.

Beantwoord

Minuten buiten bundel en factuur

  • 17 June 2014
  • 9 reacties
  • 379 Bekeken

Badge +1
Beste L.S.

Ik heb afgelopen maand uiteindelijk mijn simyo abonnement angesluit van 100 minuten/ sms maar alles is een beetje onduidelijk.

Als je mijn minuten som, (ook de 0.02 seconden van de voicemail naar 1 minut geteld) heb ik nog geen 50 minuten gebeld/sms..
Maar volgens mijn overzicht heb ik geen minuten meer deze maand, alsnog, ik moet extra betalen voor belletjes buiten mijn bundel..
Vandaag zijn ze al megerekend ???    8(     Waarom?

Bovendien kan ik de factuur van afgelopen maand niet bekijken, en ik heb ook in principe buiten mijn bundel gebeld terwijl ik 42 minuten heb gebeld..
Ik kan begrijpen dat ik de MB moet betalen. Ik had niet gezien dat de internet automatisch aan werd, maar waar zijn mijn 100 minuten/sms?? 

Waar is de duidelijkheid van Simyo? 

Groeten, 

Rocío
icon

Beste antwoord door Ernst 18 June 2014, 09:43

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi Rocpoo,

Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe je verbruikskosten zijn opgebouwd.
Je bent op 9 mei begonnen met je abonnement. Toen heb je voor de rest van de maand mei 77 minuten/sms gekregen, waarvan je er 46 hebt verbruikt. De enige kosten die je hebt gemaakt, naast je abonnementskosten, zijn voor het internetgebruik; €0,40

In juni heb je geen internetverbruik want dat heb je uitgezet. Je hebt verder 100 minuten/sms gekregen,maar die zijn echt al op.
Tijdens je laatste telefoongesprek, van 21 minuten, is je bundel opgeraakt. Je hebt niet zo heel veel telefoongesprekken, maar er zitten er een paar tussen van 13, 15 en 17 minuten. Dan zijn die 100 minuten wel snel op :(

Wat ik je wil aanraden is om voor de 25e van de maand je bundel te verhogen naar 200 of 300 minuten. Je betaalt dan wel een paar euro meer, maar je komt niet zo snel meer buiten je bundel.

De factuur van mei staat over een paar dagen op Mijn Simyo en daar krijg je ook nog een mailtje over. De verbruikskosten van juni kun je zien op Mijn Simyo, op het tabblad Verbruik.

Heb ik het duidelijk uitgelegd voor je?
Badge +1
Hallo Ernst, 

Bedankt voor je antwoord en voor je tijd. 

Ik denk dat je uitleg van mijn verbruik duidelijk kan zijn voor me en voor iedereen die deze email leest, je moest alleen de telefoonnummers erbij schrijven.

Omdat de factuur van mei nog niet beschikbaar is, kan ik alleen de grafieken bekijken, en daar staat dat ik de dubblek van mijn bundel moet betalen omdat ik iets buiten mijn bundel heb genomen.
Zoals je goed zegt, ik ben op 9 mei begonnen met mijn abonnement. Daarom weet ik nog niet hoe alles werkt.

Toen ik de prepaid had, kon ik in elke moment kijken hoeveel minuten had ik gebeld, hoeveel geld had ik nog, en alles is weg. En de factuur duurt anderhalf maand, ok, maar dat was ook niet in de website, daar kan je gewoon geen factuur vinden, alles is gewoon leeg.

De laatste telefoongesprek van 21 minuten is al buiten mijn bundel gerekend, en ja, daarnast heb ik drie "lange" telefoongespreken gehad, (daarom heb ik een bundel) eentje van 13, nog eentje van 15 en nog eentje van 17, alles samen zijn 45 min de helf van mijn bundel... Ik vind dan normaal dat ik vroeg waar de rest van mijn bundel was.

ik vind dat Simyo een bericht/mail kan verzenden om te zeggen dat je minuten/sms bijna/op zijn. En in de website duidelijk vermelden wat en wanneer heb je gebruikt. Dat zal voor me duidelijkheid zijn.

In ieder geval, nogmaals bedankt voor je tijd.

Groeten, 

Rocío


Hi Rocpoo,

Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen hoe je verbruikskosten zijn opgebouwd.
Je bent op 9 mei begonnen met je abonnement. Toen heb je voor de rest van de maand mei 77 minuten/sms gekregen, waarvan je er 46 hebt verbruikt. De enige kosten die je hebt gemaakt, naast je abonnementskosten, zijn voor het internetgebruik; €0,40

In juni heb je geen internetverbruik want dat heb je uitgezet. Je hebt verder 100 minuten/sms gekregen,maar die zijn echt al op.
Tijdens je laatste telefoongesprek, van 21 minuten, is je bundel opgeraakt. Je hebt niet zo heel veel telefoongesprekken, maar er zitten er een paar tussen van 13, 15 en 17 minuten. Dan zijn die 100 minuten wel snel op :(

Wat ik je wil aanraden is om voor de 25e van de maand je bundel te verhogen naar 200 of 300 minuten. Je betaalt dan wel een paar euro meer, maar je komt niet zo snel meer buiten je bundel.

De factuur van mei staat over een paar dagen op Mijn Simyo en daar krijg je ook nog een mailtje over. De verbruikskosten van juni kun je zien op Mijn Simyo, op het tabblad Verbruik.

Heb ik het duidelijk uitgelegd voor je?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Ernst,

Ik denk dat je uitleg van mijn verbruik duidelijk kan zijn voor me en voor iedereen die deze email leest, je moest alleen de telefoonnummers erbij schrijven.

Omdat de factuur van mei nog niet beschikbaar is, kan ik alleen de grafieken bekijken, en daar staat dat ik de dubblek van mijn bundel moet betalen omdat ik iets buiten mijn bundel heb genomen.
Zoals je goed zegt, ik ben op 9 mei begonnen met mijn abonnement. Daarom weet ik nog niet hoe alles werkt.

Toen ik de prepaid had, kon ik in elke moment kijken hoeveel minuten had ik gebeld, hoeveel geld had ik nog, en alles is weg. En de factuur duurt anderhalf maand, ok, maar dat was ook niet in de website, daar kan je gewoon geen factuur vinden, alles is gewoon leeg.

[....]

ik vind dat Simyo een bericht/mail kan verzenden om te zeggen dat je minuten/sms bijna/op zijn. En in de website duidelijk vermelden wat en wanneer heb je gebruikt. Dat zal voor me duidelijkheid zijn.


Hey Rocpoo,

Via Mijn Simyo en de Mijn Simyo app kun je vrij goed in de gaten houden hoeveel minuten je nog over hebt voor de maand. Ook de specificatie kun je meestal in de tabbladen onder het verbruik tabblad prima volgen. In het begin van de maand staat vaak nog het tabblad van de vorige maand en de huidige maand. Helaas verdwijnt het tabblad van vorige maand (te) snel en dus ook voordat de factuur beschikbaar is. Ernst zal in een publiek bericht natuurlijk niet jouw belgegevens plaatsen, want die gegevens genieten enige privacy.

Het is vandaag al weer de derde donderdag van de maand, dus je (eerste) factuur zal snel beschikbaar komen! Omdat het je eerst factuur is en omdat de eerst factuur afwijkend is, raad ik je aan om deze post is lezen. Hierin staat hoe deze factuur in mekaar zit.

Het klopt inderdaad dat Simyo geen melding geeft wanneer je bel-/SMS-bundel op is. Alleen als een databundel op is, wordt er gewaarschuwd. Data staat bij jou echter uit.
Reputatie 5
Badge +11
Hey Groentjuh, dankjewel voor deze extra uitleg :o

Rocpoo, heb je hier meer aan?
Hoi Simyo,

Om onverklaarbare redenen althans voor mij zijn mijn laatste 2 facturen meer dan 90 euro. Ik ben al cker meer dan 2 jaar bij Simyo. En mijn rekeningen altijd tussen de 30 a 50 euro. Tot mijn verbazing zie ik dat ik ( laatste factuur) iets meer als 7 uur heb gebeld ik heb een bundel van 600 min hoe kunnen het aantal uren dat ik heb gebeld in rekening zijn gebracht zonder dat ik over mijn bundel ben???!!!!
Reputatie 7
Badge +9
Zijn dat niet buiten-bundel gesprekken zoals bijvoorbeeld naar het buitenland of gesprekken vanuit het buitenland? Bundelminuten gelden alleen binnen Nederland.
Nee want ik kan in mijn specificaties zien dat het in mobiele nr's binnen NL waar kosten voor zijn gerekend. 8 uur bellen staat toch niet voor 600 belmin. Of ben ik nou gek?
Reputatie 7
Badge +9
Iemand van Simyo moet hier naar kijken want die kan jouw verbruiksgegevens inzien. Ik weet wel dat bij Simyo elk gesprek per hele minuut naar boven wordt afgerond, dus als je heel veel korte gesprekjes hebt gevoerd, dan kan dat misschien een mogelijke verklaring zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Simyo,

Om onverklaarbare redenen althans voor mij zijn mijn laatste 2 facturen meer dan 90 euro. Ik ben al cker meer dan 2 jaar bij Simyo. En mijn rekeningen altijd tussen de 30 a 50 euro. Tot mijn verbazing zie ik dat ik ( laatste factuur) iets meer als 7 uur heb gebeld ik heb een bundel van 600 min hoe kunnen het aantal uren dat ik heb gebeld in rekening zijn gebracht zonder dat ik over mijn bundel ben???!!!!


Iemand van Simyo moet hier naar kijken want die kan jouw verbruiksgegevens inzien. Ik weet wel dat bij Simyo elk gesprek per hele minuut naar boven wordt afgerond, dus als je heel veel korte gesprekjes hebt gevoerd, dan kan dat misschien een mogelijke verklaring zijn.

Welkom op het forum Hiba,

Wat Scotsman hierboven zegt klopt. Je hebt in de maanden april en mei meer dan 600 bel/sms minuten verbruikt. Gesprekken worden altijd op hele minuten afgerond. Op je factuur staat het exact aantal uren, minuten en sec. welke je gebeld hebt. Daar wordt echter geen rekening gehouden met de afronding op hele minuten. Als ik je bel/sms minuten van bijvoorbeeld april bekijk, zie ik dat je 766 bel/sms minuten hebt verbruikt. Hiervan vallen dus 166 bel/sms minuten buiten de de bundel. Ook in mei zijn er meer bel/sms minuten gebruikt dan je bundel toeliet. Je zou kunnen overwegen om een hogere belbundel te nemen. Met een bundel van 1250 minuten i.c.m. een jaarabonnement ben je slechts € 1,51 duurder uit 🙂.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

@Scotsman, bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,

Alex

Reageer