.

Beantwoord

niet verstuurde smsjes op factuur

  • 9 December 2011
  • 17 reacties
  • 4110 Bekeken

Badge
Op mijn laatste factuur staan tientallen smsjes die ik verstuurd zou hebben uit het buitenland, nl. naar nummer 0031653131313. Dit nummer is bij mij echter onbekend. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Kim1 12 December 2011, 14:50

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Volgensmij is dit de SMS centrale van kpn/simyo. Het zou kunnen dat je telefoon automatisch op een buitenlands netwerk aanmeldt. Stel je telefoon voor de zekerheid in op handmatig zoeken naar netwerk. en selecteer dan NL KPN
Badge
Ik heb sinds een aantal weken een SIMYO weinig abonnement met een aanvullende internet bundel. Nu zie ik bij verbruik dat ik minimaal één keer per dag en sms stuur naast één voor mij totaal onbekend nummer: 0653131313. Dit zal toch niet de bedoeling zijn dat je al 30 smsjes verbruikt zonder zelf maar iets gedaan te hebben? Ik stuur ook geen sms nadert het buitenland en heb netwerk o handmatig staan. Kan iemand me helpen?
Badge +4
Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd. In de volgende gevallen ziet u dit nummer in uw verbruik staan:

• SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
• SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
• SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd
Badge
er zijn sms verzonden naar het nummer: 00447786205094 wat in de UK is.

dit heeft volgens internet te maken met Facetime kosten en imessage, ik heb geen iPhone.
hoe kom ik hier van af??
Volgensmij is dit de SMS centrale van kpn/simyo. Het zou kunnen dat je telefoon automatisch op een buitenlands netwerk aanmeldt. Stel je telefoon voor de zekerheid in op handmatig zoeken naar netwerk. en selecteer dan NL KPN
Zou je mij misschien uit kunnen leggen hoe je dit stap voor stap kunt doen, ik ben 62, en ik heb net een samsung Galaxy Gio, en ben nog niet geheel kundig in het gebruik ervan, bvd, Tessie
Op mijn laatste factuur staan tientallen smsjes die ik verstuurd zou hebben uit het buitenland, nl. naar nummer 0031653131313. Dit nummer is bij mij echter onbekend. Hoe kan dit?
Ik ben net zelf terug uit Turkije, en vond op mijn simyo verbruik een afschrijving van mijn pripaid tegoed van -/-8,50€, van17 afgeschreven info- berichten waar ik niet om gevraagd hebt, ik heb ze ook meteen gewist , het nummer van die info-berichten is ook 0031653131313, heeft iemand enig idee hoe je deze vorm van ongevraagde sms info berichten kunt blokkeren.
Hoi Tessie,

Kan het niet zijn dat je zelf hebt gesmst? Turkije is zone 2, met een tarief van 50 cent per sms. Infoberichten zijn gratis.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Tessie,

Sms-berichten vanuit het buitenland worden op het verbruik weergegeven als sms-berichten naar het nummer van onze berichtencentralen (0653131313). Het gaat hier dus niet om ontvangen sms-berichten (het ontvangen van sms-jes in het buitenland is gratis), maar om verzonden berichten.

Groetjes,

Manisha
Hoi Tessie,

Kan het niet zijn dat je zelf hebt gesmst? Turkije is zone 2, met een tarief van 50 cent per sms. Infoberichten zijn gratis.
Ik heb die binnenkomende sms-en niet zelf gesms-t, het waren een soort ballonnetjes met turkse titels waar ik niets van snap, die smsjes kwamen ook alleen op mijn mobiel als ik buiten was, in het hotel kwamen ze niet op mijn mobiel, wij waren met kennissen, en elke keer als we buiten waren ging mijn mobiel piepen en ja hoor, 4 tot 8 berichten en allemaal in de zelfde trant (turks), thuisgekomen mijn prepaid verbruik gechekt, en er waren 17 x 0,50 afgehouden van mijn tegoed, op 0031653131313, en dat schijnt een service nr. van de KPN te zijn, daarna heb ik mijn mobiel in mijn hotelkamer gelaten, en dat is maar goed ook, anders had het nog meer gekost, ik heb 2 smsjes gestuurd naar mijn familie en ook die zijn gewoon keurig betaald.
Beste Tessie,

Sms-berichten vanuit het buitenland worden op het verbruik weergegeven als sms-berichten naar het nummer van onze berichtencentralen (0653131313). Het gaat hier dus niet om ontvangen sms-berichten (het ontvangen van sms-jes in het buitenland is gratis), maar om verzonden berichten.

Groetjes,

Manisha
Als je zelf een sms gaat versturen, moet ik toch zelf een bericht schrijven, neem ik aan, die ballonnetjes kwamen gewoon ongevraagd binnen op mijn mobiel. Ik heb ook nog iemand gesproken die vorig jaar op vakantie precies hetzelfde heeft gehad. Bizar maar waar!
Reputatie 5
Badge +10
Binnenkomende smsjes (met uitzondering van premium sms diensten) regitreren wij niet. Het ontvangen van een smsje in het buitenland kost de ontvanger geen geld (met uitzondering van premium sms diensten). Als het telefoonnummer 0653131313 op je verbruik weergeven staat, zou dit een uitgaande sms moeten zijn. Wellicht dat je niet in de gaten hebt gehad dat er een sms is verstuurd.
Badge
nou ik ben helemaal klaar met simyo ik zou ook sms jes en informatienummers opgevraagd hebben wat helemaal niet zo is
In mij overzicht staan ook sms berichten naar dat beroemde nummer 0653131313.
Alleen is het onmogelijk dat hte uit het buitenland komt.
De simkaard is in gebruik in mijn alarmsysteem. Die zit goed vast aan de muur, en kan dus niet ongemerkt naar het buitenland op vakantie gaan.


Dus waar die sms'jes dan vandaan komen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste JWBokx,

Welkom op het Simyo forum!
Dat het nummer van de berichtencentrale in het verbruiksoverzicht staat kan ook andere oorzaken hebben zoals:
• SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
• SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd

Wij raden je aan om te controleren naar welke nummers er sms-berichten worden verzonden en of deze berichten succesvol worden afgeleverd. Je kunt een afleverrapport opvragen door *0# voor het sms-bericht te plaatsen.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Dank je voor de snelle ractie!


Ik zal het eens nakijken in de logs van het alarmsysteem.
Naar nietbestaand nummer kan eigenlijk niet, want alleen mijn eigen nummer staat er in.
Maar niet afgeleverd zou nog kunnen, mijn mobiel is van vodafone


Dus bij hun brandje is er wel wat verloren gegaan.

Ik weet niet of ik een *0# bij kan zetten, en hoe het alarmsysteem reageert op een afleverrapport....
Het sturen naar dit nummer is nu weer over.
Dus waarschijnlijk toch doordat ze niet aankwamen in de tijd dat vodafone problemen had.
Reputatie 2
Badge +4
Beste JWBokx,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha

Reageer