Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

niet verstuurde smsjes op factuur

  • 9 december 2011
  • 17 reacties
  • 4046 Bekeken

Badge
Op mijn laatste factuur staan tientallen smsjes die ik verstuurd zou hebben uit het buitenland, nl. naar nummer 0031653131313. Dit nummer is bij mij echter onbekend. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Kim1 12 december 2011, 14:50

Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd. In de volgende gevallen ziet u dit nummer in uw verbruik staan:



• SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden

• SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden

• SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd
Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Volgensmij is dit de SMS centrale van kpn/simyo. Het zou kunnen dat je telefoon automatisch op een buitenlands netwerk aanmeldt. Stel je telefoon voor de zekerheid in op handmatig zoeken naar netwerk. en selecteer dan NL KPN
Badge
Ik heb sinds een aantal weken een SIMYO weinig abonnement met een aanvullende internet bundel. Nu zie ik bij verbruik dat ik minimaal één keer per dag en sms stuur naast één voor mij totaal onbekend nummer: 0653131313. Dit zal toch niet de bedoeling zijn dat je al 30 smsjes verbruikt zonder zelf maar iets gedaan te hebben? Ik stuur ook geen sms nadert het buitenland en heb netwerk o handmatig staan. Kan iemand me helpen?
Badge +4
Het nummer 0653131313 is het nummer van onze zogenaamde SMS- berichten centrale. Via deze computer worden SMS- berichten verstuurd. In de volgende gevallen ziet u dit nummer in uw verbruik staan:

• SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden
• SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
• SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd
Badge
er zijn sms verzonden naar het nummer: 00447786205094 wat in de UK is.

dit heeft volgens internet te maken met Facetime kosten en imessage, ik heb geen iPhone.
hoe kom ik hier van af??
Volgensmij is dit de SMS centrale van kpn/simyo. Het zou kunnen dat je telefoon automatisch op een buitenlands netwerk aanmeldt. Stel je telefoon voor de zekerheid in op handmatig zoeken naar netwerk. en selecteer dan NL KPN
Zou je mij misschien uit kunnen leggen hoe je dit stap voor stap kunt doen, ik ben 62, en ik heb net een samsung Galaxy Gio, en ben nog niet geheel kundig in het gebruik ervan, bvd, Tessie
Op mijn laatste factuur staan tientallen smsjes die ik verstuurd zou hebben uit het buitenland, nl. naar nummer 0031653131313. Dit nummer is bij mij echter onbekend. Hoe kan dit?
Ik ben net zelf terug uit Turkije, en vond op mijn simyo verbruik een afschrijving van mijn pripaid tegoed van -/-8,50€, van17 afgeschreven info- berichten waar ik niet om gevraagd hebt, ik heb ze ook meteen gewist , het nummer van die info-berichten is ook 0031653131313, heeft iemand enig idee hoe je deze vorm van ongevraagde sms info berichten kunt blokkeren.
Hoi Tessie,

Kan het niet zijn dat je zelf hebt gesmst? Turkije is zone 2, met een tarief van 50 cent per sms. Infoberichten zijn gratis.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Tessie,

Sms-berichten vanuit het buitenland worden op het verbruik weergegeven als sms-berichten naar het nummer van onze berichtencentralen (0653131313). Het gaat hier dus niet om ontvangen sms-berichten (het ontvangen van sms-jes in het buitenland is gratis), maar om verzonden berichten.

Groetjes,

Manisha
Hoi Tessie,

Kan het niet zijn dat je zelf hebt gesmst? Turkije is zone 2, met een tarief van 50 cent per sms. Infoberichten zijn gratis.
Ik heb die binnenkomende sms-en niet zelf gesms-t, het waren een soort ballonnetjes met turkse titels waar ik niets van snap, die smsjes kwamen ook alleen op mijn mobiel als ik buiten was, in het hotel kwamen ze niet op mijn mobiel, wij waren met kennissen, en elke keer als we buiten waren ging mijn mobiel piepen en ja hoor, 4 tot 8 berichten en allemaal in de zelfde trant (turks), thuisgekomen mijn prepaid verbruik gechekt, en er waren 17 x 0,50 afgehouden van mijn tegoed, op 0031653131313, en dat schijnt een service nr. van de KPN te zijn, daarna heb ik mijn mobiel in mijn hotelkamer gelaten, en dat is maar goed ook, anders had het nog meer gekost, ik heb 2 smsjes gestuurd naar mijn familie en ook die zijn gewoon keurig betaald.
Beste Tessie,

Sms-berichten vanuit het buitenland worden op het verbruik weergegeven als sms-berichten naar het nummer van onze berichtencentralen (0653131313). Het gaat hier dus niet om ontvangen sms-berichten (het ontvangen van sms-jes in het buitenland is gratis), maar om verzonden berichten.

Groetjes,

Manisha
Als je zelf een sms gaat versturen, moet ik toch zelf een bericht schrijven, neem ik aan, die ballonnetjes kwamen gewoon ongevraagd binnen op mijn mobiel. Ik heb ook nog iemand gesproken die vorig jaar op vakantie precies hetzelfde heeft gehad. Bizar maar waar!
Reputatie 5
Badge +10
Binnenkomende smsjes (met uitzondering van premium sms diensten) regitreren wij niet. Het ontvangen van een smsje in het buitenland kost de ontvanger geen geld (met uitzondering van premium sms diensten). Als het telefoonnummer 0653131313 op je verbruik weergeven staat, zou dit een uitgaande sms moeten zijn. Wellicht dat je niet in de gaten hebt gehad dat er een sms is verstuurd.
Badge
nou ik ben helemaal klaar met simyo ik zou ook sms jes en informatienummers opgevraagd hebben wat helemaal niet zo is
In mij overzicht staan ook sms berichten naar dat beroemde nummer 0653131313.
Alleen is het onmogelijk dat hte uit het buitenland komt.
De simkaard is in gebruik in mijn alarmsysteem. Die zit goed vast aan de muur, en kan dus niet ongemerkt naar het buitenland op vakantie gaan.


Dus waar die sms'jes dan vandaan komen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste JWBokx,

Welkom op het Simyo forum!
Dat het nummer van de berichtencentrale in het verbruiksoverzicht staat kan ook andere oorzaken hebben zoals:
• SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden
• SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd

Wij raden je aan om te controleren naar welke nummers er sms-berichten worden verzonden en of deze berichten succesvol worden afgeleverd. Je kunt een afleverrapport opvragen door *0# voor het sms-bericht te plaatsen.

Graag vernemen we je bevindingen.

Groetjes,

Manisha
Dank je voor de snelle ractie!


Ik zal het eens nakijken in de logs van het alarmsysteem.
Naar nietbestaand nummer kan eigenlijk niet, want alleen mijn eigen nummer staat er in.
Maar niet afgeleverd zou nog kunnen, mijn mobiel is van vodafone


Dus bij hun brandje is er wel wat verloren gegaan.

Ik weet niet of ik een *0# bij kan zetten, en hoe het alarmsysteem reageert op een afleverrapport....
Het sturen naar dit nummer is nu weer over.
Dus waarschijnlijk toch doordat ze niet aankwamen in de tijd dat vodafone problemen had.
Reputatie 2
Badge +4
Beste JWBokx,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha

Reageer