.

Beantwoord

Nieuw bij simyo: rare factuur

  • 23 November 2012
  • 2 reacties
  • 530 Bekeken

Hallo Simyo,

Op 4 september heb ik een nieuw abbonement bij Simyo geregeld.
Hierbij heb ik aangegeven dat ik mijn nummer wilde overzetten.
Op 6 september kreeg ik in een mail te horen dat mijn Simyo pakket is verstuurd.
Ik zou bevestiging krijgen over nummerbehoud binnen 3 dagen, maar deze heb ik niet gehad.
Ondertussen kon ik niet bellen/smsen want mijn andere abbonement was afgelopen.
Op 10 september kreeg ik een mail dat mijn nummer niet overgezet kon worden.
Op 11 september werd mijn simyo geactiveerd met een nieuw nummer.
Op 17 september kreeg ik bericht dat mijn nummer toch overgezet kon worden, met ingang van 15 oktober. Tot die tijd zuinig gedaan met bellen en smsen.
Op 15 oktober kreeg ik bericht dat ik gebruik kon maken van mijn internetbundel (500MB)

Op 23-10 krijg ik mijn eerste factuur. 
Verbruikskosten:  8,66  ( 7 minuten gebeld, 12 smsjes verstuurd, duur! Maar goed, om een 1 of andere reden buiten de bundel)
Overige kosten: 14,99  ( Aansluitkosten )

Op 21-11 krijg ik mijn tweede factuur.
Abbonementskosten: 30,63
Verbruikskosten buiten bundel: 4,84
Kortingen: -7.67

Ik sta hier raar van te kijken. Ik heb geen idee waar deze bedragen vandaan komen.
Kunt u mij uitleggen waar deze verbruikskosten buiten de bundel vandaan komen? Ik heb  nooit ergens overheen gezeten.
Verder snap ik niet dat mijn abbonementskosten 30,63 bedragen. Ik heb namelijk gekozen voor de actie die er toen was, 250+50 min/sms (€6,99 en na 3 maanden €9,99) en 500 MB internet. 

En ook snap ik niet dat je een maand vooruit betaald, wat wordt daarmee bedoeld? Ik heb het idee dat ik dubbel betaal namelijk.

Een reden waar ik al achtergekomen ben is dat jullie je abbonementen aanbieden zonder BTW. dat komt er dus nog overheen. Maar alsnog snap ik niet hoe ik dan op een bedrag van 30 euro kom. Nu kan dit een keer gebeuren, maar op internet lees ik dat mensen rekeningen krijgen van 250 euro.
Nu ben ik student en woon ik sinds kort op mezelf, ik kan dat geld niet missen. Ik ben bijna bang om te gaan bellen omdat ik niet graag voor onverwachte rekeningen kom te staan.

Ik laat dingen voor een paar euro in de winkel liggen omdat ik anders mijn huur niet kan betalen, zo zuinig ben ik. Nu wordt van mijn rekening 30 euro afgeschreven waarvan ik het idee heb dat het van me afgepakt wordt zonder dat dat de bedoeling is. 

Kan ik meer informatie krijgen over hoe deze factuur in elkaar zit?


Kan dit bedrag te maken hebben met dat mij telefoonnummer ineens toch op 15 oktober overgezet kon worden? 
En hoef ik hiermee dus niet bang te zijn voor een hoge rekening als ik mij keurig aan de bundels hou?

Alstublieft stel mij gerust.
icon

Beste antwoord door Alex 28 November 2012, 11:19

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge +3
Je factuur bestaat toch uit meer dan 1 pagina. Op de volgende pagina's staat toch over welke maanden je abonnements betaald. Welke gespreken etc. je hebt gevoerd en of die binnen/buiten de bundel vallen.

En ja je betaald je abonnement een maad vooruit. Dat betekent dat je bij de eerste factuur 2 maanden betaald. De factuur van deze maand loopt tot eind oktober. Je betaald dus je abonnement van oktober en ook voor novemeber. Op de volgende factuur betaald je dan je abonnement over december.
Maar zoals gezegd staat dat gewoon gespecifeerd op je factuur.

Dit was mijn eerste factuur (17-0-2012, factuur t/m 31-01-2012),  2 maanden in rekenining gebracht

Specificatie factuur
Abonnementskosten   Periode                                   Bedrag
Simyo weinig                02.01.12 - 31.01.12               € 5,99
Simyo weinig                01.02.12 - 29.02.12               € 5,99
Internet basis               02.01.12 - 31.01.12               € 6,99
Internet basis               01.02.12 - 29.02.12               € 6,99
Totaal abonnementskosten (incl. BTW)                     € 25,96
Reputatie 5
Badge +10
Hoi mmariette,

De verbruikskosten zijn gebaseerd op het het verbruik dat voor de overzetting van het nummer heeft plaatsgevonden. Als je telefoonnummer nog niet is over gezet, is je abonnement ook nog niet van start gegaan. Het verbruik valt dan buiten de bundel. Ik zie ook dat er naar een service nummer (0900) is gebeld. Dit valt altijd buiten de bundel.

Daarnaast geeft linden al een goede korte uitleg over hoe je factuur kan zijn opgebouwd. In dit topic kun je een uitgebreide uitleg vinden over je factuur. Je hebt dus voor de maand oktober en november betaald. De kosten voor de maand oktober zijn naar rato berekend.

Je komende factuur zal uit de vaste abonnementskosten van december bestaan en de mogelijke verbruikskosten van november. Is je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Alex

Reageer