.

Beantwoord

Ik heb mijn terugbetaling nog niet ontvangen. Hoe kan dit?

  • 23 December 2016
  • 8 reacties
  • 343 Bekeken

Badge
Tot mijn verdriet kan ik constateren dat Simyo niet eerlijk is naar zijn/haar klanten. Ik wacht al een maand op een terugbetaling (bijna 200 euro!) en na veel, heel veel, beloftes heb ik nog niets. Ondertussen heb ik vaak (en zelfs gezellig) gekletst met Robina, Caspar, Patricia en anderen van de klantenservice, maar helaas....1 grote zeepbel. Ze doen niet wat ze beloven.
Sinds enkele dagen zijn ze gestopt met communiceren, misschien wordt het ze te heet onder te voeten, maar goed...dat wat vriendelijk begon (dank je Robina) eindigt straks in een juridische strijd want nu heb ik het punt bereikt dat de lol er van af is.
De terugbetaling is aan de kinderen beloofd als iets extra's voor kerst.....ik kan een foto maken van de boom voor jullie maar geloof me er liggen geen kadootjes onder...

Simyo, heel jammer.....
icon

Beste antwoord door Asma 23 December 2016, 16:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Peter,

nou kan ik aan de ene kant snappen dat het rond de vakantie wel minder contact/online is maar dan nog is dit heel erg vervelend, normaal handelt Simyo deze dingen goed af.
Dit vind ik dan ook erg slecht vanaf de Simyo zijde, wie van de moderators zorgt hiervoor?
Alle klanten moeten namelijk tevreden zijn en dit kan niet.

Groet Paul.
Badge
Beste Paul, ik kwam er gelukkig zojuist achter dat ik mijn betaling tot 56 dagen
na dato kan storneren. Als zij niet betalen (noch communiceren) zal ik iets moeten
doen.
Heb ze gevraagd telefonisch contact met me op te nemen, doen ze niet.
Heb via facebook gereageeerd, geen reactie terug.
Heb ze gemaild, geen reactie terug.
Pas nu, na allerlei dreigementen, komt er een PB via facebook dat alles niet is gelukt...of ik NOG een week geduld wil hebben!!! 6 weken voor 1 betaling, hoef je als consument niet te proberen.....
Helaas, klaar met Simyo.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Peter M,

Het is fijn om te horen dat het contact met onze Klantenservice gezellig was. Het is wel erg vervelend dat wij onze belofte niet na konden komen.

Ik ben gelijk even gelopen naar mijn collega's die je hebt gesproken en het klopt dat de terugbetaling van je coulance voor internetverbruik later is verwerkt. Hiervoor onze excuses! Normaal gesproken worden terugbetalingen op tijd verwerkt, alleen is het jammer genoeg erg ongelukkig gelopen.. :(

Vanmiddag heeft Robina je geprobeerd te bellen, maar kreeg ze je niet te pakken. Maar mijn collega van de financiële afdeling heeft zich vandaag hard voor je gemaakt en ervoor gezorgd dat de coulance is terugbetaald. Afhankelijk van de bank die je hebt, zul je de terugbetaling morgen al ontvangen. We zullen voor je duimen! Zo kun je toch nog leuke presentjes halen voor de kinderen. ;)

Mocht je andere vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

@ PaulH, bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Asma
Badge
Beste Asma,

Bedankt voor je uitermate vriendelijke antwoord.
Maar ik hoop dat je kunt begrijpen dat ik dit antwoord al zo'n 2 weken hoor?
Het is niet dat ik geen vertrouwen in jou heb, maar de finance van Simyo is een ander verhaal.

Robina heeft mij niet gebeld, hoewel ze me zelfs zakelijk kan bereiken. Maar goed, ze is dusdanig vriendelijk dat ik onmogelijk boos op haar kan worden. Mocht ik ooit nog een dochter krijgen noem ik haar Robina....

Het vertrouwen in Simyo heeft een deuk opgelopen, ik vind dit echt heel naar. Het gaat niet eens om de centen, maar puur om de manier waarop ik toch een beetje word voorgejokt.

Beste Asma, ik neem je antwoord voor waar aan en geloof werkelijk dat jij de waarheid spreekt, maar of je collega's ook tegen jou eerlijk zijn geweest kom ik met een paar dagen pas achter.

Fijne dagen, Peter, Angelina, Rik, Robin, Ruben en Vienna
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Peter,

Namens Asma; heel graag gedaan! 🙂 Ik ben blij dat je contact met de klantenservice zo prettig verlopen is. Zo hoort dat ook. Is de terugbetaling van de coulance intussen gestort? Ik hoop het!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Geen dank, maar zoals verwacht....geen terugbetaling. Dat zal dit jaar ook wel niet meer lukken. Ik heb jullie overigens ingebrekegesteld, waarop ik nog geen antwoord heb gehad. Juridisch is jullie 14 dagen gegund voor een reactie, welke ik uiteraard ook niet op tijd verwacht. Ik had nooit verwacht dat ik me zo hard op moest gaan stellen naar jullie, terwijl de service eigenlijk altijd gewoon goed was.

Graag verwijs ik naar paragraaf 1.10.2.f van de algemene voorwaarden van Simyo en ben benieuwd welke vergoeding jullie toekennen.

Groeten Peter
Badge
Beste klantenservice-medewerkers,

Daar jullie nog steeds, 5 weken na dato, de uitbetaling nog niet hebben kunnen doen...heb ik mijn betaling laten storneren. Uit pure noodzaak, gezien jullie je simpelweg niet aan je afspraak houden. Dit is absoluut niet mijn keuze, maar het gevolg van het handelen van Simyo.

Mochten jullie dit bedrag willen reclameren bij mij, ik hanteer dezelfde betalingstermijn als Simyo dit doet. Ik wacht op jullie terugstorting en vervolgens stort ik het terug binnen een week of 5-6.

Heel vriendelijk bedankt voor de email waarin jullie nu wel alert zijn, direct incassa-kosten en meer blabla. De "incasso-kosten" waarmee jullie dreigen zal ik zien als rentevergoeding voor de betaling waarop ik nog steeds wacht.

Met vriendelijke groet,

Peter
Reputatie 6
Badge +7
Hoi PeterM,

Ik vind het erg jammer dat je dit bedrag nog steeds niet hebt mogen ontvangen. :(

Met de financiële afdeling heb ik zojuist even uitgezocht waar dit aan kan liggen. Volgens onze gegevens is de terugbetaling op 23 december aan je teruggestort. Dit bedrag had je -afhankelijk van de drukte bij de bank- de 24ste op je bankrekeningnummer kunnen hebben. Het verwerken van terugbetalingen kan tot drie werkdagen duren. Dit betekent dat je dit bedrag uiterlijk gistermiddag hebt ontvangen. Klopt dit?

Omdat je nu de incasso hebt gestorneerd en wij je al hebben terugbetaald, is het wel belangrijk dat je dit bedrag aan ons terugstort. Ik heb de incassoprocedure tijdelijk voor je stopgezet, zodat je dit bedrag aan ons kunt terugstorten zonder bijkomende kosten. Dat is natuurlijk wel zo eerlijk! ;)

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer