.

Beantwoord

Mijn nummerbehoud is niet helemaal goed gegaan. Wat nu?

  • 23 October 2017
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Tot mijn verbazing zag ik dat ik deze maand €37,54 buiten de bundel kosten heb voor internet én bellen/sms. Ook was de factuur september ineens een vreemd bedrag, namelijk €12,80 i.p.v. €24 voor mijn bundels.
Mijn bundels liepen namelijk maar van 01-10-2017 - 17-10-2017?
Terwijl deze nu weer lopen van 01.11.17 - 30.11.17.
De buiten de bundel kosten waren enkel op 17, 18 en 19 oktober. Daarna was alles weer binnen de bundel. Terwijl ik onbeperkt bellen heb en 4000MB.

Na wat stress en uitpluizen denk ik er achter te zijn wat er mis is gegaan. Want het lijkt op een technisch/communicatie probleempje tussen providers.
Ik heb namelijk een overstap met nummerbehoud gepland bij Tele2. Deze moest gebeuren op 16 oktober, alleen is niet doorgegaan. Een 2e poging is ook mislukt, de 3e staat nu op 3 november. Tele2 kan niet aangeven waarom het mislukt. Ik wacht ook nog op de simkaart etc. Kortom een zooitje daar bij Tele2 (nu al spijt).
Ze verzekerde mij echter dat Simyo pas gestopt zal worden bij een succelvolle portering van mijn nummer. En activatie van Tele2 abonnement.

Wat er nu denk ik is misgegaan, is dat jullie/Simyo op de geplande dag 16 oktober door een fout, onterecht toch mijn abonnement hebben stopgezet. En deze na 3 dagen weer hebben aangezet?

Het is bijv. onmogelijk om 3 dagen buiten de bundel te bellen met een onbeperkt bellen bundel, waarna deze weer binnen de bundel verder gaat. Op 19 oktober is er zelfs zowel buiten als binnen de bundel gebeld. (Géén 0900 nr's!).
Ik heb ook nooit email of sms van jullie gehad dat mijn abonnement zou stoppen etc. Of dat ik buiten de bundel aan het bellen/internetten was.

Kortom, hier gaat technisch iets goed mis.
Graag hoop ik dat jullie hier even kunnen induiken en dit kunnen rechtzetten. Geeft mij nogal veel stress en zonde van de tijd. Helaas kan ik Tele2 niet meer annuleren, tenzij de 3e poging ook mislukt geloof ik.

Alvast bedankt.

Mvg,
Lillie
icon

Beste antwoord door Asma 24 October 2017, 16:27

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Lillie,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat het helemaal mis is gegaan met je nummerbehoud. Hiervoor onze excuses!

Ik zie inderdaad dat je nummerbehoud is verplaatst naar 3 november. Volgens onze gegevens is deze aanpassing niet goed bij ons doorgekomen, waardoor je abonnement automatisch is beëindigd. Inmiddels is dit helemaal rechtgetrokken, maar blijft er natuurlijk wel een 'gat' in je abonnementskosten. Het verbruik tussen 17 en 19 oktober plaatsvond is hierom buiten je bundel in rekening gebracht.

Maak je vooral geen zorgen, bij deze zal ik deze verbruikskosten vergoeden. De vergoeding zal op je oktober factuur zichtbaar zijn. Deze kun je rond 14 november bekijken via Mijn Simyo.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Hoi Lillie,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat het helemaal mis is gegaan met je nummerbehoud. Hiervoor onze excuses!

Ik zie inderdaad dat je nummerbehoud is verplaatst naar 3 november. Volgens onze gegevens is deze aanpassing niet goed bij ons doorgekomen, waardoor je abonnement automatisch is beëindigd. Inmiddels is dit helemaal rechtgetrokken, maar blijft er natuurlijk wel een 'gat' in je abonnementskosten. Het verbruik tussen 17 en 19 oktober plaatsvond is hierom buiten je bundel in rekening gebracht.

Maak je vooral geen zorgen, bij deze zal ik deze verbruikskosten vergoeden. De vergoeding zal op je oktober factuur zichtbaar zijn. Deze kun je rond 14 november bekijken via Mijn Simyo.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma


Beste Asma,

Bedankt voor je hulp! Hopelijk gaat het 3 november wel goed. Ik denk dat Tele2 het echter weer gaat verprutsen, aangezien ik mijn simkaart nog steeds niet heb ontvangen.
Kan ik er van uit gaan dat jullie mijn abonnement niet stopzetten op 3 november, indien de overstap weer niet goed gaat? Tele2 beweert namelijk dat dit stopzetten alleen gebeurd bij een succesvolle overstap.

Alvast bedankt.

Mvg,
Lillie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Lillie,

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en het lijkt erop dat het op 3 november helemaal goed gaat. Wij zullen ervoor zorgen dat je abonnement is beëindigd wanneer je nummer over is gezet.

Heb je verder nog vragen voor mij?

Groetjes,
Caspar

Reageer