.

Beantwoord

Mijn factuur klopt niet, ik voel me in de maling genomen

  • 23 August 2014
  • 14 reacties
  • 1094 Bekeken

Beste simyo

Op mijn laatste faktuur staan kosten voor internet nederland terwijl wij in het buitenland waren op vakantie. de mobiele data stond UIT. Ik kan natuurlijk bewijzen dat wij op vakantie waren.

Ik voel me behoorlijk in de maling genomen. Het gaat om een minimaal bedrag maar dit klopt niet. Ik verzoek u om binnen 5 werkdagen een schriftelijke verklaring en correctie. Indien ik over 5 dagen geen bevredigende oplossing heb vernomen, zie ik mij genoodzaakt diverse consumenten instanties en social media hiervoor in te schakelen. Ik hoop echter niet dat dat nodig is en vertrouw erop dat dit wordt rechtgezet.

Vriendelijke groet
Silvia van den Aardweg
icon

Beste antwoord door Dries 26 August 2014, 15:47

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als Simyo klant kan ik uiteraard niet in jouw gegevens kijken maar misschien betreft het een beetje internetgebruik dat er is geweest vlak voordat je de grens over ging en is dit met enige vertraging geregistreerd. Die vertraging is heel normaal bij Simyo.


PS.
Als het om een minimaal bedrag gaat zoals je zelf zegt dan vind ik dat je in de 2e alinea wel een beetje erg veel stampei maakt, maar goed dat is mijn persoonlijke mening! In zo'n geval wordt er hier tegen mensen gezegd: "get a life". "Life is too short" hoor je ook vaak.... :p
Ik wacht de reactie van simyo af. Tenzij jij het wilt betalen? Het gaat mij om het principe. Ik moet keihard werken voor mijn geld. Betaal > 40 jaar alles altijd op tijd. Maar niet teveel. Wellicht help ik simyo met een bug te signaleren en wordt voorkomen dat er meer klanten teleurgesteld raken.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Robinhofland,

Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Factuur. Zo kunnen andere gebruikers jouw vraag wellicht wat makkelijker vinden :)

Ik kan me in jouw situatie voorstellen dat je raar opkijkt als je verbruik ziet staan, terwijl je weet dat je in het buitenland was. Ik wil dit dan ook graag voor je controleren. Zou je kunnen aangeven om welk verbruik het gaat? Dus de datum en het verbruik dat op de factuur staat wat volgens jou niet klopt? Zou je dan ook kunnen aangeven welke dagen je niet in Nederland was? Als je dit niet openbaar wil sturen, dan mag je het ook in een privébericht naar me sturen :)

Ik hoor graag van je.

@Scotsman, bedankt voor je antwoord!
Badge +1
quote: Als het om een minimaal bedrag gaat zoals je zelf zegt dan vind ik dat je in de 2e alinea wel een beetje erg veel stampei maakt /quote

Graag zou ik op deze opmerking van Scotsman het volgende willen zeggen:

Ik ben het hier niet mee eens, geld is geld en als er bedragen bij de klant inrekening gebracht word, wat de klant zoals in bericht van Topic-starter aangegeven word, niet klopt, hoe klein het ook is, dan heeft de klant 100 procent gelijk.
Immers lopen de bedrijven ook te zeiken als de klant paar eurocenten te weinig betaald.
Ik moet voor mijn abonnement voor de laatste paar dagen van Augustus 2014 en de hele maand September incl. aansluitkosten, 28 euro 85 betalen.
Dit bedrag word automatisch van mijn rekening afgeboekt, stel nou dat ik ervoor zorg dat Simyo dit bedrag niet krijgt en ik maak aan hen 28 euro 75 over i.p.v. 28 euro 85, dan loopt Simyo ook te zeiken dat ze 10 eurocent te weinig gehad hebben.
Scotsman, ik vind jouw opmerking dan ook niet gepast.

Totslot wil ik er nog aan toevoegen dat het ook niet gepast is wat die Topic-starter gedaan heeft door zijn ongenoegen hierop het forum te uiten.
Dit soort dingen behoor je per e-mail of prive te doen.
Reputatie 7
Badge +9
P.Th. de Treek: Het valt me op dat in Nederland veel vaker en sneller spierballentaal gebruikt wordt dan vroeger. De voorbarige dreigementen die door de topicstarter meteen in stelling bracht zonder eerst te proberen om op een vriendelijke manier tot een vergelijk te komen (iets wat tegenwoordig heel gebruikelijk schijnt te zijn in Nederland) is iets wat mij mateloos stoort. Dat was alles. Dat elke klant het recht heeft om opheldering te vragen over een in zijn ogen onjuiste faktuur staat daar los van. 
Badge +1
P.Th. de Treek: Het valt me op dat in Nederland veel vaker en sneller spierballentaal gebruikt wordt dan vroeger. De voorbarige dreigementen die door de topicstarter meteen in stelling bracht zonder eerst te proberen om op een vriendelijke manier tot een vergelijk te komen (iets wat tegenwoordig heel gebruikelijk schijnt te zijn in Nederland) is iets wat mij mateloos stoort. Dat was alles. Dat elke klant het recht heeft om opheldering te vragen over een in zijn ogen onjuiste faktuur staat daar los van. 

Ik begrijp je en je hebt inprincipe ook wel gelijk, maar mij ging het over het feit dat je de opmerking plaatste dat hij niet over het klein verschil moet vallen.
Ik snap eerlijk gezegd de Moderator ook niet dat hij of zij dit bericht van de Topic-starter toegelaten heeft, want als ik de Moderator was geweest, had ik het bericht van de Topic-starter geweigerd.
Ook al heeft de Topis-starter ergens wel gelijk, maar dit soort berichten behoord niet op zo'n forum thuis, het werkt zo lekker motiverend.
Dit soort berichten jaagt de potentiële klant mogerlijkerwijze weg.
Weet je Scotman, ik had mij op 19 September j.l. bij Telfort aangemeld voor Internet, bellen en T.v., ik las daar net zo'n bericht als hierop het Simyo forum, ik heb meteen mijn bestelling geannuleerd.
Dus berichten zoals van de Topic-starter op dit forum waar ons gesprek nu overgaat werkt niet echt motiverend voor nieuwe klanten.
Betreft jouw opmerking in de door mij quote aangehaald, het volgende:

Wat er met de maatschappij aan de hand is, weet ik niet, maar de mens word ook agressiever, dus ja je hebt gelijk dat men meteen zonder eerst normaal te communiceren met de ander, meteen van leer schiet.
Wat mij ook opgevallen is als je iets zegt en de ander is er het niet mee eens, word je meteen aangevallen.
Als dit met welvaart te maken heeft, nou voor mij hoeft het niet.
Reputatie 7
Badge +9
Ik geloof dat wij het aardig eens zijn, P.Th. de Treek! Zou het kunnen dat wij ongeveer van dezelfde generatie zijn...?
Badge +1
IK WEET NIET HOE OUD JIJ BENT. Ik ben van 1954. Als jij ook van of rond dat jaartal bent, klopt dat wel.
Reputatie 7
Badge +9
Dat klopt inderdaad!
Badge +1
Dan zijn we inderdaad van dezelfde generatie.
Maar dat terzijde, het gedrag van de mens zit ook in de mens zelf, wat je van huis uit mee krijgt, neem je automatisch mee in je verdere leven.
@ Scotsman en P. Th. de Treek.

Al ben ik dan wat jonger, in principe ben ik het met jullie eens, heeft dus niet perse met generatie te maken......
Er zit dan wel een vorm van dreiging in, echter en dat moet ook vermeld worden.
Het schrijven van TS is niet lomp, beledigend....... ze blijft wel vriendelijk.
Geloof me, het zou ook anders kunnen.
Plus het is een openbaar forum, laten we dat niet vergeten. :rolleyes:

Groet,
Friesian
Ga gezellig koffie drinken samen! Of chatten via facebook of zo.
Stelletje gevulde koeken 😉
Badge +1
Frisian, jij hebt ook wel gelijk, maar ook al is het een Openbaar forum, toch moet je niet alles zomaar zeggen.
Weet je, ik kan mij ook om vele dingen boos maken, maar dat doe ik toch weleven anders.
Op een forum zal ik nooit zo vel van leer trekken.
Badge +8
Hoi allemaal,

Ik vind het een interessante discussie, maar we gaan nu wel off topic.
Wat ik in ieder geval wil aangeven, is dat elke vraag hier gesteld mag worden 🙂 Je kunt natuurlijk zelf kiezen of je iets liever via email behandelt, maar wat ons betreft mag het zeker hier op het forum. Hoe specifiek de vraag ook is, een ander kan er ook nog best iets aan hebben.
Over omgangsvormen kan een hoop gezegd worden, ook over de redenen waarom mensen een bepaalde toon gebruiken. Uit de opmerkingen hier blijkt maar dat mensen daar heel verschillend over kunnen denken. Maar ook daarin kun je vertrouwen dat een moderator het zeker zal aangeven als die vindt dat iets ongepast is op het Simyo forum.

Groetjes,
Charlene

Reageer