.

Beantwoord

Mijn simkaart is gestolen en nu heeft er hoogverbruik plaatsgevonden. Wat nu?


Hallo Simyo,

Ik ben al bijna 2 jaar trouwe klant, maar ben sinds dit weekend erg geschrokken en erg ontevreden. Klaarblijkelijk is zondagavond mijn simkaart van Simyo gestolen. Hier kwam ik achter nadat ik maandagmiddag een melding kreeg van plotseling hoogverbruik. Jullie gaven aan dat de simkaart geblokkeerd was, maar vervolgens is er na de eerste 100 euro nogmaals 100 euro verbruikt voordat deze volledig geblokkeerd is. Ik gebruik deze simkaart al enige maanden niet. (Zie mijn verbruik). Ook al snap ik dat er een stuk eigen verantwoordelijkheid in zit: dit lijkt me niet normaal. Allereerst, omdat ik na constateren totaal geen controle heb gehad over het blokkeren, waardoor de schade dubbel opgelopen is. En ten tweede lijkt het me bizar dat als er in minder dan 1,5 dag 1,5+ GB is gebruikt, terwijl er al maanden niet mee is gebeld er hier geen alarmbellen afzijn gegaan binnen jullie systeem. Aangezien het om zoveel geld buiten de bundel gaat lijkt het mij normaal daar al veel eerder, namelijk ver voor de 100 euro een bericht van uit gaat, waardoor deze dan wel onmiddelijk geblokkeerd wordt, dan wel een waarschuwing per mail uitgaat. Sms heeft immers weinig zin waneer er sprake is van ongemerkte gestolen goederen.

Ik hoop dat jullie dit zo snel mogelijk voor mij kunnen oplossen, zodat ik nog een trouwe klant kan blijven. Mijn intentie was om mijn abonnement door te zetten naar mijn moeder, maar op deze manier vind ik het veel te gevaarlijk om nog van jullie diensten gebruik te maken en sluit ik het abonnement liever in zijn geheel af.

Met vriendelijke groet, Lisette
icon

Beste antwoord door Jihane 8 June 2017, 19:53

Bekijk originele reactie

12 reacties

Je zal ten eerste aangifte bij de politie moeten doen van diefstal. Tevens is het vermelden van 2x 100 euro verbruik in de aangifte ook het melden waard.

Voor je aangifte heb je een aantal zaken nodig. Je telefoonnummer van het betreffende simkaartje en het simkaartnummer (te vinden op je MijnSimyo > instellingen > simkaart). Als het simkaartje nog in een telefoon zat en deze is ook gestolen dan zul je die mee moeten nemen in je aangifte en en dan zal de politie het imei nummer wel willen hebben, staat soms op doos.

Pas daarna kan Simyo iets betekenen in een financiële oplossing.

Maar misschien een hele gekke vraag. Zat er geen pincode op de simkaart?

De simkaart kun je zelf ook blokkeren op je MijnSimyo, zelfde pagina waar je simkaartnummer staat.
Hallo Ray,

Er zat zeker een pincode op de kaart, vandaar ook mijn complete verrassing. Ik ga aangifte doen.

Gekke vraag: werk jij bij Simyo? Aangezien er 'forum expert' staat, maar niet iets in de trant van 'medewerker van Simyo'.
Nee, ik ben net als jouw klant de graag andere klanten helpt (staat onderin ook in mijn handtekening). Tevens ben ik redelijk op de hoogte van bepaalde procedures zodat ik klanten al kan voorzien van de nodige adviezen of hulp. Ik begon ooit net als jij dat nu bent als Startend Simyaan :D

Er zijn meerdere Forum Experts actief maar ook andere klanten die klanten helpen of mee discussiëren over bepaalde dingen.

Een medewerker herken je alszijnde moderator en zij hebben een oranje S in hun foto.

Zij reageren hier doorgaans binnen Ă©Ă©n werkdag.
Bedankt voor je reactie, Ray! 🙂
Graag gedaan en succes met het vervolg..

Hou je ons op de hoogte?
Ok, ik kan digitaal geen aangifte doen, want mijn DigiD werkt nog met mijn oude nummer die dus gestolen is. Dit gaat lekker 😞
Ok, ik kan digitaal geen aangifte doen, want mijn DigiD werkt nog met mijn oude nummer die dus gestolen is. Dit gaat lekker :(

Waar is het gestolen? Als het vanuit een woning of andere leefruimte is kun je sowieso geen online aangifte doen.
Nope, zeer waarschijnlijk uit mijn tas gestolen of verloren en daarna gebruikt. Ik heb de mogelijkheden op de site van de politie gezien. Bedankt tot zover. Nieuw telefoonnummer wijziging aangevraagd en ik zal even een Simyo medewerker afwachten.
Een vraagje zat de sim niet in de telefoon?
Nee.
Toch bijzonder. Je leest over een diefstal / verlies vd telefoon eerder dan van een sim. Simyo staat bekend om de coulance ook daar zal de moderator meer kunnen vertellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lisette,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een vervelende situatie, zeg! Ik zie dat je ook een e-mail hebt gestuurd, en dat mijn collega je een coulance heeft aangeboden. Heel fijn, want zo hoef je niet op te draaien voor die kosten. Fijn!

Toch raad ik je aan om aangifte te doen!

Ik zie ook dat de blokkade eraf is gehaald door mijn collega, maar die wilde jij natuurlijk juist erop hebben! Ik heb je simkaart dus per direct geblokkeerd. Ik raad je aan om een vervangende simkaart te bestellen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Deze kost € 5,-. Zodra die binnen is, kun je 'm activeren. Dan vervalt de vorige kaart, en ben jij weer in controle over je nummer.

Je gaf trouwens aan dat je nu twijfelde over of je je aansluiting door zou moeten geven aan je moeder, omdat je dit te gevaarlijk vond. Mag ik je vragen wat je precies te gevaarlijk vindt? 🙂 Zou je bijvoorbeeld liever eerder een grens zien in kosten?

@ Ray en Friesian, dank voor de reacties! :D

Groetjes,
Jihane

Reageer