Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Mijn nummer is afgesloten. Wanneer word ik weer gedeblokkeerd?

  • 1 augustus 2015
  • 15 reacties
  • 279 Bekeken

Hallo.

Ik heb gisteren contact gehad met een medewerker omdat twee aansluitingen zijn geblokkeerd. Hij verzekerde me dat het een fout was van de simyo en dat het weer aangesloten zou worden. De betalingen zijn allang verwerkt en ik heb nog steeds geen aansluiting. Graag vandaag een oplossing!
icon

Beste antwoord door Tiury 3 augustus 2015, 17:22

Hoi marous,



Sorry dat mijn collega een toezegging heeft gedaan die uiteindelijk nergens naartoe heeft geleidt. Volgens mijn gegevens is de betaling gisteren pas verwerkt en heeft mijn collega van het backoffice team je aansluiting weer geactiveerd. Dit laatste had automatisch gebeuren, dus we gaan uitzoeken hoe het komt dat dit niet is gebeurd.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je hulp Raytje 🙂.
Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Vandaag wordt moeilijk ben ik bang. Simyo is niet geopend in het weekend. Heel sporadisch is er een moderator te vinden op het forum. Je kan het ook op Twitter proberen, misschien heb je daar meer kans.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi marous,

Sorry dat mijn collega een toezegging heeft gedaan die uiteindelijk nergens naartoe heeft geleidt. Volgens mijn gegevens is de betaling gisteren pas verwerkt en heeft mijn collega van het backoffice team je aansluiting weer geactiveerd. Dit laatste had automatisch gebeuren, dus we gaan uitzoeken hoe het komt dat dit niet is gebeurd.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Raytje 🙂.
Hallo. Ook ik heb gisteren via de link betaald maar niks hoor..wel uit en aan gezet.
Gr jo
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Verboom71, welkom op het forum :)

Bij jou is er iets meer aan de hand dan een enkele niet betaalde factuur.
Er stond nóg een factuur open, maar inmiddels hebben we het anders aangepakt. Jouw nummerbehoud was in april afgekeurd, waardoor je bundels niet waren ingegaan.
Hierdoor heb je alleen maar buiten bundel gemaakt en waren je facturen zo hoog.

Op twee juli heb je aangegeven dat je graag je bundels wilde activeren. dit is helaas door een fout van onze kant niet goed gegaan, waardoor je hoe kosten bleef maken.
Samen met onze financiële afdeling heb ik besloten dat we alle kosten die anders binnen je bundel waren gevallen gaan vergoeden vanaf het begin dat je klant bent bij ons.
Dit houdt in dat voor de factuur van april er €28,40 teruggestort gaat worden en voor de factuur van mei is dat €103,66

Wél willen we graag nog weten of je misschien de factuur van juni handmatig overgeboekt hebt, of helemaal nog niet betaald hebt.
Dit in verband met een aangepaste iDeal link die we kunnen sturen of het terug te storten bedrag. Kun je me dit laten weten?

Het incasso van de factuur van juli is al geweest. Daar heb ik je over proberen te bellen. Onze financiële afdeling wil even afwachten of deze binnen komt. Wanneer het betaalt is, storten we daar het teveel betaalde voor terug.
Zo niet, dan krijg je daar ook per mail een aangepaste iDeal link voor.

Is dit zo duidelijk en ben je tevreden zo?
Hallo ernst
Hartelijk dank voor het antwoord..wat een service echt fijn..ik heb al vrijdag gebeld met een collega van jou en volgens mij was het nu goed zo
Wanneer kan ik het retour geld verwachten
Ik ben blij met de oplossing nogmaals hartelijk dank. Gr verboom72
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Verboom71,


Het was heel graag gedaan 😳 het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met je Sim Only in de financiële problemen terechtkomt.
Ha ernst..wanneer kan ik het retourgeld verwachten..en de nieuwe links
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Verboom71,

Sorry voor de late reactie! Dit is niet onze bedoeling geweest.

Ik heb het voor je nagekeken. Als het goed is heb je ondertussen een nieuwe betaal link gehad via een e-mail. Dit gaat over de factuur van juni. Heb je deze ontvangen?

Daarnaast zijn er een aantal terugbetalingen geweest. Kun je deze terugvinden?

Als laatste wordt er op dit moment gekeken naar de rekening van juli. Hier heb je ook nog geen nieuwe betaal link van ontvangen. Morgen hoop ik hier meer informatie over te ontvangen. Natuurlijk laat ik aan je weten wat hier precies het proces voor gaat zijn. Onze betaal afdeling is aan het nagaan of jij hier nog een nieuwe betaal link voor moet ontvangen.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Verboom71,

Bedankt voor je geduld! Ik heb zojuist begrepen waar het mis is gegaan voor de factuur van juli. Wij hebben een terugboeking gedaan en vervolgens is het bedrag toch nog teruggehaald naar jouw rekening. Mijn collega van de afdeling finance stuurt jou een nieuwe betaal link. Dit is het openstaande gecorrigeerde bedrag van juni & juli. Ik raad je aan deze zo snel mogelijk te betalen. Laat je mij weten of dit gelukt is?

Groetjes,
Angela
Hallo angela en ernst..
Ik krijg vandaag 2 linkjes binnen van 111 euro en 50 euro???? Van de week is r een incasso geweest van 17 euro en ja hoor ik ben weer afgesloten...heb de klanteservice al gebeld en die zou proberen het vandaag nog te deblokeren...maar nu is het niet leuk meer!!!!

Gr verboom71
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Verboom71,

Zoals Angela hierboven aangaf, kreeg je van ons nog twee betaal links van ons. Dit zijn de betalingen van juni en juli (inmiddels met ophoging). Deze bedragen zijn gecorrigeerd en opnieuw naar je toegestuurd. Je bent dus terecht geblokkeerd vanwege deze twee openstaande facturen. We zullen je aansluiting weer activeren zodra we deze betaling hebben ontvangen 🙂.

Groetjes, Tiury
Hoe kan het dan een nota zijn van 111 euro
Ik heb 2 betalibgen terug gehad maar die link van gisteren van 111 klopt niet..heb wel de nota van juli voldaan en aug is ook al betaald..
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Verboom71,

Sorry dat het niet duidelijk is. Het ging in eerste instantie om een rekening van €139,15. Deze had je netjes betaald. Je kreeg voor dit bedrag een terugbetaling van €111,15. Dat bedrag is op jouw rekening gestort. Vervolgens heb je de rekening van €139,15 teruggehaald. Dit betekent dat de rekening dus weer openstaat en dat de terugbetaling weer terug naar ons moet komen om het weer recht te trekken. Begrijp je dit?

Groetjes,
Angela

Reageer