.

Beantwoord

Hoe kan ik zoveel MB's verbruikt hebben?

  • 12 February 2016
  • 10 reacties
  • 230 Bekeken

De oorzaak van mijn hoog verbruik is mij totaal onbekend. Ik gebruik mijn telefoon alleen via WIFI en zelden buitenshuis. In de ochtend kreeg ik het bericht dat mijn nummer uit voorzorg was geblokkeerd. ik heb direct Eur 100,- via Ideal overgemaakt om de blokkade op te heffen. Kunt u mij informeren hoe of door wie ik op het openbare GSM net ben terecht gekomen. Kunnen de kosten Eur. 247.80 door u worden vergoed of wie moet ik daar op aanspreken?! Dank voor uw antwoord in deze.
icon

Beste antwoord door Angela 13 February 2016, 15:36

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alberto34,

Welkom op het Simyo Forum.

Als vaste forum gebruiker (geen medewerker van Simyo) vind ik het altijd erg om te lezen dat iets, kwa hoogverbruik, altijd de schuld is van de provider!
Mag ik allereerst de eerwaarde forum gebruiker erop wijzen dat er in het geval Algemene Voorwaarden gelden waarin staat dat "De contractant aansprakelijk is voor al het verbruik wat via haar aansluiting wordt verbruikt.".

Graag ga ik met de eerwaarde forum gebruiker op zoek naar een mogelijkheid waar het hoogverbruik vandaan is gekomen.
In de telefoon van de eerwaarde forum gebruiker kan zij in de instellingen vinden waar het aan verbruikt is.
Helaas weet Simyo niet waar het aan verbruikt is. Dit i.v.m. privacy regels.
Bovendien kan de telefoon kiezen welk netwerk wordt gebruikt. Het WiFi netwerk of het netwerk van de provider (Simyo).
Je kan dus het idee hebben dat je op je wifi zit maar toch internet verbruikt via de provider.

Dus heb ik de vraag aan jou!
Kan de eerwaarde forum gebruiker in zijn/haar mobiel kijken waar het aan verbruikt is?

Tevens hier dingen om te lezen in het weekend.
https://forum.simyo.nl/internet-62/info-mobiel-internet-gebruik-31748
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/?_ga=1.227643741.1997980590.1454009441
Ook raad ik aan als je op WiFi gaat standaard internet op je mobiel uit te zetten en in Mijn Simyo!

Heb je nog vragen aan het forum en heb ik je zo goed geholpen?
Dank voor de reactie. Zover ik kon nagaan stond Mobielegegevens uit. Wel heb ik bemerkt dat het Wifi signaal in de late avond was uitgevallen. Ik kan echter niet terugvinden welke website was geactiveerd.Heb besloten maar niet verder te zoeken want de algemene voorwaarden zijn inderdaad duidelijk als Simyo geen informatie mag geven.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alberto34,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, dat is even schrikken geweest! Ik kan me voorstellen dat je wat meer uitleg wilt over deze kosten.

Maikel.twinnie heeft je al van een hoop informatie voorzien en ik heb hier eigenlijk weinig aan toe te voegen 🙂 Zoals hij aangeeft, kunnen wij helaas niet zien waaraan jij je MB's verbruikt. Gelukkig kun je dit vaak wel in jouw telefoon achterhalen. Hoe je dit doet, vind je via de link die Maikel.twinnie naar je heeft gestuurd.

Het is al heel goed dat je erachter bent gekomen dat de wifi uit is gevallen. Het is verstandig hier op te letten en de tips te gebruiken die hier genoemd zijn om dit te voorkomen.

Omdat je nu geen MB's meer over hebt, wil ik je aanraden de optie 'internet op je mobiel' uit te zetten via Mijn Simyo. Zo kun je alleen nog maar een connectie maken met wifi. Je kunt ook een extra MB bundel bijkopen van €5. Je krijgt dan 500MB om de rest van de maand mee vooruit te kunnen. Bekijk even voor jezelf wat jij prettig vindt.

Als laatste vind ik het erg vervelend om jou met deze kosten te laten zitten. Daarom wil ik je het volgende aanbieden. Je bent ruim 1600MB buiten je bundel gegaan. Dit kan ik vergoeden voor je door 4 extra MB's bundels in rekening te brengen. Dit betekent dat jij €20 betaalt en dat wij de rest van de kosten voor je uit coulance vergoeden. Dit doen wij eenmalig. Wat vind je hiervan?

@Maikel.twinnie, wederom bedankt voor je heldere en goede uitleg :)

Groetjes,
Angela
Dank voor het antwoord. ben gaarne bereid om Eur. 20,- te betalen . ik heb echter Eur. 100,- reeds via Ideal betaald om wederom te kunnen telefoneren. Wat moet ik nu nu doen. Alvast dank voor uw coulance en uw antwoord.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alberto34,

Dan gaan we dat voor je in orde maken!

In mijn aanvraag voor deze coulance heb ik aangegeven dat jij een aanbetaling hebt gedaan. Wij zorgen ervoor dat dit bedrag zo snel mogelijk terug op jouw rekening wordt gestort. Houd dit dus even in gaten. Binnen een week heb je dit bedrag terug. Wil je mij hiervan op de hoogte houden?

Verder zal de coulance direct uitgevoerd worden op de open factuur. Dit kun je binnen enkele dagen zien via Mijn Simyo 🙂 Mocht je nog hulp nodig hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Angela, hartelijk dank voor je snelle antwoord. Ik ben zeer blij met de oplossing die mij wordt geboden en dank jou en het team voor de de voor mij perfecte regeling!! Zal je op de hoogte houden van het te retourneren bedrag op mijn rekening.
Simyo : toppie en een aanrader!!
Groeten, Albert
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alberto34,

Thnx voor je terug koppeling.
Als klant van Simyo ben ik blij te lezen dat Simyo een aanrader is. Vind ik zelf namelijk ook!

Heb je de blogs welke ik had meegestuurd nog gelezen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi alberto34,

Wat goed om te lezen dat we er zo samen uit zijn gekomen en dat je helemaal tevreden bent over Simyo 😉. Alvast hartstikke bedankt dat je ons op de hoogte wilt houden.

Groetjes, Tiury
Heden trof ik de restitutie aan op mijn bankrekening en Mijn Simyo. Nogmaals hartelijk dank voor deze bijzondere coulance en ik ben zoals eerder reeds vermeld hiermee erg tevreden. Resteert een zeer tevreden klant !!!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alberto34,

Goed om te lezen dat je het bedrag ondertussen ontvangen hebt 🙂 Ik ben blij dat je weer een tevreden klant bent. Als we in de toekomst nog eens iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer