie 5
Badge +4

Dat bedoelde ik inderdaad 😉.

 

Bedankt @Groentjuh 

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer